چهارشنبه 15 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شکنجه گروهی زندانيان در شکنجه گاه مخوف بند يک معروف به سگدونی، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران"، ۳ زندانی بی دفاع در بند ۱ زندان گوهردشت به مدت طولانی مورد شکنجه های وحشيانه پاسداربندها و گارد زندان قرار گرفتند. شکنجه ها به حدی شديد بود که دستهای آنها شکسته شده و بدنشان خونين و کبود می باشد.
يکشنبه شب ۱۲ ارديبهشت ماه در انتهای سالن ۲ بند ۱ که سلولهای انفرادی معروف به سگدونی در آن قرار دارد سلولی وجود دارد که حسينيه ناميده می شود و تعداد از زندانيان در آن زندانی هستند.پاسداربندها به زندانيان بی دفاع با باتون يورش می برند و آنها را وحشيانه مورد ضرب وشتم قرار می دهند که منجر به اعتراض شديد زندانيان و درگيری بين آنها و پاسداربندها می شود. يکی از پاسداربندها به نام زينلی که از شکنجه گران سلولهای انفرادی است و مورد نفرت زندانيان اين بند می باشد توسط زندانيان بشدت گوشمالی می شود و به بهداری زندان منتقل می شود.ساير پاسداربندهای اين سالن بسته را ترک و متواری می شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حوالی ساعت ۲۳:۳۰ انبوهی از نيروهای گارد زندان به شکنجه گاه زندان گوهردشت که در بند ۱ می باشد و به تصرف زندانيان در آمده بود يورش می برند که با مقاومت زندانيان مواجه می شوند. زندانيان برای دفاع از خود و دفع حملۀ آنها اقدام به سوزاندن پتوهای خود می کنند. نيروهای گارد به آنها قول ميدهند که در صورت باز کردن درب شکنجه گاه به خواسته های آنها رسيدگی می کنند. ولی نيروهای گارد به فرماندهی فردی بنام آقايی برخلاف قولی که داده بود به آنها يورش می برد و سه زندانی بی دفاع به نام های حسن شريفی،بهرام تصويری و محمد محمدی را ابتدا به آنها دستبند و پابند و چشم بند می زند و آنها را وادار می کند که از تونلی که دو طرف آن گارد زندان قرار گرفته اند حرکت رفت و برگشتی داشته باشند همزمان با آن از دو طرف آماج باتونهای آنها قرار می گيرند و هر کدام از آنها بر روی زمين می افتد بصورت وحشيانه مورد ضرب و جرح قرار می گرفت.
شکنجه وحشيانه زندانيان تا ساعت ۱۲:۱۵ دقيقه ادامه داشت.از صدای زجه ها و ناله های آنها زندانيان ساير سالن ها بيدار شدند و حتی بند کناری صدای فريادهای آنها را می شنيد.۳ زندانی فوق بشدت شکنجه شده اند و دستان آنها در اثر ضربات باتون شکسته شده است و بدن آنها خونين و کبود است. سپس با همان حالت به سلولهای انفرادی منتقل شدند.
اين چهارمين بار است که اين شکنجه گاه در اعتراض به شکنجه های وحشيانه و شرايط قرون وسطائی به تصرف زندانيان در می آيد و هر بار زندانيان توانسته اند به بعضی از خواسته های خود بطور موقت برسند ولی بعد از مدتی شرايط به حالت اوليه خود بازگشته است.
شرايط و وضعيت اين شکنجه گاه به حدی حاد و طاقت فرسا است که زندانيان برای رهايی يافتن از آنجا اقدام به خودکشی می کنند.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، شکنجه وحشيانه و قرار دادن زندانيان در شرايط قرون وسطائی در شکنجه گاه مخوف زندان گوهردشت کرج را محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر وگزارشگر ويژه شکنجه سازمان ملل متحد و ساير مراجع بين المللی خواستار اقدامات عملی برای پايان دادن به جنايت عليه بشريت در زندانهای اين رژيم است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016