پنجشنبه 30 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محکوميت پويا قربانی، دانشجوی زندانی، به ۶ سال حبس تعزيری،انتقال کوهيار گودرزی به انفرادی، دانشجونيوز

دانشجوی دربند گمنام، پويا قربانی، به ۶ سال حبس تعزيری محکوم شد.

به گزارش دانشجونيوز، پويا قربانی دانشجوی زندانی در بند ۳۵۰ زندان اوين به حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۶ سال حبس تعزيری محکوم شد. رياست دادگاه را قاضی بدنام دادگاه انقلاب، قاضی صلواتی بر عهده داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پويا قربانی به همراه همسر و برادر خود بازداشت شده بود. همسر وی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ۳۰ ماه حبس تعليقی محکوم شد و برادر وی با قيد وثيقه آزاد شد. پويا قربانی در طول بازجويی های خويش به شدت به منظور اخذ اعتراف بر عليه نزديکان خود تحت فشارهای جسمی و روحی قرار گرفت. وضعيت روحی وی در حال حاضر نامناسب گزارش شده است.

همچنين کوهيار گودرزی دانشجوی دانشکده هوافضای دانشگاه صنعتی شريف که در وضعيت بلاتکليفی به سر می برد، به علت انتقاد از رئيس بازداشتگاه به انفرادی منتقل گشته و از آن زمان تا کنون از وی خبری حاصل نشده است.

گفتنی است مسئولين بند ۳۵۰ اوين اخيرا در اقدامی گستاخانه ريش و موهای سر برخی از زندانيان را کوتاه کرده و به صورتی تحقير آميز اقدام به تفتيش بدنی زندانيان کرده اند. اين اعمال گستاخانه اعتراضات وسيع زندانيان بند ۳۵۰ را بر انگيخته است.

از سوی ديگرارسلان ابدی ديگر دانشجوی دربند زندان ۳۵۰ اوين نيز در شرايط بسيار نامساعد روحی به سر می برد. ارسلان ابدی دانشجوی مهندسی عمران دانشگاه بين المللی قزوين است که در روز عاشورا بازداشت شده بود. وی هفته ی گذشته به اتهام توهين به رهبری، توهين به رياست جمهوری و تمرد از فرمان پليس در مجموع به ۹ سال و نيم حبس تعزيری محکوم شد. وی در انتظار ارسال پرونده به دادگاه تجديد نظر به سر می برد.

گفتنی است بازجويان پرونده به منظور اعمال فشار روحی در اقدامی غيرانسانی اقدام به بازداشت ۲ خواهر وی نموده بودند که يکی از آنها تنها ۱۷ سال سن داشته است. همچنين بازجويان نامزد ارسلان ابدی را بازداشت کرده و به مدت يک ماه در انفرادی نگاه داشته بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016