یکشنبه 29 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توقيف و پلمپ دفتر "سخن تازه" اصلی ترين نشريه اصلاح طلب استان کرمان، ادوارنيوز

ادوارنيوز: هفته نامه محلی سخن تازه استان کرمان پس از انتشار اولين شماره خود در سال جديد با حکم توقيف و پلمپ دفتر تحريريه از سوی دادستان سيرجان روبرو شد.

به گزارش ادوارنيوز، فرج الله کارگر دادستان عمومی و انقلاب سيرجان در گفتگو با سايت دادگستری استان کرمان علت اين دستور را چاپ مطلبی ساختارشکنانه در اين نشريه عنوان کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کارگر در اين گفتگو عنوان کرده است: در پی چاپ مطلبی ساختارشکنانه که در آن مطالبی بر عليه مسئولين عالی رتبه نظام نوشته شده بود، نشريه سخن تازه توقيف، دفتر آن پلمپ و مدير مسئول و نويسنده مطلب به دادسرا احضار شدند.

سايت دادگستری استان کرمان همچنين می نويسد: "بر پايه اين گزارش چاپ مطلبی انتقادی به قلم زهرا اميرتيموری در خصوص نامگذاری سال ها از سوی مقام معظم رهبری موجبات توقيف اين هفته نامه محلی را فراهم آورده و اعتراض امام جمعه سيرجان و جمعی از مردم را به دنبال داشته است."

هفته نامه محلی نگارستان نيز خبر توقيف اين نشريه را در صفحه اول خود آورده و در متن اين خبر از قول مهدی محبان؛ مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان می نويسد: اين نشريه پيش از اين در چند نوبت تذکر شفاهی و کتبی از سوی اين اداره کل دريافت کرده است. وی خاطر نشان می کند: پرونده اين نشريه ضمن طرح در مراجع قضايی به هيئت نظارت مطبوعات ارسال خواهد شد و لايحه يی نيز در اين زمينه تنظيم و به مراجع نظارتی ارسال می شود .

گفتنی است بر اساس شنيده ها قرار بوده روز پنجشنبه، عده ای از معترضين به اين نشريه در سيرجان به راهپيمايی بپردازند و توسط موتور جوش دفتر اين نشريه را پلمب کنند که با دخالت نهادهای امنيتی ارز اين حرکت جلوگيری به عمل آمده است. در مراسم نماز جمعه، امام جمعه اين شهر از نمازگزاران خواست که آرامش خود را حفظ کنند. وی همچنين از دستگاههای قضايی و امنيتی خواست که با اين نشريه برخورد قانونی کنند. وی تصريح کرد در صورت عدم برخورد قانونی مناسب از مردم می خواهد که خود جواب حرمت شکنی ها را بدهند.

نشريه سخن تازه در ويژه نامه نوروزی خود مصاحبه ای با همسر و فرزند احمد زيدآبادی انجام داد که اين مصاحبه بازتاب قابل توجهی در سايت ها و رسانه های اينترنتی داشت. علاوه بر اين چاپ عکس بزرگی از ندا آقاسلطان نيز در اين نشريه در شماره نوروزی به همراه مطالب انتقادی ديگر حساسيت های زيادی را در مورد اين نشريه بر انگيخته بود.

گر چه دليل اصلی توقيف اين هفته نامه محلی توهين به مقام رهبری در يک مقاله عنوان شده است، اما به نظر می رسد مشی اصلاح طلبانه آن طی پنج سال دوران انتشار آن و درگيری های گسترده اين نشريه با نهادهای اجرايی استان کرمان از اصلی ترين دلايل توقيف اين نشريه منتقد هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016