جمعه 27 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در مسابقه بين‌المللی بهترين وبلاگ دويچه‌وله، ژيلا بنی‌يعقوب برنده جايزه ويژه "آزادی بيان" گزارشگران بدون مرز شد، گزارشگران بدون مرز

در ششمين دوره مسابقه بين‌المللی بهترين وبلاگ‌های دويچه‌وله جايزه ويژه آزادی بيان گزارشگران بدون مرز به وبلاگ "ما روزنامه نگاريم" ژيلا بنی‌يعقوب وبلاگ نويس، روزنامه نگار و مدافع حقوق زنان اهدا شد.
گزارش‌گران بدون مرز در اين باره اعلام می‌کند " ژيلا بنی يعقوب از نخستين از وبلاگ‌نويسان مدافع آزادی بيان در ايران است که در وبلاگ خود به مسائل روز ايران و به ویِژه موضوعات اجتماعی و حقوق زنان می پردازد. وی و نزديکانش هزينه سنگينی برای تعهدات حرفه‌ای خود پرداخت کرده‌اند. گزارش‌گران بدون مرز مفتخر است که اين جايزه را به وی اهدا و به نام او از همه‌ی وبلاگ‌نويسان و روزنامه‌نگاران ايرانی زندانی و يا مجبور به ترک کشور شده در ماه‌های گذشته تقدير کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ژيلا بنی يعقوب و همسرش بهمن احمدی امويی در تاريخ ٣٠ خرداد به همراه ده‌ها روزنامه نگار ديگر در تهران و در پی اعتراضات مردمی به انتخاب مجدد محمود احمدی‌نژاد به رياست جمهمری اسلامی ايران، دستگير شدند. وی در تاريخ ٢ شهريورماه با سپردن وثيقه آزاد اما بهمن احمدی امويی که هم اکنون در مرخصی بسر می‌برد به پنج سال زندان محکوم شد. ژيلا در نامه‌ای که بر روی سايت گزارشگران بدون مرز نيز انتشار يافت خطاب به همسرش قول می‌دهد " که درد را به توان مقاومت" تبديل کند.
ژيلا بنی‌يعقوب يکی از نخستين زنان گزارشگر مستقل در ايران است. وی بارها در دوره فعاليت‌اش با احضارها و بازداشت‌ها متعدد وخودسرانه با هدف به سکوت وادار کردنش مواجه بوده است، اما هيچ گاه در برابر فشار های دائمی مقامات قضايی و امنيتی سرخم نکرد. اين روزنامه نگار بيش از ٤٠٠ گزارش در باره موضوعات مختلف همچون وضعيت تحصيلی زنان، خودفروشی زنان، خودکشی جوانان و همچنين گزارشاتی از جنگ در عراق و افغانستان و لبنان منتشر کرده است. ژيلا بنی يعقوب همکار بسياری از روزنامه‌های توقيف شده در ايران بوده است. مقالات وی در روزنامه اجازه انتشار ندارند. انتشار آنلاين و وبلاگ "ما روزنامه نگاريم" تنها امکان برای ادامه‌کاری اين روزنامه‌نگار در اطلاع رسانی و نوشتن در باره موضوعات مختلف است. ژيلا در ماه‌های اخير در وبلاگش مقالات متعددی در باره همکاران زندانی‌اش منتشر کرده است، اما اين سايت در ايران فيلتر شده است.
امسال ايران بازهم در فهرست کشورهای دشمن اينترنت گزارشگران بدون مرز قرار دارد. قهرمان سانسور اينترنت در خاورميانه از ٢٢ خرداد بر سرکوب و کنترل اينترنت افزوده است. جمهوری اسلامی رسانه‌های جديد را به اتهام در خدمت سرويس‌های اطلاعاتی خارججی بودن محدود می‌کند. هم اکنون ٤٠ روزنامه‌نگار و وب‌نگار و همکار مطبوعاتی در زندان بسر می برند.
در ششمين دوره مسابقات بين المللی بهترين وبلاگ ها در موضوعات مختلقی چون بهترين وبلاگ، بهترين پادکاست، بهترين ويدئو بلاگ، جايزه ويژه تغييرات اقليمی، و جايزه ويژه آزادی بيان گزارشگران بدون مرز و وبلاگ‌های عجيب غريب، صدها وبلاگ در ده زبان شرکت داشتند.
در سال گذشته سايت تغيير برای برابری و وبلاگ زين جيانيا برنده جايزه ويژه آزادی بيان گزارشگران بدون مرز بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016