چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: حقوق حقه‌ کارگران در اغلب مواقع جبران نشده است، ايلنا

- فعاليت‌ تشکل‌های کارگری روزنه‌های اميد برای بهبود وضع کارگران را بيشتر می‌کند
- مايه تاسف است که عده زيادی از نيروهای جوان، لايق و تحصيل کرده آماده کارند ولی کار و شغلی برای آنان وجود ندارد
- هيچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند کارگران مزاحم اقشار ديگر هستند.


ايلنا:رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تقدير از فعاليت‌های خانه کارگر تاکيد کرد:فعاليت‌های مفيد تشکل‌های کارگری روزنه‌های اميد برای بهبود وضع کارگران را هر روز بيشتر می‌کند.
به گزارش ايلنا،آيت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در ديدار دبيرکل خانه کارگر و جمعی از نمايندگان تشکل‌های کارگری سراسر کشور، تاريخ سياسی و اجتماعی ايران را سرشار از تلاش و فداکاری قشر کارگر خواند و با اشاره به هوشياری، ايمان، وفا، قناعت و سخت‌کوشی اين قشر عزيز گفت: کارگران قشری از جامعه هستند که هيچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند مزاحم اقشار ديگر هستند و برعکس حقوق حقه‌شان در اغلب مواقع جبران نشده است.
رئيس مجلس خبرگان رهبری، نقش پررنگ کارگران در تمام شئون زندگی سياسی، اقتصادی و اجتماعی کشور را يادآور شد و تصريح کرد: پيش و پس از انقلاب اسلامی کارگران جزو بهترين، فعال‌ترين و موثرترين اقشار جامعه بودند و انقلاب با حرکات تمام‌کننده کارگران در قالب اعتصابات به پيروزی رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هاشمی‌رفسنجانی با توجه به اينکه کارگران همواره در خدمت انقلاب و آرمان‌های نظام اسلامی آن بوده‌اند، گفت: در سال‌های ابتدای پس از پيروزی انقلاب که گروه‌های چپ فعاليت گسترده با شعارهای کارگرپسند داشتند، کارگران با هوشياری و وفاداری از افتادن در دام آنها پرهيز و خود را وقف نظام اسلامی کردند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نقش کارگران در دوران جنگ، سازندگی و پس از آن را بی‌نظير عنوان کرد و تاکيد کرد: اين قشر معزز در ابتکار، توليد و جنگ هيچ چيزی کم نگذاشتند و ملت ايران همواره قدردان زحمات آنان و خانواده‌هايشان خواهد بود.
رئيس مجلس خبرگان رهبری دست کارگر را دستی مبارک و پربرکت خواند و گفت: قشر کارگر همواره در طول ساليان پيش و پس از انقلاب، کمتر توانسته است به حقوق خود دست يابد و مسوولان همواره مديون همت و قناعت کارگران خواهند بود.
هاشمی‌رفسنجانی، نظام جمهوری اسلامی را دارای توانمندی‌های بسيار خوبی راز جهت زيربنايی و نيروی انسانی توصيف کرد و گفت: مايه تاسف است که عده زيادی از نيروهای جوان، لايق و تحصيل کرده آماده کارند ولی کار و شغلی برای آنان وجود ندارد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگری از سخنانش با تقدير و تشکر از خانه کارگر، اين تشکل را خدمتگذار قشر عزيز کارگر خواند و گفت: فعاليت‌های مفيد و ثمربخش تشکل‌های کارگری روزنه‌های اميد برای بهبود وضع کارگران را هر روز بيشتر می‌کند.
رئيس مجلس خبرگان رهبری نقش تشکل‌های کارگری را در دوران پس از انقلاب موثر و سازنده خواند و با اشاره به توطئه‌های گوناگون قدرت‌های استکباری برای به زانو در آوردن انقلاب اسلامی، هوشياری، صبر و همدلی را رمز عبور نظام اسلامی از گردنه‌های سخت کنونی عنوان کرد و گفت: مردم و مسوولان بايد با صبر، متانت و تدبير صحيح يار و ياور انقلاب و نظام اسلامی باشند.
گفتنی است در ابتدای اين ديدار آقای عليرضا محجوب دبيرکل خانه کارگر با ارائه گزارشی از عملکرد و فعاليت‌های اين تشکل از ابتدای تاسيس تاکنون، سال ۸۸ را به لحاظ عضوگيری سال شکوفايی تشکل‌های کارگری خواند و گفت: خانه کارگر و ساير تشکل‌های کارگری تلاش نموده‌اند، در ابعاد گوناگون آموزشی، خدمات رفاهی، صنفی و احقاق حقوق کارگران به نقش و وظيفه خود به خوبی عمل کنند و موفقيت‌های چشمگيری نيز در اين زمينه به دست آورده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016