چهارشنبه 5 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جمعی از دانشجويان دانشگاه اميرکبير: مسئوليت هرگونه آسيب به مجيد توکلی مستقيما متوجه آيت الله خامنه ای است، دانشجونيوز

جمعی از دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير با انتشار بيانيه ای ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعيت سلامت مجيد توکلی، مسئوليت هرگونه آسيب جسمی به وی را متوجه آيت الله خامنه ای دانستند.

به گزارش دانشجونيوز در اين بيانيه، دانشجويان پلی تکنيک خواستار بازگرداندن مجيد توکلی از سلول انفرادی به بندعمومی و سپس آزادی وی شده اند. اين بيانيه در ذيل درج شده است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


باز خبری آمد و جمله خلق در آتش افکند

عزيز پلی تکنيک، شرف جنبش دانشجويی، نماد ايستادگی و مبارز سازش ناپذير ايران زمين، دگرباره مورد اذيت و آزار حراميان قرار گرفته و بيم آن می رود تا تيغ نامروتی نامردمان جان عزيزش را بيازارد.

مجيد توکلی سه روز پيش صرفا به علت بيان عقيده خود مبنی بر به رسميت نشناختن احمدی نژاد به عنوان رياست جمهور به انفرادی فرستاده شد. مجيد نيز در اعتراض به اين اقدام غيرقانونی و غيرانسانی مسئولين بازداشتگاه اوين دست به اعتصاب غذا زده است. اين درحالی است که چند روز پيش از اين واقعه، بازجويان ددمنش پرونده وی را به سبب تقرير نوشته ای پيرامون جنبش سبز تهديد به مرگ کرده بودند.

ما جمعی از دانشجويان دانشگاه اميرکبير صراحتا اعلام می کنيم که مسئوليت هرگونه آسيب جسمی به مجيد توکلی مستقيما متوجه شخص اول حکومت آيت الله خامنه ای است. رهبر جمهوری اسلامی ايران قانونا و عرفا می بايست در برابر اقدامات قوه قضائيه و وزارت اطلاعات پاسخگو باشد. بنابراين اگر دستگاه قضا افسار پاره کرده، مسئوليتش متوجه بی تدبيری رهبری است و اگر وزارت اطلاعات جنايتی مرتکب گردد، رهبری در اين جنايت شريک جرم است.

هم اينک با تمام وجودمان فرياد خشم بر می آوريم که وای به حالتان اگر برای عزيزمان اتفاقی بيافتد. وای به روزتان اگر جرات دست اندازی به جان شريف شرافت جنبش دانشجويی را به سر راه دهيد. پس بدانيد و آگاه باشيد اگر اتفاقی برای مجيد توکلی بيافتد دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير ساکت نخواهند نشست و اين بار ديوار دانشگاه را بر سر شما و رئيس سرسپرده دانشگاه خراب خواهند کرد.

ما خواهان آنيم که در درجه نخست مجيد از حقوق اوليه زندانی که همانا نگهداری در سلول عمومی است برخوردار شود و در درجه بعد خواستاريم تا بی هيچ قيد و شرطی مجيد و ساير زندانيان سياسی آزاد گردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016