چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معصومه ياوری، از معترضان به نتيجه انتخابات، در يک قدمی چوبه دار، هرانا

خبرگزاری هرانا - صدور احکام اعدام برای معترضان به نتيجه انتخابات به اتهام محاربه از جمله شگردهايی است که قضات دادگاههای انقلاب برای ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم به آن مبادرت می کنند.

بنا بر اطلاع گزارشگران هرانا، معصومه ياوری از معترضان به نتيجه انتخابات از جمله کسانی است که برايش حکم اعدام درخواست شده و وی تنها در روز دادگاه اول توانسته بود از حق داشتن وکيل برخوردار شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محاکمات غير قانونی ، بازداشت های خودسرانه و به تبع آن صدور احکام پشت درهای بسته و برگزاری محاکمات نمايشی خارج از روند مرسوم و صحيح قضايی از جمله مرسوم ترين شيوه های اعمال شده در دادگاههای انقلاب است که همچنان نيز ادامه دارد.

معصومه ياوری نيز از قربانيان چنين محاکماتی است. محمد سيف زاده وکيل وی در اين باره می گويد: دادگاه خانم ياوری روز ۱۵ ارديبهشت برگزار خواهد شد و دادستان برای وی تقاضای حکم اعدام کرده است.

وی در گفتگو با گزارشگر هرانا افزود: موکلم را تا زمان برگزاری دادگاه اول نديده بودم و وی از دسترسی به وکيل تا اين زمان محروم بوده است.

عدم دسترسی به وکيل تا قبل از دادگاه اول از جمله مسايلی است که بيشتر بازداشت شدگان سياسی با آن روبرو هستند. اين در حالی است که قانونا وکيل حق دارد تا قبل از برگزاری دادگاه پرونده موکل خود را بررسی کرده و دفاع مناسبی از وی به عمل بياورد اما تاکنون در بيشتر موارد اين خواسته محقق نشده است.

اين وکيل دادگستری با اشاره به اينکه ياوری بيش از شش ماه را در بازداشت به سر برده است، افزود:"شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به سرپرستی قاضی مقيسه مسول رسيدگی به پرونده معصومه ياوری است."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016