سه شنبه 4 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان تهران: عمادالدين باقی به بند عمومی زندان اوين منتقل شد، حکم ۲۵۰ متهم حوادث پس از انتخابات قطعی شده است، ايسنا

جعفر پناهی به دستور بازپرس و تاييد دادستان تهران با توديع وثيقه از زندان آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: روز يکشنبه مورخ ‌‌٢/ ‌‌٣/ ‌‌٨٩ با ‌‌١٢ نفر از زندانيان به طور جداگانه و انفرادی از جمله عمادالدين باقی در زندان اوين ملاقات شد که در اين ديدار با درخواست نام‌برده برای انتقال به بند عمومی موافقت و نام‌برده از روز دوشنبه به بند عمومی زندان اوين منتقل شده است. همچنين به خانواده و پدر و مادر آقای نوری‌زاد اجازه داده شد با نام‌برده در زندان ملاقات حضوری داشته باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جعفری دولت‌آبادی همچنين افزود: همه ديدارها با زندانيان به صورت انفرادی صورت گرفته است تا متهمان و محکومان زندانی به راحتی فرصت ارائه مطالب خود را داشته باشند و اين رويه کماکان ادامه خواهد يافت و از همين‌رو تاکنون هيچ‌گونه ديدار دسته‌جمعی توسط دادستان با زندانيان صورت نگرفته است.

دادستان تهران درباره تقاضای عفو محکومان نيز گفت: محکومان قطعی جرايم امنيتی با توجه به قانون اساسی و مقررات مربوط به شرايط برخورداری از عفو و بهره‌مندی از رأفت اسلامی، می‌توانند درخواست خود را به دادستانی تهران ارسال دارند. تقاضاهای عفو بعد از بررسی و اظهارنظر برای اتخاذ تصميم نهايی به قوه قضاييه ارسال خواهد شد.

وی با اعلام اين‌که تعداد ‌‌٢٥٠ حکم از مجموع احکام صادرشده مربوط به محکومين حوادث بعد از انتخابات در مراجع تجديدنظر قطعيت يافته است، افزود: در حال حاضر ‌‌٥٠ نفر از اين محکومين در زندان ايام محکوميت خود را سپری می‌کنند و ‌‌١٥ نفر از آنان نيز در مرخصی به سر می‌برند. سياست دادستانی در اعطای مرخصی به محکومان از جمله راهکارهايی است که برخی از مشکلات زندانيان و خانواده آنان را مرتفع کرده است. از سوی ديگر تعدادی از محکومان هم با صدور احکام تعليقی و آزادی مشروط از زندان آزاد شده‌اند.

جعفری دولت‌آبادی در پايان تأکيد کرد: سياست دادستانی تهران درباره بررسی پرونده زندانيان، سرعت در تحقيقات و اتخاذ تصميم در کوتاه‌ترين زمان ممکن است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016