پنجشنبه 26 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ده ها نفر از زندانيان به دليل استمرار آلودگی شديد آب به بهداری زندان منتقل شدند، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" در طی ديروز و امروز ده ها نفر از زندانيان سياسی وعادی به خاطر استمرار آلودگی آب در زندان گوهر دشت کرج و وخامت حال آنها به بهداری زندان منتقل شدند.
در طی ۲ روز گذشته ده ها نفر از زندانيان سياسی و عادی به دليل آلودگی آب نوشيدنی زندان و وخامت وضع جسمی آنها به بهداری زندان گوهردشت کرج منتقل شدند.روز چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت در حدود ۱۵ نفر از زندانيان سياسی و عادی بند ۴ بدليل وخامت وضعيت جسمی آنها در اثر نوشيدن آب آلوده به بهداری زندان منتقل شدند،که اسامی تعدادی از آنها به قرار زير می باشد زندانی سياسی افشين بايمانی و زندانی رضا پورحسن می باشند. همچنين تا ظهر روز پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت بيش از ۲۰ نفر از زندانيان بند ۱ زندان گوهردشت کرج به بهداری زندان منتقل شدند که از جمله آنها اکبر شهبازی می باشد.گفته می شود چنين شرايط در بندهای ۲ ،۵ ، ۶ و بند زنان زندان گوهردشت حاکم است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زندانيان سياسی و عادی در مدت کوتاهی پس از نوشيدن آب زندان که تنها امکان نوشيدن آب برای آنها است دچار عوارض زير می شوند: اسهال ،استفراغ،سرگيجه و بی حالی که بعد از مدتی کوتاهی ديگر قادر به حرکت نيستند.
بهداری زندان در طی ۲ روز گذشته به زندانيان اعلام کرده است که از نوشيدن آب زندان خوداری کنند و فقط آب معدنی که در فروشگاه زندان موجود است مصرف نمايند. اکثر زندانيان قادر به خريد آب معدنی نيستند و ناچار به مصرف آب آلوده می باشند. ولی بهداری زندان و مسئولين زندان گوهردشت بيش از ۱ ماه از آلودگی آب می گذرد ولی تاکنون برای حل آن هيچ اقدامی انجام نداده اند.
آب نوشيدنی زندانيان از چاههای که در زندان حفر شده است تامين می گردد و از اسفند ماه بدليل نشت فاضلاب به چا های آب نوشيدنی زندان دچار آلودگی شديد شده است طوريکه که رنگ آب کدر و زرد می باشد و بوی بسيار بدی ميدهد.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران در هفته های گذشته نسبت به خطر جدی که جان زندانيان سياسی و عادی را مورد تهديد قرار ميدهد هشدار داده بود ولی متاسفانه آن خطر جدی که هشدارش را پيشتر داده بوديم درحال وقوع است و به نظر می آيد که قصد به قتل رساندن زندانيان سياسی و عادی اين زندان را دارند.بدليل اينکه بيش از ۱ ماه از آلودگی شديد آب و قطع مستمر آن می گذرد ولی تا به حال اين مشکل لاينحل باقی مانده است
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، نسبت به خطر جدی که جان زندانيان سياسی و عادی زندان گوهردشت کرج را تهديد می کند استمداد می طلبد و برای پيشگيری از يک فاجعه انسانی که در اين زندان در حال وقوع است از دبير کل و کميسر عالی حقوق بشر و ساير مراجع بين المللی خواستار دخالت فوری برای نجات جان زندانيان است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016