پنجشنبه 30 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دستگيری زندانيان سياسی که در بستر بيماری اند و زدن اتهام محاربه به آن ها، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به" فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" زندانی سياسی حميد حائری که ۱۵ آذر ماه دستگير شده بود با پرونده سازی بازجويان وزارت اطلاعات به اتهام محاربه توسط محمد مقيسه ای رئيس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب مورد محاکمه قرار گرفت.
حميد (ماشالله)حائری ۵۷ ساله روز ۱۵ آذر ماه ۱۳۸۷ با يورش مامورين وزارت اطلاعات به منزل آنها دستگير و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شد. رفتار مامورين وزارت اطلاعات با آقای حائری و خانواده اش هنگام دستگيری وحشيانه و غير انسانی بود.آنها مدت طولانی منزل آقای حائری را مورد بازرسی قرار دادند و در حين بازرسی اقدام به تخريب وسائل شخصی اين خانواده نمودند و همچنين مقداری از وسائل شخصی اين خانواده را با خود بردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زندانی سياسی حميد حائری به مدت ۷۴ روز در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ بسر برد و در طی اين مدت تحت شکنجه های وحشيانه جسمی و روحی قرار گرفت.بازجويان وزارت اطلاعات برای وادار کردن او به اعتراف به وی گفته بودند که همسر و دخترشان را دستگير و به زندان کهريزک منتقل نموده اند و تحت شکنجه و رفتارهای غير انسانی قرار دارند در صورت عدم پذيرفتن اتهامات احتمال مرگ هر دوی آنها بسيار زياد است.
بازجويان وزارت اطلاعات در طی مدت بازداشت آقای حائری دائم همسر و دخترشان را به ستاد پيگيری وزارت اطلاعات احظار می کردند و آنها را برای مدت طولانی مورد تهديد و بازجويی قرار می دادند و عليه آنها هم پرونده ای تشکيل داده اند.
روز چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ماه زندانی سياسی حميد حائری به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب برده شد و توسط فردی بنام محمد مقيسه ای از اعضای کمسيون مرگ زندانيان سياسی سال ۱۳۶۷ مورد محاکمه قرار گرفت.برخورد مقيسه ای با آقای حائری وحشيانه و غير انسانی بود و او تهديد کرد که عليه همسر و دخترشان پرونده ای را به جريان خواهد انداخت و آنها را محاکمه خواهد کرد.
اتهاماتی که بازجويان وزارت اطلاعات عليه او بکار برده اند عبارتند از؛ محاربه، ملاقات خانوادگی با فرزندش در قرارگاه اشرف در عراق، هواداری از سازمان مجاهدين ، فعاليت مستمر ، تبليغ عليه نظام ، جذب نيرو و اتهامات متعدد ديگر می باشد.
زندانی سياسی حميد حائری از بيماری حاد قلبی رنج می برد و تاکنون دوبار دچار سکته قلبی شده اند همچنين در قلب او ۲ استند بکار برده شده است.آقای حائری مدت کوتاهی قبل از دستگيری در يک سانحه رانندگی دچار شکستگی جمجمه و خونريزی مغزی شده بود . او همچنين در اثر سانحه رانندگی از ناحيه لگن دچار آسيب شديد شده بود و مدتی طولانی در بخش آی .سی . يو بيمارستان بستری بودند . زمان دستگيری بشدت بيمار و به سختی قادر به حرکت بودند و فقط با کمک عصا می توانستند راه بروند.
لازم به يادآوری است که آقای حميد حائری از زندانيان سياسی دهۀ ۱۳۶۰ می باشند و به مدت ۳ سال در زندان تحت شکنجه های وحشيانه جسمی و روحی و شرايط قرون وسطائی بسر بردند. بازجوی او در دهۀ ۱۳۶۰ محمد مقيسه ای که در حال حاضر رئيس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب می باشد بود.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،يورش وحشيانه به منازل مردم ودستگيری بيمارانی که در بستری بيماری هستند و انتقال آنها به شکنجه گاه ۲۰۹ و نسبت دادن اتهام محاربه را به عنوان يک جنايت عليه بشريت محکوم می کند و از دبير کل و کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و ساير مراجع بين المللی برای جلوگيری از کشتار برنامه ريزی شده زندانيان سياسی در ايران خواستار اقدامات عملی برای پيشگيری از اين جنايت ضد بشری در ايران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016