جمعه 17 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جمع آوری کتاب های مربوط به آيت الله منتظری و صانعی از نمايشگاه کتاب، ندای سبز آزادی

بنا به گزارش رسانه های خبری، در نخستين روز از برگزاری بيست‌وسومين نمايشگاه کتاب تهران، تمام آثار آيات عظام صانعی و منتظری از سطح غرفه‌های منتسب به ايشان و ساير غرفه‌های نمايشگاه جمع آوری شد.

آيت الله صانعی
به گزارش سامانه خبری «خبرآنلاين»، مسئولانِ نمايشگاه، تمامی کتاب‌های مرتبط با آيت‌الله يوسف صانعی را از سطح نمايشگاه جمع آوری کرده و در محل دفتر فرهنگی مصلای تهران نگهداری کردند و همزمان از سرنوشت ترجمۀ کتاب «التعليقه علی تحرير الوسيله» که از آثار جديد آيت الله صانعی و منتشره توسط موسسه تنظيم و نشر آثار امام خمينی بود، خبر در دست نيست و از قرار معلوم اين کتاب اجازه حضور در نمايشگاه پيدا نکرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آيت الله منتظری
بنابر همين گزارش، کتاب‌های مربوط به مرحوم آيت‌الله حسينعلی منتظری نيز، توسط مقامات وزارت ارشاد و به همراهی برخی ماموران امنيتی، از سطح غرفه های مربوط به وی در نمايشگاه کتاب جمع شده است.

آيت الله بهشتی
همزمان مسئولان نمايشگاه کتاب اجازه حضور انتشارات بنياد حفظ و نشر آثار آيت‌الله شهيد بهشتی(بقعه) در نمايشگاه را لغو کردند. يک مقام مسئول در دفتر بنياد حفظ و نشر آثار آيت‌الله بهشتی در گفت‌وگو با ايلنا، خاطرنشان کرده بود "در نمايشگاه امسال قرار بود اثری جديد از آيت‌الله بهشتی با عنوان مواضع تفصيلی حزب جمهوری اسلامی منتشر و در نمايشگاه عرضه شود که حاوی سخنان شهيد بهشتی در مورد حزب جمهوری اسلامی و مواضع ايشان در قبال اين حزب و اعضای آن بود و قرار بود اين کتاب در غرفه اين انتشاراتی در نمايشگاه کتاب عرضه شود .

اين مقام مسئول با تائيد محروم کردن اين بنياد از داشتن غرفه در دانشگاه کتاب گفت: مطابق هر سال غرفه‌ای برای ارائه آثار آيت‌الله بهشتی در نمايشگاه تهيه کرده و مبلغ آن را پرداختيم اما با مراجعه به مسئولان نمايشگاه متوجه شديم که ما به طور کلی از حضور در نمايشگاه کتاب محروم شده‌ايم و حق ارائه کتابی از انتشاراتی ما در نمايشگاه داده نشده است.

حق اظهار نظر ندارند
همزمان محسن پرويز، از مسئولين وزارت ارشاد و رئيس نمايشگاه که در حاشيه نشست خبری بيست و سومين نمايشگاه بين‌‌المللی کتاب تهران به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌گفت، متذکر شد: گاهی امکان طرح دليل جلوگيری از حضور برخی از ناشران در نمايشگاه کتاب تهران نيست و از همين‌رو عده‌ای می‌آيند از اين مسأله سوء‌ استفاده می‌کنند و علت ممانعت از حضور در نمايشگاه را به مسائل ديگر می‌بندند.

معاون امور فرهنگی وزير ارشاد تصريح کرد: مديران خرد و کسانی که در برگزاری نمايشگاه با ما همکاری می‌کنند حق اظهار نظر درباره چگونگی برگزار شدن يا برگزار نشدن نمايشگاه را ندارند. دستور شخص رئيس جمهور بود که در فضاهای باز سازه نصب شود تا نمايشگاه تعطيل نشود اما چون متأسفانه سايه سياست همه‌جا گسترده شده شايد باز کسانی بخواهند از رئيس‌جمهور انتقام‌جويی کنند.

سياسی نيستيم
پرويز همچنين تاکيد کرد: نگاه ما وجدانا و بينی و بين‌الله سياسی نيست. اگر به انتقاد ما نگاه سياسی می‌شود به تشکر ما هم نگاه سياسی شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016