شنبه 4 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نشست سياسي جمعيت رهپويان: اختلافات اصولگرايان بر سر هواي نفس است سران فتنه به مرور دستگير مي‌شوند، ایلنا

نشست سياسي ماهيانه جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي استان تهران روز پنجشنبه برگزار شد كه ميهمانان آن عليرضا زاكاني و مهدي كوچك‌زاده نمايندگان تهران در مجلس بودند.

در ابتداي اين نشست عليرضا زاكاني نماينده تهران تاكيد كرد: سال گذشته سالي پرمخاطره بود كه مردم تحت عنايات الهي و رهبر فرزانه حماسه‌هايي خلق كرده بودند اما عده‌اي با فرصت‌سوزي‌هاي خود مشكلاتي را رقم زدند و امسال كه سال همت و كار مضاعف نام گرفته است لازم است كه بخشي از همت ما معطوف به جبران كاستي‌ها و مافات تحميل‌شده در سال گذشته باشد و همگي مسئولان كشور بايد به آن توجه كنند. وي ادامه داد: كشور ما در حال حاضر در معرض تهديداتي قرار گرفته است و اين همان تهديداتي است كه 31 سال است ادامه دارد و نظام سلطه اقدامات اساسي را براي تغيير هويت ما انجام داده است كه راه به جايي نبرد اما فضاحت‌بارترين تهديد، تهديد اتمي اوباما است. اين نماينده مجلس يادآور شد: اين يك برهه حساس و خطير است كه بايد در اوج آمادگي باشيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين مهدي كوچك‌زاده عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس نيز با ذكر اشعاري منشاء همه بدبختي‌ها و گرفتاري‌ها را در 10 ماه پس از انتخابات خودخواهي‌هاي امثال بني‌صدر، رجوي و سران نهضت سبز عنوان كرد.

وي با اشاره به نامه‌ سيد حسين موسوي تبريزي گفت: سيد حسين موسوي تبريزي كه اسم خود را آيت‌الله گذاشته است به عنوان يكي از افراد جريان سبز نامه‌اي را در سايت آفتاب و كلمه منتشر كرده و هشت دروغ را به امام خميني نسبت داده است.

به گفته وي موسوي تبريزي در اين نامه گفته است كه امام چند ماه قبل از پيروزي انقلاب گفته است كه شعارهاي مردم از استقلال، آزادي، حكومت اسلامي، به استقلال آزادي، جمهوري اسلامي تغيير كند و اين در حالي است كه امام كلمه حكومت اسلامي را 534 بار به كار برده كه 256 مرتبه آن تا روز 22 بهمن بوده و پس از آن نيز 278 بار امام اين كلمه را به كار برده است. در ادامه اين مراسم كوچك‌زاده و زاكاني به سئوالات اعضاي جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي نيز پاسخ گفتند.

كوچك‌زاده در پاسخ به سئوالي كه به انتخابات شوراها اشاره داشت گفت: طرح شوراي عالي استان‌ها پيشنهاد داده شده و بحث اوليه آن نيز مطرح شده است اما بايد شكل قانوني به خود بگيرد. وي تصريح كرد: از آنجايي كه در اين طرح انتخابات شوراها با انتخابات رياست جمهوري قرار است در يك زمان برگزار شود معتقديم اين دو انتخابات از يك سنخ نيستند چرا كه ممكن است يك رئيس‌جمهور در سال دوم كاري خود يا بركنار و يا شهيد شود. اما ممكن نيست كه همه اعضاي شورا با همديگر دچار مشكل شوند. از اين رو بهتر است انتخابات شوراها با انتخابات مجلس شوراي اسلامي يكي شود يا دوره شوراها به پنج سال و خبرگان به ده سال تغيير پيدا كند.

به گزارش ايلنا زاكاني نيز در پاسخ به سئوالي در رابطه با اظهارات الياس نادران در مورد رحيمي معاون اول احمدي‌نژاد نيز گفت: هر كس كه به وي اتهامي زده شود لازم است كه پاسخ دهد و هيچ تفاوتي بين افراد نيست چرا كه همه افراد كشور در هر قدرتي كه هستند بايد در مقابل اتهامات خود پاسخگو باشند. هر چند كه آرزو نمي‌كنيم اين اتهامات ثابت شود.

وي همچنين در پاسخ به سئوال ديگري در مورد برخورد با فرزندان آيت‌الله هاشمي رفسنجاني خاطر نشان كرد: قبل از آغاز سال نو شنيده شد كه مهدي هاشمي وارد كشور خواهد شد و دستگاه قضايي نيز به واسطه اتهامات ايشان از سابق و شرايط سال گذشته حكم جلب ايشان را صادر كرده بود كه بنا بود ناجا نيز ايشان را جلب كند اما آقاي هاشمي وارد كشور نشد در حال حاضر نيز حكم جلب ايشان صادر شده و چنانچه در كشور حاضر شوند بي‌شك دستگير خواهد شد.

مهدي كوچك‌زاده در اين لحظه در واكنش به اظهارات زاكاني در مورد رحيمي اظهار داشت: من اعتراض دارم چرا كه اگر قرار باشد تمامي افرادي كه سايت و روزنامه دارند بيايند و مثلا به آقاي زاكاني اتهام بزنند آيا ايشان بايد برود و پاسخ دهد.

وي يادآور شد:‌ وقتي در رابطه با موضوعاتي اتهام زده مي‌شود نياز به پيگيري قضايي دارد و اصلا نبايد از تريبون مطرح شود.

اين نماينده مجلس خاطرنشان كرد: چنانچه گفتن حرفي كه نياز به اثبات قضايي دارد از سوي احمدي‌نژاد به هاشمي بد است، چنين اتهاماتي را به محصولي يا رحيمي زدن هم نيز نادرست است.

كوچك‌زاده تصريح كرد: من قصد دفاع از رحيمي را ندارم و همان‌طور كه مي‌دانيم اولين كسي بودم كه در مجلس هفتم با رحيمي كه رئيس ديوان محاسبات بود، درگير شدم.

وي افزود: آدم‌هاي لا‌ابالي و بي‌دين براي رسيدن به هدف از اين حربه‌ها(اتهام زني) استفاده مي‌كنند.

زاكاني در اين لحظه خطاب به كوچك‌زاده گفت: معتقدم به هر كس كه اتهام زده مي‌شود بايد طبق قانون پاسخگو باشد چند ماه پيش من وآقايان نادران و توكلي از رحيمي شكايت كرديم و دستگاه‌ قضايي نيز در حال حاضر در حال پيگيري اين موضوع است و من هيچ‌جا در اين مورد صحبتي نكرده‌ام و به آقاي نادران هم گفتم كه بايد مسير قانوني را پيگيري كنيم.

كوچك‌زاده در ادامه گفت: بنيان‌گذار روش منحوس اتهام‌زني جرياني به نام اصلاح‌طلب بود كه روزنامه را خدا كرد و روزنامه‌نگار را پيغمبر،و همين افراد آيت‌الله مصباح را .... خطاب كردند و به همه مقدسات توهين كردند و براي خود عالي‌جانب سرخپوش و سفيدپوش درست كردند. وي خطاب به جمع گفت: براي نابودي اين رويه غلط هر شب دعا كنيد!

عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس با اشاره به موضوع بدحجابي در كشور خاطر نشان كرد: من موافق عدم برخورد با بدحجابي نيستم اما معتقدم بدحجابي بايد ريشه‌يابي شود تا متوجه شويم منشاء اين فساد كجاست اما در حال حاضر نهضت سبز و امكانات كشور فرصت رسيدگي به اين مسائل را نمي‌دهد و هر روز نهضتي براي خود راه مي‌اندازد كه نتيجه آن شده است كه دختر 30 ساله و پسر 40 ساله نمي‌تواند ازدواج كند.

كوچك‌زاده در پاسخ به سئوال ديگري در رابطه با لابي واردكنندگان خودرو با برخي از اعضاي كميسيون تلفيق يادآور شد: بنده شاهد بودم در روزي كه در كميسيون تلفيق كاهش تعرفه واردات خودرو از 90 درصد به 70 درصد تصويب شد واردكنندگان خودرو با نمايندگان خوش و بش مي‌كردند كه اين موضوع را به شوراي نگهبان و قوه قضائيه نيز گفته‌ام.

زاكاني نيز در پاسخ به سئوالي كه به علت عدم برخورد با سيدمحمد خاتمي، مهدي كروبي، ميرحسين موسوي و همچنين نامه سيد محمد خاتمي به مقام معظم رهبري اشاره داشت خاطر نشان كرد: اين افراد در مقام شعار حرف ديگري مي‌زدند و در مقام عمل كار ديگري انجام مي‌دهند در مناظره آقايان موسوي و احمدي‌نژاد شاهد بوديم كه آقاي موسوي بر موضوع دروغ‌گويي بسيار تاكيد داشت اما پس از انتخابات خودشان بزرگترين دروغ 30 سال گذشته را مطرح كردند. وي يادآور شد: بحث لجاجت احمدي‌نژاد نيز از ديگر موضوعاتي بود كه موسوي با آن مخالف بود اما آيا شما لجوج‌تر از موسوي تا به امروز كسي را سراغ داريد؟ كه هنوز هم بر سر حرف خود ايستاده است. اين عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نامه خاتمي به رهبري تصريح كرد: وقتي از آقاي خاتمي سئوال شد كه آيا به رهبري نامه نوشته‌ايد ايشان با حرف‌هاي دوپهلو جواب دادند. وي افزود: بي‌شك اگر نظام با اين افراد برخورد مي‌كرد مردم چهره واقعي سران فتنه را نمي‌شناختند و همان‌طور كه ديديد در تجمعات خياباني تعداد اين افراد رو به كاهش بود.

به گفته زاكاني سران اصلاحات تقسيم كار كرده‌اند و بناست هر كدام از آنها يك نقش را دنبال كنند.

كوچك‌زاده در پاسخ به سئوالي كه از وي پرسيده شده بود آيا علي لاريجاني را يك اصولگراي واقعي مي‌داند يا نه؟،‌ گفت: در صلاحيت من نيست كه ميزان واقعي اصولگرايي افراد را بسنجم آقاي لاريجاني و باهنر حسب ظاهر خود را اصولگرا مي‌دانند اما بسياري از اختلافات اصولگرايي بر سر هواي نفس است و در نهايت لاريجاني نيز بر اين عقيده استوار است كه هر چه قانون و ولي‌فقيه بگويد.

وي همچنين در پاسخ به سئوال ديگري در اين ارتباط كه آيا اصلاح‌طلبان با ايجاد اختلاف در ميان اصولگرايان به دنبال احياي مجدد هستند، يا نه؟، گفت: عده‌اي وجود دارند كه مي‌خواهند نان جبهه اصولگرايي را بخورند اما مواضع‌شان با اصولگرايي سازگار نيست و شاهد هستيم برخي از اصولگرايان امروز با هاشمي، فردا با موسوي و پس‌فردا با خاتمي ديدار مي‌كنند.

كوچك‌زاده همچنين در پاسخ به سوال ديگري كه به عدم برخورد با افرادي كه سوال كننده آنها را سران فتنه ناميد اشاره داشت گفت: در حال حاضر مرعشي نيز كه از سران فتنه بوده است دستگير شده و كم‌كم بقيه آنها نيز دستگير مي‌شوند و دو سه نفر باقي‌مانده نيز در زمان مناسب خود از سوي قوه قضائيه دستگير خواهند شد. وي خطاب به جمع گفت: بسيار مهم است كه فردي ساليان سال براي انقلاب زحمت بكشد، كتك و خون دل بخورد، عاقبت همه‌چيز را به چنين اقداماتي ختم كند.

زاكاني نيز در پاسخ به سوالي در ارتباط با وضعيت دانشگاه آزاد اسلامي اظهار داشت: طبق آخرين مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي تركيب هيات امناي اين دانشگاه بايد تغيير كند كه اين موضوع بسياري از مشكلات را حل مي‌كند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016