پنجشنبه 26 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صادق محصولی: کشور در راستای شعار "همت و کار مضاعف" به جمعيت بيشتری نياز دارد، برنامه تنظيم خانواده قرار نيست ابدی باشد، ايلنا

- وقتی کشور يک برنامه طولانی مدت در مورد تنظيم خانواده دارد به معنی آن نيست که اين برنامه‌ها بايد تا ابد پابرجا بماند، بلکه لازم است تا مطابق با تهديدات برنامه‌ها بازنگری شود
- برای اين طرح رقم خوبی در بودجه پيش‌بينی شده‌است


ايلنا: وزير رفاه و تامين اجتماعی با اشاره به اينکه، کشور ما قابليت جمعيت بيشتر را داشته و اظهارات ريس‌جمهور نيز درست بوده‌است، افزود: به‌طور حتم کشور ما در راستای تحقق شعار همت‌مضاعف و کار‌مضاعف قابليت جمعيت بيشتر را دارد و ما می‌توانيم اين استعداد و منابع بالقوه را بالفعل تبديل کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا صادق محصولی در حاشيه سيزدهمين همايش سراسری مديران سازمان بهزيستی کشور با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ايلنا، مبنی بر اينکه با وجود خط فقر اعلام شده و سيسات‌های مربوط به تنظيم خانواده که طی سال‌های گذشته در کشور اجرا شده، آيا نگرانی پيرامون اظهارات اخير رييس‌جمهور پيرامون ضرورت افزايش زاد و ولد و وجود دو فرزند بيشتر در خانواده‌ها تاکيد کرد: صحبت رييس‌جمهور در اين راستا بوده که خانواده‌ها در کشور ما قابليت بيشتر از دو فرزند را دارند.
او با اشاره به اينکه، کشور ما قابليت جمعيت بيشتر را داشته و اظهارات ريس‌جمهور نيز درست بوده‌است، افزود: به‌طور حتم کشور ما در راستای تحقق شعار همت‌مضاعف و کار‌مضاعف قابليت جمعيت بيشتر را دارد و ما می‌توانيم اين استعداد و منابع بالقوه را بالفعل تبديل کنيم.
وزير رفاه و تامين اجتماعی در ادامه سوال ايلنا گفت: وقتی کشور يک برنامه طولانی مدت در مورد تنظيم خانواده دارد به معنی آن نيست که اين برنامه‌ها بايد تا ابد پابرجا بماند، بلکه لازم است تا مطابق با تهديدات و فرصت‌ها در کشور در برنامه‌های فعلی بازنگری شود.
محصو.لی افزود: اظهارات رييس‌جمهور به‌صورت راهبردی و استراتژيک در کارگروه‌های ويژه بررسی می‌شود و آنچه که نتيجه عملياتی خواهد بود، به‌طور شفاف به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

به استناد اطلاعات ناقص طرح آتيه فرزندان را نقد می‌کنند
وزير رفاه و تامين اجتماعی در ادامه سوال ايلنا مبنی بر اينکه ظاهرا طرح آتيه فرزندان نيز در راستای تشويق خانواده‌ها به افزايش فرزند است، گفت: اين طرح از مقولاتی است که متاسفانه به دليل برخی اطلاعات ناقص نقد می‌شود، تا اين کار مفيد را خدشه‌دار کند.
محصولی ادامه داد: از نظر بود جه‌ای بر اين طرح ايراد می‌گيرند و می گوين که بودجه آن پيش‌بينی نشده‌است، اين در حالی است که رقم خوبی برای اين طرح پيش‌بينی شده و علاوه بر آن مطابق با مصوبه مجلس، رديفی در بودجه وجود دارد که ۳درصد از کل بودجه برای مباحث حمايتی هزينه شود که اين رقم کلان است.
او با بيان اينکه، به جای خدشه‌دار کردن موضوع بايد به تقويت اين طرح پرداخت، افزود: از افردای که اطلاعات کافی در مورد بودجه، احکام و ارقام آن ندارند، اما پيرامون آن اظهارنظر می‌کند تعجب می‌کنم.

تعرفه درمانی بخش دولتی دوشنبه تعيين می‌شود
وزير رفاه و تامين اجتماعی در ادامه در مورد تعرفه‌های درمانی بخش دولتی گفت: دوشنبه اين هفته جلسه‌ای تحت عنوان شورای‌عالی بيمه خدمات‌درمانی برگزار می‌شود که در اين جلسه همه‌چيز مشخص شده و به اطلاع عموم می‌رسد .
به گزارش خبرنگار ايلنا وزير رفاه در ارتباط با سازمان تامين اجتماعی با اين گفته که چندين بار گفته‌ام و باز هم تکرار می‌کنم، آن چه گفته و در مجلس نيز تاکيد کرده بودم، اين بود که تلاش خواهم کرد تا سازمان تامين اجتماعی زير مجموعه وزارت رفاه قرار گيرد، گفت: برای اتخاذ رويه واحد بين صندوق‌های بيمه‌ای مختلف ناچار از اين امر هستيم.
محصولی ادامه داد: پيش از اين که اين موضوع را در مجلس طرح کنم، با رييس جمهور مطرح و موافقت وی را نيز جلب کرده بودم؛
با مصوبه جديد مجلس و توافق دولت و همچنين ابلاغ آن عملا تامين اجتماعی زير مجموعه وزارت رفاه قرار گرفت.
وزير رفاه با اشاره به فراهم شدن مقدمات لازم در اين رابطه ادامه داد: در اولين اقدام هيات امنای سازمان تامين اجتماعی تشکيل شد که اين هيات کليه صندوق‌های بيمه‌ای ديگر از جمله بازنشستگی، روستاييان و عشاير، خدمات درمانی و حتی ساير صندوق‌های بيمه‌ای را دربرمی‌گيرد.
او خاطر نشان کرد: با توجه به اينکه پيشنهاد مربوطه مورد تصويب شورای عالی رفاه و تامين اجتماعی قرار گرفت، لذا بدنبال اين بحث، انتخاب هيات مديره‌های هر يک از سازمان‌ها مطرح می‌شود که مطابق مکانيزمی که در ماده واحده اصلاحيه ۱۱۳ قانون خدمات کشوری و ماده ۱۷ قانون نظام جامع رفاه وتامين اجتماعی ذکر شده است، هيات مديره‌ها و سپس مديران عامل صندوق‌ها تعيين می‌شوند.
وزير رفاه افزود: با مکانيزم پيش‌بينی شده که هيات امنا و وزير دارای نقش هستند، اين مراحل را به جلو پيش برده و اطلاع رسانی می‌کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016