پنجشنبه 9 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی: در ولايتمداری وقتی امر صريح ولايت است مخالفت‌کردن با آن خلاف شرع است، ستون انقلاب اسلامی و قانون اساسی ولايت فقيه است، ايسنا

- در طول ۳۱ سال انقلاب هيچ‌گاه به اندازه‌ی شرايط کنونی ضرورت ولايتمداری را احساس نکرديم


همزمان با شام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم سخنرانی و عزاداری در مسجد اميرالمومنين (ع) شهرک شهيد محلاتی (ره) برگزار شد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دراين مراسم با شکوه که خانواده‌ی معظم شهدا، آزادگان، جانبازان، بسيجيان و ساکنين اين شهرک حضور داشتند آيت‌الله سيد احمد خاتمی عضو هيات رييسه مجلس خبرگان و جامعه مدرسين حوزه‌ی علميه قم سخنرانی کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به نقش حضرت زهرا (س) در دفاع از اميرمومنان علی (ع) گفت: فاطمه زهرا (س) در دفاع از ولايت و اصول جو زده نشد و اگر فاطمه (س) اين‌گونه از علی (ع) دفاع نمی‌کرد چه بسا تخريب گران تاريخ می‌گفتند فاطمه (س) همراه علی (ع) نبود، لذا حضرت زهرا (س) خودش را فدای ولايت کرد و اين روش پيروان زهرای مرضيه (س) است که تا آخر دست از ولايت برنمی‌دارند.

امام جمعه موقت تهران افزود: ولايت در عرصه‌ی سياست يعنی تنظيم حرکات سياسی خود با ولايت، چه امر ولايت و چه تمايل ولايت باشد. در غير اين صورت دم از ولايت‌زدن و اين‌چنين عمل‌نکردن ولايت شعاری است و امام صادق (ع) ولايت‌شعاران را لعنت می‌کند. در ولايتمداری وقتی امر صريح ولايت است مخالفت‌کردن با آن خلاف شرع است ولايتمداری آن است که تمايل رهبر را هم انسان تحقق بدهد. ولايتمداران در عرصه‌ی اطاعت از ولايت وقتی موضع ولايت را احساس می‌کنند در حالی که ابراز هم نکرده اطاعت می‌کنند.

عضو جامعه‌ی مدرسين حوزه علميه قم ياد‌آور شد: فاطمه (س) چه آنگاه که به خانه‌ علی (ع) آمد و چه آنگاه که در خانه پيامبر (ص) و هنوز ازدواج نکرده بود، ولايتمداری را آموخت. وقتی آيه نازل شد که پيامبر (ص) را به اسم صدا نکنيد، بلکه مودبانه و رسول‌الله صدايش کنيد، فاطمه (س) که چند سال بيش نداشت خود را مخاطب آيه ديد و هنگامی که پيامبر (ص) وارد خانه شد گفت: السلام عليک يا رسول‌الله، پيامبر (ص) فرمود: دخترم تو مرا بابا صدا بزنی برايم بهتر است.

خاتمی تصريح کرد: حضرت زهرا (س) از علی به‌خاطر آنکه شوهرش بود دفاع نکرد، بلکه دفاع از ولايت کرد و خطاب به پيمان‌شکنان فرمود (انسيتم يوم الغدير خم‌) چرا غدير خم را فراموش کرديد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: امام عصر ارواحنا فدا تکليف را مشخص کردند و فرمودند تکليف شما در زمان غيب کبری اطاعت از ولايت فقيه است و اين مبنا کاملا منطقی و ولايی است. کسانی که درجريان فتنه در صدد شکستن اين حريم مقدس بودند بدانند ستون انقلاب اسلامی و قانون اساسی ولايت فقيه است و اگر در راس اين نظام ولايت فقيه نباشد، می‌شود نظام طاغوتی و لذا ولايت‌مداری را به عنوان يک تکليف برای خود بدانيم.

مدرس درس خارج حوزه گفت: هم حضرت امام (ره) و هم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به‌شدت از غلو متنفرند، وقتی سال ۱۳۶۶ امام (ره) ولايت مطلقه فقيه را مطرح کردند، عده‌ای که امروز شمشير از رو بسته‌اند گفتند هرکه مخالف ولايت فقيه باشد کافر است. مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: وقتی مرا با اميرالمومنين (ع) مقايسه می‌کنند، بدنم می‌لرزد، اميرالمومنين کجا، من کجا؟ قنبر غلام علی کجا، من کجا؟ من خاک پای قنبر غلام علی (ع) هم نيستم.

امام جمعه موقت تهران در پايان تاکيد کرد: در طول ۳۱ سال انقلاب هيچ‌گاه به اندازه‌ی شرايط کنونی ضرورت ولايتمداری را احساس نکرديم، امروز ولايت فقيه است که اين انقلاب عظيم را به فضل الهی اداره می‌کند و امروز تجلی خط امام در رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016