دوشنبه 27 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کروبی: کار نظام ما به جايی رسيده که افرادی غيرمسوول حکم محارب صادر می کنند! سحام نيوز

مهدی کروبی در ديدار با اقشار مختلف مردمی: کالبد نظام جمهوری اسلامی تنها با دميده شدن روح مردم (آراء ملت) جان گرفته و معنا می يابد.
نظام مبتنی بر آرای مردمی ما چنان است که مردم با آرای خويش، نمايندگانی را انتخاب می کنند تا از طريق مجلس خبرگان، بر عملکرد رهبری نظارت کنند، نمايندگانی را انتخاب می کنند تا از طريق مجلس، ضمن تدوين قوانين کشور، بر حسن عملکرد دولت منتخبی خود نيز نظارت دائمی داشته باشند و به همين ترتيب در انتخاب مستقيم و غير مستقيم و نظارت بر عملکرد ساير مسوولين نظام در رده های مختلف نقش بی چون و چرای خود را ايفاء می نمايند و اينچنين است که کالبد جمهوری اسلامی با دميده شدن روح مردم خويش (نقش آرای ملت) جان گرفته و معنا می يابد. وليکن بدليل آنکه عده ای جهت بقاء خويش در قدرت اجرايی کشور در جهت حذف جمهوريت و نقش ملت هستند، متاسفانه ما و شما اکنون شاهد انحراف قطار جمهوری اسلامی از مسير اصلی خود هستيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حجت الاسلام مهدی کروبی در اين ديدار گفت: “دليل تمام ايثارگری ها و جانفشانی های مردم برای نظام، همانا عشق به اسلام و ميهن و کشور بود که در دو کلمه ی بامثمای اسلاميت و جمهوريت توسط خود مردم متبلور شده است.” دبيرکل حزب اعتماد ملی ادامه داد: “متاسفانه کار نظام ما به جايی رسيده که افرادی غيرمسوول بی مهابا از دنيا و آخرت خويش، حکم محارب صادر می کنند!” وی افزود: ” بدرستی من و شما متوجه هستيم که جمهوريت به معنای واقعی در نظام اجرا نمی شود! اينکه صبح روز انتخابات نتيجه آن معلوم باشد و به يکديگر تبريک گويند قطعا” ناشی از اعتقاد و احترام به آرای ملت نيست!” رئيس مجالس سوم و ششم ادامه داد: ” برخی جهت بقاء خود مترصد فرصتند تا خشونت بيشتری را در جامعه رواج دهند لذا بايد دقت بيشتری نمود، چرا که ما هم عضو اين انقلاب و حکومت هستيم.”
سحام نيوز: جمعی از اقشار مختلف جامعه از جمله فرهنگيان، پزشکان و پرستاران و خانواده های شهدا با دبيرکل حزب اعتماد ملی ديدار و گفتگو کردند.

در ابتدای اين ديدار افرادی به نمايندگانی از قشر و صنف اجتماعی خويش، ضمن انتقاد و ابراز نگرانی از وضعيت کنونی کشور، سوالاتی را مطرح نمودند.

حجت الاسلام والمسلمين مهدی کروبی ضمن خوش آمد گويی، فرارسيدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را به عموم مسلمانان جهان علی الخصوص شيعيان و ايرانيان عزيز تسليت گفته و سپس ضمن ايراد صحبتهايی کوتاه، به پاسخ گويی سوالات ميهمانان پرداختند.

دليل تمام اين ايثارگری ها و جانفشانی ها، همانا عشق به اسلام و ميهن و کشور بود که در دو کلمه ی بامثمای اسلاميت و جمهوريت توسط خود مردم متبلور شده است .
دبيرکل حزب اعتماد ملی در سخنانی گفت: ۳۱ سال پيش حرکتی با رهبری حضرت امام (ره) صورت گرفت که در نهايت منجر به انقلاب عظيم و بی سابقه ای گرديد. اين حرکت سياسی و انقلاب عظيم، فراز و نشيب های بسياری داشت و البته سرافرازی آن متعلق به مردم بوده و هست، چرا که مردم عزيز قبل و بعد از پيروزی انقلاب ضمن همراهی همه جانبه در عرصه های مختلف انقلاب، سختی ها و ناملايمات زيادی را متحمل شدند. هشت سال دفاع مقدس در برابر ديکتاتوری صدام که با حمايت های ابرقدرتها می تازيد!، دست و پنجه نرم کردن با تحريم های مختلف، ترورهای وسيع و گسترده از جمله انفجار دفتر نخست وزيری و موارد بسياری که مردم بزرگوار ايران با شجاعت و جانفشانی در مقابل آنها ايستادگی کردند و سرافرازی را برای خود به ارمغان آوردند. و دليل تمام اين ايثارگری ها و جانفشانی ها، همانا عشق به اسلام و ميهن و کشور بود که در دو کلمه ی بامثمای اسلاميت و جمهوريت توسط خود مردم متبلور شده است .

کالبد نظام جمهوری اسلامی با دميده شدن روح مردم خويش (نقش آرای ملت)
جان گرفته و معنا می يابد.

مهدی کروبی حق انتخاب و تعيين مسئولين در نظام جمهوری اسلامی، چه مستقيم و چه غير مستقيم را از آن مردم دانست و افزود: جايگاه مردم در اين نظام چنان است که امام فرموده است : “ميزان رای ملت است” ، “مردم ولی نعمتند” .

وی در ادامه گفت: نظام مبتنی بر آرای مردمی ما چنان است که مردم با آرای خويش، نمايندگانی را انتخاب می کنند تا از طريق مجلس خبرگان، بر عملکرد رهبری نظارت کنند، نمايندگانی را انتخاب می کنند تا از طريق مجلس، ضمن تدوين قوانين کشور، بر حسن عملکرد دولت منتخبی خود نيز نظارت دائمی داشته باشند و به همين ترتيب در انتخاب مستقيم و غير مستقيم و نظارت بر عملکرد ساير مسوولين نظام در رده های مختلف نقش بی چون و چرای خود را ايفاء می نمايند و اينچنين است که کالبد جمهوری اسلامی با دميده شدن روح مردم خويش (نقش آرای ملت) جان گرفته و معنا می يابد. وليکن بدليل آنکه عده ای جهت بقاء خويش در قدرت اجرايی کشور در جهت حذف جمهوريت و نقش ملت هستند، متاسفانه ما و شما اکنون شاهد انحراف قطار جمهوری اسلامی از مسير اصلی خود هستيم!

متاسفانه کار نظام ما به جايی رسيده که افرادی غيرمسوول بی مهابا از دنيا و آخرت خويش، حکم محارب صادر می کنند!
رئيس مجالس سوم و ششم گفت: متاسفانه از طرفی نيز شاهد سوق دادن دين پاک خاندان پيامبر به سمت خرافات هستيم! ريا و تزوير کم بود که خرافه پرستی و خرافه گويی نيز بدان افزوده شد! بی شک ما در دين خود مقوله ی محارب را داريم همانطوريکه در ساير حکومت ها و کشورها اين موضوع (به عناوين ديگری) وجود دارد. کسی که بر عليه نظام و در جهت ساقط نمودن آن اقدام کند، محارب خوانده می شود. ولی متاسفانه کار نظام ما به جايی رسيده که افرادی غيرمسوول بی مهابا از دنيا و آخرت خويش، حکم محارب صادر می کنند! اخيرا” نيز شاهديم که در اقدامی عجيب و غيرمسوولانه، عضو شورای نگهبان (آقای الهام) مهندس موسوی و همسرش را محارب خطاب می کند.

مهدی کروبی در ادامه مطلب افزود: به ياد دارم، در سال ۷۶ راجع به قضايای انتخابات با مقام معظم رهبری صحبت می کرديم. بنده آقای موسوی را جهت شرکت در انتخابات رياست جمهوری پيشنهاد دادم، شخصی که در آنجا حضور داشت و من از گفتن اسم وی خودداری می کنم، گفت “اگر آقای موسوی بيايد او را رد صلاحيت می کنيم” همينجا بود که رهبر انقلاب با تعجب گفتند “اين چه حرفی است!، ايشان نخست وزير امام بودند” . حال به کجا رسيده ايم که حکم محارب می دهند!

اينکه صبح روز انتخابات نتيجه آن معلوم باشد و به يکديگر تبريک گويند قطعا” ناشی از اعتقاد و احترام به آرای ملت نيست!
کروبی سپس افزود: خودشان نيز می دانند که ما برانداز نيستيم و البته اين راه (خط امام و اصلاحات) را تازه انتخاب نکرديم. بدرستی من و شما متوجه هستيم که جمهوريت به معنای واقعی در نظام اجرا نمی شود! اينکه صبح روز انتخابات نتيجه آن معلوم باشد و به يکديگر تبريک گويند قطعا” ناشی از اعتقاد و احترام به آرای ملت نيست!

وی گفت: ما می گوئيم که نظام بايد به مسير اصلی خود (اسلاميت توام با جمهوريت) بازگردد. انتخابات سالم و آزاد برگزار شود، مطبوعات مستقل شکل گرفته و آزادی بيان داشته باشند، احزاب و تشکلها حق فعاليت داشته باشند، اصناف و اقشار مختلف مردم به رسميت شناخته شده و حرمت آنان رعايت گردد و به قانون اساسی به درستی عمل شود. البته هر قانونی هم عيب و نقضی دارد جز کتاب خدا، قرآن کريم. قانون اساسی نيز وحی منزل نيست، اشکالاتی هم دارد. قانون اساسی می بايست در صورت نياز و متناسب با مقتضيات زمانی در جهت بهره مندی عمومی و منافع ملی تغيير نمايد، بازنگری قانون اساسی پس از گذشت ۱۰ سال از پيروزی انقلاب در زمان حضرت امام (ره) مصداق بر اين ادعاست.

پيگيری اوضاع زندانيان و خانواده آسيب ديدگان را از وظايف خود می دانم.
شيخ اصلاحات در پاسخ به يکی از سوالات حاضرين راجع به وضعيت آسيب ديدگان پس از انتخابات گفت: من صميمانه از شما تشکر می کنم که به ديدن خانواده ها رفته و از آنها دلجويی می کنيد. من نيز به نوبه خويش هر کاری که در توانم باشد انجام داده و می دهم و پيگيری اوضاع زندانيان و خانواده آسيب ديدگان را از وظايف خود می دانم.

مهدی کروبی ادامه داد: به منظور رسيدگی و دلجويی از خانواده های آسيب ديده گان در همان اوايل بعد از حوادث انتخابات با مهندس موسوی نشستی برای تشکيل کميته پيگيری داشتيم که ايشان فرزند شهيد بهشتی و آقای روح اله مقدم عضو مجمع روحانيون مبارز و از طرف بنده هم آقای الويری و دکتر امينی مشخص گرديده و بدين منظور کميته ای تشکيل گرديد که متاسفانه از جمع چهار نفره اين کميته، سه نفر آنها را بازداشت کردند. پس از آن بنده در حد توان خود وارد صحنه شده و با خانواده آسيب ديدگان و زندانيان وقايع اخير ديدار می کنم و از نمايندگان خود در شهرستان ها هم خواستم تا به ديدار خانواده های آسيب ديده در شهرستان ها بروند و جويای احوالات آنان بشوند.

برخی جهت بقاء خود مترصد فرصت اند تا خشونت بيشتری را در جامعه رواج دهند لذا بايد دقت بيشتری نمود
در ادامه يکی از ميهمانان با بيان اينکه مردم نگران سلامت و امنيت شما هستند افزود: احکام قضايی سنگينی صادر می کنند، شبکه های اجتماعی نيز روز به روز با محدوديتهای جديدی مواجه می شوند، مطبوعات مستقل و منتقد توقيف شده و همه افراد هم به اينترنت دسترسی ندارند، با اين اوصاف شما برای اطلاع رسانی بيشتر و آگاه سازی مردم چه برنامه ای داريد؟

دبيرکل حزب اعتماد ملی در اين زمينه گفت: متاسفانه شرايطی را که ذکر کرديد، وجود دارد. فشار نيز زياد است. بنده و خانواده ام نيز همچون مردم تحت فشار زيادی هستيم و مسائلی را که بر خانواده من نيز چون مردم گذشت را می دانيد. برای تضعيف روحيه حتی از شايعه ای که من دچار بيماری صعب العلاجی شدم نيز استفاده کردند ولی نتيجه ای در بر نداشته است. اين فشارها عمق قضيه را بيشتر می کند. وليکن ملت آگاه هستند و هوشيارانه در قبال اين جريان مشکوک ايستاده اند. برخی جهت بقاء خود مترصد فرصتند تا خشونت بيشتری را در جامعه رواج دهند لذا بايد دقت بيشتری نمود، چرا که ما هم عضو اين انقلاب و حکومت هستيم. در چنين شرايطی که ابزار اطلاع رسانی را از ما گرفته اند، احزاب را به تعطيلی کشانده و روزنامه ها را توقيف کرده اند، بايد ضمن استفاده از فضای مجازی با اطلاع رسانی چهره به چهره آگاهی بخشی عمومی را افزايش داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016