شنبه 28 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عمادالدين باقی همچنان در سلول بسته و بلاتکليف، وکلای باقی فردا در جلسه دادگاه کيهان به شريعتمداری پاسخ می گويند

طبق خبر دريافتی، فاطمه کمالی همسر عمادالدين باقی نسبت به سلامت جسمی همسرش ابراز نگرانی کرد و شرايط نگهداری باقی را موجب صدمه به سلامتی او دانست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کمالی پيشتر گفته بود، عمادالدين باقی در دوره قبلی حبس در سلول های ۲۰۹ به دليل شرايط بسيار نامناسب سلول خود به حمله های تنفسی دچار شد به گونه ای که پزشکان مورد تاييد وزارت اطلاعات در بيمارستان قمر بنی هاشم نگهداری وی را در سلول بسته و بدون روزنه تنفسی و محيط استرس زا را برای او بسيار خطرناک توصيف کردند ولی بی توجهی به اين هشدارها سبب شد بيماری او که تا حدی کنترل شده بود بازگردد و او در شب عيد سال ۱۳۸۹راهی بيمارستان شود.
همسر باقی می گويد:« با آنکه عدم گردش هوا در يک محيط بسته منجر به آسيب جسمی باقی می شود اما متاسفانه در سلول های بند ۲۴۰ با بستن دريچه مانع از عبور هوا می شوند به گونه ای که در آخرين ملاقاتی که به صورت کابينی با باقی داشتم او از دشواری تنفس در سلول خود رنج می برد.» به گفته همسر باقی ، او همچنان از روحيه بالايی برخوردار است . کمالی همچنين يادآور شد باقی در مورد مشکل تنفس خود تاکنون چند بار درخواست ديدار با رئيس بند را داده اما موفق به ديدار نشده است.
فاطمه کمالی با ابراز تعجب از وضعيت دشوار کسی که بايد طبق قانون آزاد باشد گفت:«اتهامی که متوجه باقی کرده اند اصولا موضوعی نيست که برای آن قرار بازداشت موقت صادر شود، با اين وجود ۷ روز ديگر، دو ماهه دوم بازداشت موقت باقی يعنی چهار ماه حبس او هم به پايان می رسد در حالی که هيچ قرار بازداشتی در دو ماهه دوم به او ابلاغ نشده است و باقی تاکيد دارد قانونا يک ساعت نگهداری بدون ابلاغ قرار، جرم محسوب می شود. علی رغم نظر شعبه رسيدگی کننده مبنی بر آزادی باقی با قرار وثيقه وی همچنان در سلول بسته و بدون هرگونه امکاناتی به سر می برد و تنها در سلول خود يک جلد قرآن کريم دارد.»
فاطمه کمالی يادآور شد:« جلسه دوم محاکمه مدير مسوول کيهان فردا برگزار می شود. جلسه اول اين دادگاه وکلای باقی طرح شکايت کردند و مدير مسوول کيهان به جای پاسخ به ادعاهای سابق خود، دوباره به اتهام پراکنی پرداخت. باقی در جلسات پيشين که قرار بود دادگاه تشکيل شود حضور يافته بود اما مدير مسوول کيهان از آمدن سر باز زده بود و در جلسه پيش در حالی که باقی در زندان بود، به دادگاه آمد و بخش عمده جلسه گذشته دادگاه را بدون حضور باقی به عنوان شاکی ، به حمله به او پرداخت و طبق قانون در جلسه فردای دادگاه بايد وقتی به وکلای باقی برای پيگيری شکايت و پاسخ به شريعتمداری تعيين شده باشد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016