چهارشنبه 5 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ميرحسين موسوی: خرافات امروز در خدمت فساد سازمان يافته سياسی و اقتصادی است، شجاعت و افشاگری آقای کروبی سهم بالايی در آگاهی بخشی دارد، کلمه

مير حسين موسوی در ديدار با جمعی از اعضای شورای مرکزی سازمان جوانان و دانشگاهيان حزب اعتمادملی به اهميت احزاب در اين برهه زمانی تاکيد کرد و همچنين نسبت به نفوذ خرافه گرايی در سطح مديريت کلان کشور هشدار داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شجاعت و افشاگری آقای کروبی سهم بالايی در آگاهی بخشی دارد

به گزارش خبرنگار کلمه، ميرحسين موسوی در ابتدای اين ديدا از نقش آقای کروبی در اين حرکت ملی تشکر کرد و گفت: شجاعت و افشاگری ايشان سهم بالايی در آگاهی مردم و جنبش دارد. اميدواريم که اين نقش همچنان با قدرت ادامه داشته باشد. ايستادگی ايشان در تداوم نقش جنبش سبز اهميت حياتی دارد.

وی سپس به بررسی نقش احزاب بعد از انقلاب پرداخت و گفت: از اول انقلاب تفکری وجود داشت که با حزب و تشکل مخالف بود . تجربه نامناسب مردم درباره احزاب دوران بعد از مشروطيت اين بدبينی را تشديد می کرد.

يکی از ويژگی های شهيد بهشتی مخالفت با تک صدايی و تک حزبی بود

وی افزود: در کنار اين نگاه بدبينانه انديشه مثبتی هم بود که در راس آن شهيد بهشتی قرار داشت. ايشان معتقد به فعاليت های حزبی و تشکيلاتی بودند و در اين زمينه نيز بسيار تلاش کردند . از آن فعاليت ها نتايج درخشانی گرفته شد و يکی از ويژگی های ايشان مخالفتشان با تک صدايی و رژيم تک حزبی بود.

وی با ابراز تاسف از نگاه منفی به احزاب و تشکل ها و حتی تشکل های کوچک مردمی در سال های اخير تاکيد کرد: اقدام اخير در مورد دو حزب اصلاح طلب کشور ريشه در همين انديشه منفی در مورد احزاب دارد. البته اين روزها با سرکوبی که وجود دارد اهميت احزاب و تشکل ها بيش از سابق احساس می شود.

ايستادگی بر حق تشکيل و حفظ حزب حياتی تر از هميشه است

موسوی گفت: ايستادگی بر حق تشکيل و حفظ احزاب در اين روزها حياتی تر از هميشه است. وقتی بحث اجرای بدون تنازل قانون اساسی می شود يکی از اصول صراحت در آزادی تشکل ها و احزاب است؛ چه اين احزاب سياسی باشند و چه صنفی.

موسوی در بخش ديگری از صحبت های خود گفت: تشکل های سياسی بايد از آزادی و حقوق همه دفاع کنند و در صورت امکان در هم ادغام شوند و تشکل های بزرگتری را ايجاد کنند

خرافات امروز در خدمت فساد سازمان يافته سياسی و اقتصادی است

موسوی در بخش ديگری از صحبت های خود به مسئله خرافات اشاره کرد و گفت: امروز خرافات در خدمت يک فساد سازمان يافته سياسی و اقتصادی قرار گرفته است. حذف سازمان مديريت و برنامه ريزی، حساسيت به کليد واژه توسعه، پشت سر انداختن برنامه های پنج ساله توسعه، همه و همه نشان از رسوخ تفکر خرافی است.

اقتصاد صدقه ای اغتشاش عظيمی را در تنظيم رويه های عقلانی ايجاد کرده است

وی تصريح کرد: شيعه واقعی هميشه و هر روز منتظر فرج و ظهور امام زمان (عج) است ولی در عين حال برای هزار سال بعد خود هم برنامه ريزی می کند ولی امروز اقتصاد صدقه ای و اقدامات باری به هر جهت اغتشاش عظيمی را در تنظيم رويه های عقلانی ايجاد کرده است .

به اعتقاد موسوی ، حذف بخش عمده ای از مديران باتجربه معتقد به برنامه ريزی و مديريت علمی به خرافه گرايی افراطی مرتبط است.

وی با اشاره به سخنان چند وقت پيش رئيس دولت حاضر و ارتباط آن با خرافه گرايی گفت: بر اساس اين نگاه، آمريکا نه برای نفت يا دلائل ژئوپلتيکی يا به دلايل استراتژيک به عراق آمده بلکه آمده است که جلوی ظهور امام زمان عليه السلام را بگيرد. حاکميت با اين طرز فکر در سياست خارجی چه فاجعه ای می تواند ايجاد کند.آيا توافق های شبه ترکمنچای نمی تواند نتيجه اجتناب ناپذير چنين طرز فکری باشد؟

موسوی در انتها به نقش حضرت امام(ره) در انقلاب اسلامی و ريشه کن کردن يک رژيم ۲۵۰۰ساله شاهنشاهی اشاره کرد و گفت: ايشان بيشترين حساسيت را به تسلط تحجر و خرافه داشتند و در دوره ای که فشار غير عادی برای جلوی از شرکت زنان در انتخابات ايجاد شد، ايشان با صراحت و تندی برخورد کردند و گفتند مگر می توان نيمی از جمعيت کشور را از دخالت در سرنوشت خود محروم کرد.

در ابتدای اين ديدار صميمانه، سيدباقر اسکويی مشاور دبيرکل و رئيس سازمان جوانان و دانشگاهيان حزب اعتماد ملی، شرحی از فعاليتها و اهداف اين سازمان ارائه داد و در بخشی از صحبتهای خود گفت: مقاومت ورزی و ايستادگی را ابتدا از آموزه های دينی و اسلامی و سيره ائمه ی معصومين (ع) و سپس با الگو قرار دادن رفتار معنوی و الهی امام (ره) و ياران صديق و ديرينه ی ايشان همچون جنابعالی و حجت السلام والمسلمين کروبی آموخته و سرلوحه ی خويش قرار داده ايم.

وی در بخشی ديگر از سخنان خود افزود: افق و مسير ما همان مسيری است که مردان بی ادعا و شيرزنانی گمنام با تقديم هزاران شهيد و صدها جانباز و ايثارگر نهال انقلاب را به درختی تنومند تبديل نموده اند و ما قرزندان همانانيم، ما فرزندان انقلابيم که امروز نگران کشور و انقلاب و نظام خويش هستيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016