جمعه 10 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض گسترده کارکنان اتوبوس رانی تهران به ادامه تعليق از کار يکی از همکارانشان، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" از صبح امروز اتوبوس های تند رو ( بی آر تی ) شرکت واحد در اعتراض به ادامه تعليق يکی از همکارانشان اقدام به روشن کردن چراغهای اتوبوس خود نمودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز پنجشنبه ۹ ارديبهشت ماه اتوبوسهای تند رو شرکت اتوبوس رانی تهران معروف به بی .آر.تی در اعتراض به ادامه تعليق يکی از همکارانشان از ساعت ۰۹:۰۰ صبح تا بعد از ظهر اقدام به روشن کردن چراغ اتوبوسهای خود نمودند.آقای عبدالله حسينی که با ۱۸ سال سابقه کار در شرکت اتوبوسرانی تهران، کار او از ۷.۵ ماه پيش به تعليق در آمده بود. او در طی اين مدت بدون حقوق و مزايا در شرايط سخت مالی بسر می برد و اين مسئله باعث ايجاد مشکالاتی مالی زيادی در خانواده شده بود.
آقای حسينی در طی اين مدت عليه حکم سرکوبگرانه تعليق شکايت کرد و پس از ۷.۵ ماه تلاش اداره کار رای به بازگشت بکار او داد. او هنگامی که صبح امروز در محل کارش در سامانه ۱ اتوبوس رانی تهران حاضر شده بود توسط سعيد نيسانی سرپرست اين سامانه عليرغم داشتن حکم بازگشت به کار از ادامه کاراو ممانعات کرد. اداره کار همچنين در رای مزبور شرکت اتوبوس رانی تهران را موظف به پرداخت تمامی حقوق و مزايای ۷.۵ ماه اخير او نموده بود.
آقای حسينی از اعضاء و فعالين سنديکائی شرکت واحد تهران می باشد و يکی از دلايل اخراج او از کار به اين دليل بوده است.
پيش از اين خانم فرحناز شيری از اولين بانوان راننده در شرکت اتوبوس رانی تهران که در بدو اشتغال با بهره گيری گسترده تبلغاتی همراه بود از اسفند ماه گذشته از کار خود تعليق شده است و عليرغم پيگيريهای مستمر ولی تاکنون از بازگشت به کار او خوداری می کنند.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،موج گسترده اخراج کارگران که در موارد متعدد به خاطر فعاليتهای سنديکايی و دفاع از حقوق خود و کارگران صورت می گيرد را محکوم می کند و از سازمان جهانی کار و کميسر عالی حقوق بشر خواستار اقدامات عملی برای پايان دادن به سرکوب کارگران در ايران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016