یکشنبه 26 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتصاب عامل نيروهای امنيتی به عنوان رييس دانشکده فنی دانشگاه آزاد تهران مرکز، دانشجونيوز

رياست دانشکده فنی دانشگاه آزاد تهران مرکز در طی اقدام غيرمنتظره تغييرکرد و معاون اخراج شده دانشکده فنی، دکتر افتخاری، به سمت رياست دانشگاه رسيد.

به گزارش دانشجونيوز دکتر افتخاری به دليل همکاری گسترده با نيروهای اطلاعاتی و امنيتی برای ورود به دانشگاه آزاد تهران مرکز در تجمع شانزده آذر و بازداشت دانشجويان از سمت خود که معاونت دانشکده فنی بود اخراج شده بود، اما وی در آستانه خردادماه به طور ناگهانی به رياست دانشکده فنی تهران مرکز منصوب شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنابر گزارش های دانشجويان دانشکده فنی دانشگاه آزاد تهران، سوابق همکاری دکتر افتخاری با نهادهای امنيتی مختص به حال نبوده بلکه وی در دوران دانشجويی نيز ماموريت ارسال گزارش در مورد مهندس بازرگان که از شاگردان وی بوده، بر عهده داشته است. دکتر افتخاری با شروع سال تحصيلی نقش ويژه ايی در شناسايی فعالين دانشجويی و بازداشت آنان داشته است به گونه ای که دانشجويان بعد از احضار به دفتر وی به سرعت به دفتر پيگری وزارت اطلاعات احضار می شدند.

لازم به ذکر است که دانشگاه آزاد تهران مرکز از مهرماه سال ۸۸ يکی از پيشروترين واحدهای دانشگاه آزاد در اعتراض به حوداث پس انتخابات بوده است که در مهرماه و آبان ماه طی هشت هفته متوالی تجمعات اعتراضی را برگزار کردند. به گزارش دانشجونيوز تجمع دانشجويان تهران مرکز در ۲۱ مهرماه با حمله نيروهای شبه نظامی بسيج با گاز اشک و آور باتوم به خشونت کشيده شد که در پی آن ده نفر زخمی شدند. پس از اين حوادث می توان به تعليق ۴۵ ترم و تبعيد به واحدهای دور و بازداشت حدود ۳۰ دانشجوی دانشگاه آزاد تهران مرکز هم اشاره کرد. به رياست رسيدن دکتر افتخاری نشان دهنده آغاز پروژه جديد سرکوب در تهران مرکز است.

از بازداشتی های دانشگاه آزاد می توان به علی مليحی، ميلاد فدايی، محمد علی، الهی (دانشگاه آزاد تهران جنوب)، سينا گلچين (دانشگاه آزاد تهران مرکز)، حميد پيروز فام و امير حسين توکلی (آزاد قزوين)، پويا قربانی (آزاد تهران شمال)، سعيد ملکی (دانشگاه آزاد ورامين)، شهاب اکبرزاده (دانشگاه آزاد شهرری) فرامز عبدالله نژاد نام برد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016