شنبه 25 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محکوميت قطعی مسعود باستانی به ۶ سال حبس تعزيری، مسعود آقايی به ۶ ماه حبس تعزيری محکوم شد، ايلنا

- رضا مهاباديان عضو کانون نويسندگان ايران کماکان در بازداشت به سر می برد
- به دليل عدم اتمام تحقيقات، پرونده بدرالسادات مفيدی هنوز منتهی به صدرو کيفرخواست نشده است.


ايلنا: وکيل مسعود باستانی از محکوميت قطعی موکل خود به ۶ سال حبس تعزيری خبرداد و گفت:‌ شعبه ۳۶ دادگاه تجديدنظر استان تهران،حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب را عينا تاييد کرد.
محمد شريف در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا در خصوص آخرين وضعيت پرونده‌ موکلان خود، درباره پرونده مسعود باستانی؛روزنامه‌نگار بازداشت شده حوادث سال گذشته گفت:‌ با مراجعه پدر موکلم،حکم دادگاه بدوی در مورد محکوميت مسعود باستانی بدون تغيير توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجديدنظر استان تهران عينا تاييد و به قطعيت رسيده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود:طبق حکم صادره موکلم به اتهام ايجاد اغتشاش به ۵ سال و اتهام تبليغ عليه نظام به يک سال حبس تعزيری و همچنين جزای نقدی به ميزان ۳۴ ميليون تومان محکوم شده است.
شريف خاطرنشان کرد: تاييد اين حکم باتوجه به محتويات پرونده و اقدامات موکلم در دادگاه بدوی دور از انتظار بود. اينجانب با توجه به پرونده‌های مشابه در انديشه نقض اين حکم بودم ولی متاسفانه حکم عينا قطعيت يافت.
شريف که وکالت مسعود آقايی را نيز برعهده دارد،در خصوص پرونده اين موکل خود گفت: پرونده مسعود آقايی که به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم و اغتشاش در جريان رسيدگی بود منتهی به برائت از اتهام اجتماع و تبانی و محکوميت به ۶ ماه حبس تعزيری به دليل حضور در راه پيمايی شد.
وی در مورد پرونده بدرالسادت مفيدی نيز گفت:تاکنون به دليل عدم اتمام تحقيقات مقدماتی منتهی به صدور کيفرخواست نشده و پرونده کماکان در دادسرا مطرح است.
شريف در ادامه به بيان آخرين وضعيت پرونده شيوا نظرآهاری پرداخت و گفت:در مورد اين موکلم دو پرونده در جريان رسيدگی است .پيگيری‌های به عمل آمده حاکی از اين بود که پرونده پس از صدور کيفرخواست به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب ارسال می‌شود اما به دليل نقص تحقيقات پرونده مجددا به شعبه بازپرسی اعاده شد.
وکيل شيوانظرآهاری با انتقاد شديد از برخی سايت‌های اينترنتی داخلی که مبادرت به انتشار اخباری در رابطه با موکلش می‌کنند،گفت: باتوجه به اينکه پرونده در مرحله تحقيقات مقدماتی است تاکنون به همراه ديگر همکارم خانم مغزی موفق به مطالعه پرونده نشده‌ايم اما رسانه‌های مختلف بويژه سايت‌های اينترنتی مبادرت به پخش مطالبی در مرود اتهامات موکلم می‌کنند که صرفا در صورت دسترسی به پرونده،ارائه چنين اطلاعاتی ميسر است.
وی ضمن تکذيب اتهامات مطرح شده توسط سايت‌های اينترنتی ،تاکيدکرد: اميدوارم مراجع قضايی بويژه دادسرای تهران حداقل در پی بررسی اين قضيه برآيند که اين رسانه‌ها چگونه و چرا به اين اطلاعات که حتی وکلای پرونده از آن ناآگاه هستند،دست پيدا می‌کنند.
شريف در مورد پرونده رضا مهاباديان عضو کانون نويسندگان ايران نيز اظهارداشت:برای اين موکلم در مورد اتهامات مرتبط با عضويت در کانون نويسندگان ايران قرار وثيقه صادر شده بود که از اجرای اين قرار خودداری و وی کماکان در بازداشت به سر می‌برد.
شريف درباره پرونده حسين مجاهد دبيرحزب جامعه مدنی همدان و سه عضو ديگرشورای عالی اين حزب گفت: بعد از صدور حکم دادگاه بدوی،نسبت به حکم صادره اعتراض و پرونده جهت رسيدگی به مرجع تجديدنظر ارجاع شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016