سه شنبه 21 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شدت يافتن فشارها عليه زندانيان سياسی بند ۳۵۰ زندان اوين، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،زندانيان سياسی بند ۳۵۰ از اعدام همبنديانشان متاثر و خشمگين هستند آنها در صدد برگزاری مراسم گراميداشت بودند که با ممانعت مصطفی بزرگ نيا رئيس بند ۳۵۰ مواجه شدند . همچنين از چند روز اخير فشارها ،محدوديتها و تبعيد زندانيان در اين بند شدت گرفته است .
در پی اعدام جنايتکارانه ۵ زندانی سياسی که يکی از آنها از بند ۳۵۰ زندان اوين به ميدان دار برده شد خشم زندانيان سياسی اين بند را بر انگيخته است و شرايط اين بند را به حالت غير عادی در آورده است. فضای زندانيان سياسی که امروز با خانواده های خود ملاقات می کردند همانند روزهای قبل نبود تاثر وتالم و خشم در چهرهای آنها عيان بود و موضوع صحبت با خانواده هايش موضوع اعدام همبندانيان اسير خود بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در طی چند روز گذشته فشارها و اذيت و آزارها عليه زندانيان سياسی بند ۳۵۰ افزايش يافته است.تعدادی از زندانيان سياسی مانند (عيسی سحرخيز،رسول بداقی و سليمانی و...) به زندانهای مانند گوهردشت کرج ، قزل حصار و پرند جاده ساوه تبعيد شدند و تعدادی ديگر در انتظار تبعيد شدن بسر می برند.اين نبعيدها به توصيه مصطفی بزرگ نيا رئيس بند ۳۵۰ و از شکنجه گران شناخته شده زندان اوين می باشد.
تعدادی از زندانيان سياسی که برای طی محکوميت غير قانونی و غير انسانی به زندان برده می شوند فقط حق دارند که با لباسهايی که بر تن دارند وارد زندان شوند و حق بردن لوازم و لباسهای خود را به درون زندان ندارند.زندانبانها از گرفتن لباس از خانواده های آنها خوداری می کنند و زندانيان را به اين طريق در شرايط سختی قرار داده اند. در حال حاضر بيش از ۱۵ زندانی در اين شرايط بسر می برند که از جمله آن فعال دانشجوئی نادر احسنی می باشد همچنين از يک هفته پيش زندانيان برای استحمام از داشتن آب گرم محروم هستند و ناچارند که با آب سرد استحمام کنند . اين مسئله باعث شده است که تعدادی از زندانيان بدليل استحمام با آب سرد دچار بيماری شوند. از روز گذشته تماسهای تلفنی زندانيان با خانواده هايشان قطع شده است و خانواده ها از وضعيت عزيزانشان بی خبر هستند. در ميان زندانيان سياسی بند ۳۵۰ تعدادی از زندانيان سياسی محکوم به اعدام وجود دارند.اعدام ناگهانی و غير مترقبه ۵ زندانی سياسی باعث نگرانی شديد ساير خانواده ها شده است
از طرفی ديگر ميوه و مواد غذايی مورد نياز که زندانيان سياسی از فروشگاه زندان می خريدند. مدتی است که در فروشگاه زندان موجود نيست و زندانيان سياسی را حتی از خريد آنها محروم کرده اند. اين مسئله باعث پايين آمدن مقاومت بدن و آسيب پذيری آنها در مقابل بيماريها می شود.
خانواده های زندانيان سياسی که امروز به ملاقات عزيزانشان رفته بودند فضای حاکم بين آنها مملو از خشم و ناراحتی بود و اکثر صحبت خانواده ها در مورد اعدام ۵ زندانی سياسی که روز گذشته روی داد بود، بود.خانم جوانی که مدتی همبند زنده ياد شيرين علم هولی بود از خاطراتش برای ساير خانواده ها تعريف می کرد. از ايستادگی صبر و بردباری و خصوصيات انسانی که در اين جانباخته آزادی وجود داشت برای ديگران می گفت. هنگامی که او برای ساير خانواده ها تعريف می کرد بغض گلوی او را گرفته بود و خشم سراسر وجودش را فرا گرفته بود.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،اعدام غير انسانی زندانيان سياسی ،تحت فشار قرار دادن و تبعيد آنها به زندانهای ديگر را محکوم می کند و از کميسر عالی جقوق بشر و ساير مراجع بين المللی خواستار ار جاع پرونده جنايت عليه بشريت اين رژيم به شورای امنيت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصميمات لازم اجرا است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016