پنجشنبه 9 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرین وضعیت سعید سودملی، از متهمان وقایع پس از انتخابات، کمیته گزارشگران حقوق بشر

کمیته گزارشگران حقوق بشر - سعيد سودملی، از متهمان وقایع پس از انتخابات، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی، به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

وی در تاریخ ۱۰ دی سال ۸۸ در خیابان فلسطین در حال فيلم‌برداری از ترافيک خيابان توسط نیروی انتظامی دستگیر شده و به زندان اوین منتقل شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش منابع آگاه، سودملی که دارای مدرک لیسانس کشاورزی است، در یکی از پيتزافروشی‌های اطراف میدان فلسطین مشغول به کار بوده که با مشاهده ترافیک سنگین خیابان از مغازه خارج شده و با تلفن همراه خود شروع به فیلم‌برداری می‌کند که بلافاصله بازداشت می‌شود.

به گفته نزدیکان این زندانی سیاسی، بازجوی سعید سودملی از وی به صورت چهار جوابی بازجویی کرده است.برای مثال در بازجويی از وی پرسیده شده «به نظر شما کدامیک از عوامل زیر در حوادث اخیر و بازداشت شما مقصر بوده اند؟ موسوی، احمدی نژاد، خودتان یا دولت.»

دادستان با استناد به بازجویی‌هایی از این قبیل برای سعید سودملی کیفرخواستی صادر کرده که در آن وی به «اقدام علیه امنیت ملی، تبليغ علیه نظام و اجتماع و تبانی» متهم شده است.

قاضی پیرعباسی در دادگاه بدوی وی را از اتهام‌های تبلیغ عليه نظام و اجتماع و تبانی تبرئه کرد ولی به اتهام اقدام علیه امنيت به يک سال حبس تعزیری محکوم شد.

پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته و در پی اعتراض‌های مردمی به نتیجه انتخابات، تعداد زیادی از شهروندان بازداشت شدند که از اسامی و محل نگهداری بسیاری از آنان اطلاعی در دست نیست. خبرگزاری‌ها تعداد بازداشت‌شدگان را هزاران نفر تخمین زده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016