دوشنبه 27 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استمداد همسر جعفر کاظمی، زندانی محکوم به اعدام، از دبيرکل سازمان ملل، بامدادخبر

بامدادخبر: رودابه اکبری همسر جعفر کاظمی زندانی محکوم به اعدام حوادث بعد از انتخابات با نوشتن نامه‌ای به دبير کل سازمان ملل برای نجات جان همسرش کمک خواست. جعفر کاظمی، در تاريخ ۲۷ شهريور ماه سال گذشته بازداشت و به اعدام محکوم شده است. دادستان تهران روز گذشته (شنبه) از تاييد حکم اعدام شش نفر از بازداشت‌شدگان پس از انتخابات خبر داد که نام جعفر کاظمی هم در ميان آنان قرار داشت. به گفته دادستان تهران، اين زندانی به هواداری از سازمان مجاهدين خلق متهم و در دادگاه به اعدام محکوم شده است.

متن نامه‌ی همسر جعفر کاظمی به دبيرکل سازمان ملل به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اينجانب رودابه اکبری خانه دار و همسر زندانی سياسی جعفر کاظمی،دارای ۲ فرزند می باشم.

همسرم را در تاريخ ۲۷ شهريور ماه ۱۳۸۸ در خيابان هفت حوض درشهر تهران ساعت ۶ صبح دستگير کردند و به مدت ۲ هفته خبری از او نداشتم. وی ۳ روز تحت شکنجه بوده و ۷۴ روز در سلول انفرادی در شرايط بدی به سر برد.

اتهام وارده به همسرم هواداری و تبليغ از سازمان مجاهدين و ديدار با فرزندمان در اشرف بوده است.

وضعيت او در داخل زندان به اين نحو بوده که پس از ۳ روز شکنجه و ۳ ماه انفرادی ايشان را تحت فشار برای انجام مصاحبه تلويزيونی کردند و وقتی با مقاومت وی روبه رو شدند اقدام به شکنجه و ضرب شتم شديد نمودند به طوری که منجر به شکسته شدن ۳ دندان او گرديد هم اکنون همسرم در شرايط جسمی و روحی نگران کننده‌ای به سر می برد.

بعد از دادگاه اول که حکم اعدام از سوی قاضی مقيسه ای صادر شد وکيل همسرم شفاها اعتراض نمودند که حکم صادره برای اتهام موجود که فقط تبليغ عليه نظام بوده بسيار سنگين و غير قانونی است که همان جا قاضی پرونده اعلام می دارد: "من تحت فشار مقامات بالا مجبور شدم چنين حکمی صادر نمايم. طبق گفته وکيل همسرم لايحه تنظيم شده جهت دادگاه دوم که ۳ صفحه بوده و اختصاص به تبليغ عليه نظام بود، اصلا در دادگاه اشاره‌ای به آن نگرديد و درحد ۲ خط کوتاه حکم اول (اعدام) را تاييد کردند. نام قاضی دوم برای دادگاه تجديد نظر (زرگر) می باشد.

بازجو به همسرم گفت که ما برای حفظ نظام احتياج به چند قربانی داريم که يکی از قرعه‌ها به نام تو افتاده است. مجددا از همسرم می‌خواهند که مصاحبه برای درگيری روز عاشورا انجام بدهد که با مخالفت وی روبرو می‌شوند، چرا که همسرم ۳ ماه قبل از عاشورا دستگير شده بود. بازجويان او را تهديد می‌کنند در صورت عدم موافقت جهت انجام مصاحبه همسرو فرزندت را جلوی چشمانت تحت شکنجه قرار می‌دهيم وعليرغم تهديد بازجويان مبنی براينکه همسرت را جلويت قطعه قطعه می‌کنيم ولی باز او در مقابل انجام هرگونه مصاحبه مقاومت می‌کند و درمقابل مقاومت همسرم به وی اعلام می‌کنند که اعدام وی لازم‌الاجرا و قطعی می‌باشد. بعد از ۷۴ روز که در بند ۲۰۹ در انفرادی بودند ايشان را يک هفته به جائی به نام سوئيت و بعد از آن به بند ۳۵۰ منتقل می کنند.

مدت سه هفته عليرغم مراجعات مکرر من و فرزند کوچکم به زندان برای ديدار پدرش، هيچ ملاقاتی ندادند.

در کدام قانون و قاموس و در کدام کشور ديدار با فرزند جرم محسوب می‌شود؟ اگر ديدار با فرزند از نظر جمهوری اسلامی جرم است و گناهی است که حکمش اعدام بايد باشد، بله همسر من گناهکار می باشد.

با توجه به وضعيت وخيم زندانيان سياسی و با توجه به عدم رسيدگی به احکام ضد حقوق بشری و غير قانونی و بی گناهی عموم زندانيان سياسی، درخواست رسيدگی فوری و عملی در باب عدم اجرای احکام صادره اعدام را دارم.

شرايط بالا فقط خاص همسر من و خانواده ما نمی‌باشد بلکه همه خانواده‌های زندانيان سياسی، در شرايط بد روحی هستند و خواهان اقدام عملی و فوری سازمان ملل متحد و کميسر عالی حقوق بشر می‌باشند.

با تشکر رودابه اکبری
همسر زندانی سياسی جعفر کاظمی

ارديبهشت ۱۳۸۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016