پنجشنبه 26 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شرايط وحشتناک يک زندانی که نزديک به ۲۵ ماه در سلول های انفرادی است، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" زندانی داريوش ارجمند ماه ها است که در سلولهای انفرادی بند ۱ زندان گوهردشت کرج معروف به سگدونی زندانی است.
داريوش ارجمند ۴۰ ساله که محکوم به ۱۹ سال زندان می باشد نزديک به ۲۵ ماه است که در سلولهای انفرادی بند۱ معروف به سگدونی بسر می برد.آقای ارجمند بدليل درگيری با افسر جانشين زندان بنام منصوری که چند ماه پيش در خارج از زندان به خاطر مسائل مالی در درگيری به قتل رسيد به سلول انفرادی منتقل شد و همچنان در شرايط وحشتناک و قرون وسطائی بسر می برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زندانی داريوش ارجمند در سلول انفرادی نگهداری می شود که از داشتن نور طبيعی و حتی لامپ در سلولش محروم است. او ناچار است که از سلولش بعنوان سرويس بهداشتی استفاده کند و همچنين می بايست در همان سلول استحمام نمايد در حالی که اين سلول بسيار کوچک و فاقد چنين امکاناتی است.زخمهای زيادی بر روی بدن اين زندانی وجود دارد ولی از انتقال او به بهداری خوداری می کنند و حتی داروهای لازم به اين زندانی داده نمی شود که زخم هايش را پانسمان کند.اين زندانی از داشتن لباس کافی محروم است و لباسهايش مندرس و پاره می باشند.بوی تعفن که از سلول انفرادی اين زندانی بر می خيزد باعث اذيت و ازار ساير زندانيان که در سلولهای انفرادی اين سالن زندانی هستند می شود غذای اين زندانی در حد زنده ماندن است.
او تا به حال چند بار اقدام به خودکشی کرده است در آخرين باری که اقدام به خودکشی نمود چندين ساعت به حال خود رها شد که با اعتراض ساير زندانيان نجات يافت .يکی از زندانيان سياسی وضعيت اين زندانی را به کسانی که تحت عنوان بازرس مراجعه می کنند تشريح کرد و از او خواست که به سلول اين زندانی مراجعه کند و خود شاهد شرايط وحشتناک و غير قابل تصور اين زندانی باشد ولی اين فرد با اين استدلال که اين زندانی مبتلا به ويروس ايدز است و خطرناک می باشد از بازديد سلول اين زندانی خوداری نمود.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران ،ابعاد غير قابل تصور و وحشتناک فجايع و جنايتهای قرون وسطائی در زندانهای اين رژيم را محکوم ميکند و از کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و ساير سازمانهای حقوق بشری که وظيفه رسيدگی و ممانعت از اين جنايتها است خواستار اقدام عملی برای ارجاع پرونده نقض حقوق بشر اين رژيم به شورای امنيت سازمان ملل متحد است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016