جمعه 27 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش کنگره فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر، محکوميت جمهوری اسلامی ايران به نقض فاحش و مستّمر حقوق بشر

انتخاب عبدالکريم لاهيجی, برای پنجمين بار پياپی, به عنوان نايب رئيس فدراسيون


سی و هفتمين کنگره فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر با شرکت نمايندگان بيش از ۱۵۰ سازمان حقوق بشری, در روزهای ۶ تا ۱۰ آوريل (۱۷ تا ۲۱ فروردين) در ايروان پايتخت ارمنستان برگزار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دو روز نخست کنگره اختصاص به کنفرانسی زير عنوان «چالش های نوين دادگستری» داشت که طّی آن حق دادخواهی برابر دادگاهی مستقل, چه در عرصه ملّی و چه در صحنه بين المللی, و موانع تحقّق آن از زوايای گوناگون و در چندين گروه کاری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در سومّين روز کنگره طرح قطعنامه های ابراز شده از سوی جامعه های دفاع از حقوق بشر درباره وضعیّت حقوق بشر در دهها کشور و از جمله ايران, سودان, کنگو, سومالی, برمه, سوريه, سرزمينهای اشغالی فلسطين, کوبا, ويتنام, ليبی .... مورد تصويب قرار گرفت (متن قطعنامه درباره وضعيت حقوق بشر در ايران که مفصّل ترين قطعنامه به شمار آمد, پيوست است).
نکته جالب توجّه در انتخابات هیأت رئيسه جديد فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر, علاوه بر انتخاب دوباره خانم سوهير بلحسن به عنوان رئيس, حضور بيش از پيش زنان و از جمله ۵ زن از کشورهای مسلمان در دفتر بين المللی, عاليترين مرجع تصميم گيری فدراسيون است.
ديگر اينکه آقای عبدالکريم لاهيجی رئيس جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران, برای پنجمين بار پياپی, به عنوان نايب رئيس فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر انتخاب شد.

جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016