سه شنبه 4 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيش از ۸۰ دانشجو در زندان های سراسر ايران، دانشجونيوز

طی يک سال گذشته و پس از اعتراض های گسترده در کشور، اقشار مختلف مردم به دست ماموران وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و ديگر نهادهای امنيتی کشور بازداشت شدند که در اين بين دانشجويان نيز بخش عمده ای از بازداشت شدگان را تشکيل می دادند.

بسياری از دانشجويان بازداشت شده پس از ماه يا هفته ها حبس با قرارهای وثيقه سنگين آزاد شدند و برخی نيز با احکام قضائی گوناگون در بيدادگاه های کشور روبرو شدند و برخی نيز همچنان در وضعيت بلاتکليف به سر می برند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سايت دانشجونيوز ليستی شامل ۸۲ دانشجو تهيه کرده است که شامل زمان بازداشت، وضعيت محکوميت و محل نگهداری آنان است. بخش عمده ای از دانشجويان زندانی در بندهای مختلف زندان اوين در حبس هستند و تعدادی از دانشجويان نيز در زندان های شهرهای مختلف همچون زندان متی کلای شهر بابل و همچنين در شهرهای اصفهان، اردبيل و مريوان در بازداشت به سر می برند. تعدادی از دانشجويان زندانی نيز در بندهای تحت نظر سپاه پاسداران و در وضعيت نامشخصی به سر می برند.

بند ۲-الف سپاه:

تعدادی از بازداشت شدگانی که در بند ۲-الف و در بی خبری کامل نگهداری می شوند نيز دانشجو هستند که متأسفانه اطلاع دقيقی از وضعيت و مشخصات آنان در دست نيست. طبق آخرين اطلاعات موجود برخی از دانشجويانی که طی ماه های اخير توسط سپاه پاسداران بازداشت شده و در بندهای اين نهاد نگهداری می شوند به شرح زير است:

علاوه بر آن از وضعيت دقيق و محل نگهداری ۴ دانشجوی زير اطلاع دقيقی در دست نيست:

۷۳- اميرعلی حاج محمدرضايی تفرشی (روزنامه نگاری علامه) تاريخ بازداشت ۱۹ بهمن ۸۸
۷۴- علی صديقی (آزاد ورامين) تاريخ بازداشت ۱۷ بهمن ۸۸
۷۵- سيامک بيرانوند (کارشناسی ارشد علوم سياسی دانشگاه آزاد علوم تحقيقات) تاريخ بازداشت ۲۷ بهمن ۸۸
۷۶- آمانج حيدری بازداشت شده در ۴ آذر ۸۸

به ليست دانشجويان زندانی بايد نام آيدين خواجه ای که روز ۲۹ ارديبشهت ماه در تبريز بازداشت شد و نام بهمن خدادادی، فعال دانشجويی که در ماه جاری در شهر اصفهان بازداشت شد، را نيز اضافه کرد. علاوه بر آن با درج نام ۳ دانشجوی شهر مريوان که پس از اعتراض به اعدام زندانيان کرد، بازداشت شدند، و همچنين با اضافه کردن نام سيامک ميرزايی که در بازداشت اداره اطلاعات شهر اردبيل به سر می برد، تعداد دانشجويان زندانی کشور به ۸۲ نفر می رسد.

تکميلی:
در پی انتشار ليست اسامی ۸۲ دانشجوی زندانی، ايميل‌هايی در جهت تکميل اين ليست ارسال شد که بر اساس آن نام دانشجويان زير نيز بايد به ليست دانشجويان زندانی اضافه شود:

۸۳- بهروز بهرامی دانشجوی رشته کامپيوتر دانشگاه ميبد که در دادگاه بدوی به رياست قاضی مقيسه به يک سال حبس محکوم شد و سپس اين حکم در دادگاه تجديد نظر لغو شد.

۸۴- سجاد مرادی دانشجوی ارتباطات دانشگاه تهران که با حکم قاضی صلواتی به يک سال حبس تعزيری قطعی محکوم شده است. زمان بازداشت: ۱۶ آذر ۸۸

۸۵- عليرضا مرادی دانشجوی ارتباطات دانشگاه تهران که با حکم قاضی صلواتی به يک سال حبس تعزيری قطعی محکوم شده است. زمان بازداشت: ۱۶ آذر ۸۸

۸۶- مرضيه خدابخش دانشجوی دانشگاه آزاد تهران شمال که در روز عاشورا بازداشت شد. وی با حکم ۴ ماه حبس قطعی روبرو شده است.

۸۷- محمد جواد رشاد دانشجوی دانشگاه آزاد تهران مرکز که با حکم قاضی مقيسه به۲ سال حبس تعزيری محکوم شده است. زمان بازداشت: روز عاشورا

۸۸- سعيد نورمحمدی

۸۹- هود يازرلو دانشجوی دانشگاه آزاد قزوين

۹۰- عاطفه نبوی

۹۱- آرمان رضاخانی دانشجوی رشته مهندسی آی.تی دانشگاه فردوسی مشهد که با حکم قاضی مقيسه به ۳ سال حبس تعزيزی محکوم شده است.

همچنين بنابر اطلاعات تکميلی بهزاد آذر هوشنگ که در ليست نام دانشجويان زندانی در شماره ۳۴ درج شده، چندی پيش از زندان آزاد شده است.

با اين احتساب هم‌اکنون حداقل ۹۰ دانشجو در زندان های مختلف کشور در بازداشت به سر می برند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016