سه شنبه 24 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دبيرکل موتلفه: از نخستين روزهای سال تلاش‌هايی برای توليد موج دوم فتنه صورت گرفت، ايلنا

- اگر آقای خاتمی مراقب نباشد و به بهانه پيش‌بينی، دم از بحران‌های اجتماعی بزند مطابق ميل دشمن عمل کرده است.


ايلنا:دبيرکل حزب موتلفه اسلامی طی سخنانی از موج دوم فتنه در کشور خبر داد.
به گزارش ايلنا،محمد نبی حبيبی در پايان نشست دبيران حزب موتلفه اسلامی افزود: رجزخوانی اتمی اوباما عليه ايران ناشی از ضعف و استيصال واشنگتن در حل مشکلات و بحران‌های پيش روی آن‌هاست، اين مواضع خشن و توأم با عصبانيت شکست‌های پی در پی آمريکا در منطقه را جبران نمی‌کند.
وی با اشاره به پيشرفت‌های هسته‌يی ايران اظهار کرد: آمريکا با توجه به مشکلات خود نمی‌تواند نقش يک ژاندارم خودخوانده هسته‌يی را ايفاء کند.
دبيرکل موتلفه ادامه داد : خلق يک بحران راه حل خوبی برای حل بحران‌های پديد آمده نيست، فشارها و تحريم عليه ايران يک نتيجه بيشتر ندارد آن هم شتاب بخشيدن به پيشرفت ايران در عرصه هسته‌ای است. صدور پنج قطعنامه شورای امنيت هيچ خاصيتی برای حل مشکلات ۱+۵ نداشته است.
وی با اشاره به تهديد هسته‌يی آمريکا عليه ملت ايران تصريح کرد: بارها گفته‌ايم آمريکا بزرگترين تهديد برای امنيت و صلح جهانی است. اظهارات اوباما، واشنگتن و همپيمانان آنان را در جايگاه متهم در افکار عمومی جهان نشانده است. نبی حبيبی افزود:هزاره سوم ميلادی از نظر افکار عمومی جهان هزاره صلح، آرامش و تضمين امنيت جهانی است. تهديد به حمله اتمی بازگشت به دوران توحش و خشونت است. ضمن اين‌که تهديد اوباما نشان داد که آمريکا زيربار مطالبات جامعه جهانی مبنی بر خلع سلاح نخواهد رفت. آقای اوباما بايد بداند که اگر ملت ايران از اين قبيل تهديدها می‌هراسيد اصلاً نبايد انقلاب می‌کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: اميدواريم جامعه جهانی در نشست پايانی فروردين تهران مبنی بر خلع سلاح هسته‌ای همت ويژه‌ای مبذول دارند. اوباما با تهديد هسته‌يی ايران تمام مواضع و ادعاهای گذشته دولت آمريکا مبنی بر صلح‌طلبی را نفی کرد و خط سرخی بر اصول پذيرفته شده جامعه جهانی مبنی بر خلع سلاح کشيد. ايران عملاً نشان داد به قوانين بين‌المللی به ويژه ان. پی. تی. وفادار است اما آمريکا و انگليس کمترين ارزشی برای مفاد «ان پی تی» قائل نيستند.
حبيبی ادامه داد: از دولت درخواست می‌کنيم هرچه سريع‌تر شکايت رسمی ايران از آمريکا به شورای امنيت به خاطر تهديد هسته‌ای را ارائه دهد.
وی در پاسخ به سوالی در مورد توصيه‌های رييس‌جمهور به مردم تهران برای مهاجرت به شهرستان‌ها گفت: مهاجرت از تهران به شهرهای کوچک سياست درستی است. دولت بايد برای کسانی که از اين سياست پيروی می‌کنند تسهيلاتی قائل شود و زمينه اشتغال و خدمت را در شهرهای کوچک و روستاها بيشتر فراهم کند.
وی تصريح کرد: احتمال زلزله در تهران با توجه به تحقيقات لرزه شناسی زياد است عقل حکم می کند، هزينه‌های زلزله در تهران را از همين حالا کاهش دهيم.
نبی حبيبی در بخش ديگری از اين گفت‌وگو با اشاره به صحبتهای آقای خاتمی که سال ۸۹ را سال بحران‌های اجتماعی خوانده‌اند، تصريح کرد: سياست آمريکايی‌ها برای فشار به ايران در سه ضلع مثلث تهديد، تحريم و نارضايتی سياسی و نارضايتی اقتصادی خلاصه می‌شود، اگر اشخاصی مثل آقای خاتمی مراقب نباشند و به بهانه پيش‌بينی، دم از بحران‌های اجتماعی و اقتصادی بزنند مطابق ميل دشمن عمل کرده‌اند. البته برخی از دوستان آقای خاتمی موضع‌گيری‌های ننگينی را در سال ۸۸ در کارنامه سياه خود دارند که با عکس‌العمل مردم در ۹ دی و ۲۲ بهمن مواجه شد.
وی ادامه داد: از نخستين روزهای سال تلاش‌هايی برای توليد موج دوم فتنه صورت گرفت. ما فکر می‌کنيم اين موج با سد بصيرت مردم برخورد خواهد کرد و فقط روسياهی آن بر چهره کسانی خواهد ماند که با معارضه با دولت و نظام می‌خواهند با دشمنان اسلام همگرايی کنند.
نبی‌حبيبی در پاسخ به سوالی در مورد قرائت تفريغ بودجه در مجلس شورای اسلامی گفت: تفريغ بودجه بايد وفق اصل ۵۵ قانون اساسی رسماً «تسليم» مجلس شود. به نظر می‌رسد خلاصه‌نويسی ده‌ها نسخه از مجلدات تفريغ فقط در صلاحيت ديوان محاسبات است و يکی دو نماينده در کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات نمی‌توانند اين کار را به لحاظ دقت‌های فنی و حرفه‌ای انجام دهند.
حبيبی خاطرنشان کرد: خوب است ديوان محاسبات علاوه بر اعلام و احراز تخلفات دستگاه‌ها در اجرای بودجه موضوع رسيدگی به تخلفات و ميزان صيانت از بيت‌المال را هم به اطلاع مجلس و مردم برساند.
وی با اشاره به اهميت تفريغ بودجه و جايگاه آن در اصل ۵۵ قانون اساسی گفت: تفريغ بودجه چه خوب است قبل از بررسی و تصويب هر ساله بودجه کل کشور، در مجلس قرائت شود تا دولت و مجلس از آثار و نتايج آن در اعلام و ارقام بودجه سال بعد بهره‌مند شوند. برای تحقق اين امر مهم لازم است مجلس محترم از هم‌اکنون همت و کار مضاعفی را در اين‌باره مبذول دارد.
دبيرکل موتلفه در پايان اظهار داشت: دولت و مجلس در پاسخگويی به مطالبات مردم و رهبر معظم انقلاب بايد از خود همصدايی نشان دهند. تجربيات ۳۰ سال گذشته نشان می‌دهد که امکان رسيدگی دقيق به اعداد و ارقام بودجه در زمان کوتاه روزهای پايانی اسفند وجود ندارد، اين زمان حداقل بايد در سطح علمی و کارشناسی به اوايل پاييز هر سال برگردد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016