چهارشنبه 25 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زلزله مرگبار در چين جان دستکم ۳۰۰ نفر را گرفت، بی‌بی‌سی

گزارش ها از چين حاکی است که دستکم ۳۰۰ نفر بر اثر زلزله ای که امروز مناطقی از استان چينگهای در غرب اين کشور را لرزاند کشته شده اند. در همين حال شمار مجروحان اين زلزله تا اين لحظه ۸ هزار نفر گزارش شده است.

منابع چينی بزرگی اين زلزله را ۷ و يک دهم در مقياس ريشتر تخمين زده اند.

اين زلزله ساعت ۷:۴۹ دقيقه صبح چهارشنبه (۱۴ آوريل) به وقت محلی در شهر گلمود در نزدکی مرز تبت اتفاق افتاد و مرکز بررسی داده های زمين شناسی آمريکا کانون زلزله را در عمق ۱۰ کيلومتری از سطح زمين تشخيص داده است.

در زمان وقوع زلزله هنوز بسياری از مردم اين منطقه در خانه هايشان به سر می برده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با توجه به اينکه عده زيادی در زير آوار ساختمان ها مدفون شده اند و عمليات کمک رسانی هم به کندی در جريان است، توقع می رود شمار کشته شدگان اين زلزله به سرعت افزايش يابد.

گفته می شود مرکز اين زمين لرزه در کوه هايی قرار داشته است که استان چپينگهای را از تبت جدا می کنند.

پس از وقوع زلزله اصلی، تا اين لحظه سه پس لرزه در اين منطقه احساس شده است.

تصاوير تلويزيونی از چين گروههای نجات و امداد رسانی را نشان می دهد که با استقرار در نزديکی ساختمان های فرو ريخته در تلاشند تا مردم را از زير آوار نجات دهند.

رسانه های دولتی چين گزارش داده اند که نيروهای ارتش اين کشور به منطقه اعزام شده اند.

اما يکی از خبرنگاران بی بی سی در چين می گويد که احتمالا به دليل دور بودن اين منطقه، عمليات کمک رسانی با دشواری هايی همراه خواهد بود.

همچنين گفته می شود به دليل دور افتاده بودن منطقه فاصله نزديک ترين فرودگاه به آن بسيار زياد که اين موضوع ارسال کمک به آسيب ديدگان را با مشکل مواجه کرده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از يکی از مقامات محلی اعلام کرده است که بيش از ۸۵ درصد از ساختمان ها در نزدکی کانون زلزله ويران شده اند.

يکی از شاهدان به خبرنگار بی بی سی گفته است که بيشتر ساختمان های يک طبقه در منطقه فروريخته اند و آثار شکاف های بزرگی در ساختمان های بلندتر به چشم می خورد.

البته وقوع زلزله در منطقه فلات تبت امری نسبتا عادی است، اما معمولا به دليل کم بودن جمعيت ساکن در اين منطقه خسارات چندانی به بار نمی آيد و شمار قربانيان چندان زياد نيست.

بر اثر زلزله ای که در سال ۲۰۰۸ ميلادی در منطقه سيچوان چين رخ داد، ۹۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016