چهارشنبه 5 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تداوم کارشکنی مسئولان در تحويل اجساد اعدام شدگان نوزده ارديبهشت، هرانا

خبرگزاری هرانا - پس از اينکه دستگاه قضايی- امنيتی سحرگاه يکشنبه ۱۹ اردی بهشت ماه پنج زندانی سياسی به نام های فرزاد کمانگر، مهدی اسلاميان، شيرين علم هولی، علی حيدريان و فرهاد وکيلی را بدون اطلاع خانواده و وکيل اعدام کرد، اکنون و بعد از گذشت قريب به بيست روز، هم چنان از تحويل اجساد ايشان ممانعت به عمل می آورد.

اين روند تاجايی است که خانواده ی اعدام شدگان نوزده اردی بهشت حتی اجازه ی برگزاری مراسم سوگواری برای عزيزانشان را نيز نداشته اند.

چند تن از نمايندگان مجلس با درخواست از ايشان جهت آرام کردن فضا، مانع از برگزاری تجمع توسط ايشان شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته ی همسر فرهاد وکيلی پيگيری های ايشان برای تحويل گرفتن جسد تاکنون بی نتيجه بوده و مسئولان هربار پاسخی متفاوت به آن ها می دهند.

همسر فرهاد وکيلی در گفتگو با گزارشگر هرانا زمان آخرين مراجعه شان به تهران را اواخر هفته ی گذشته اعلام کرده است که مسئولان به ايشان گفته اند حدود بيست روز ديگر وضعيت را مشخص می کنند.

استنباط خانم وکيلی اين است که به دليل فضای ملتهب کردستان و باتوجه به اينکه سالگرد اعتراضات مردمی به نتايج دهمين دوره ی رياست جمهوری در پيش است، مسئولان اجساد را تحويل نمی دهند.

وی معتقد است همسرش را همان طور که مخفيانه اعدام کرده اند، مخفيانه نيز در تهران دفن کرده اند.

خانم وکيلی در ادامه گفت: حتی از پيکر بی جان فرهاد و دوستانش نيز هم چون زمان زنده بودن در هراس اند، وگرنه، نه اعدامشان می کردند و نه اين چنين در تحويل اجساد کارشکنی می شد.

در همين زمينه خليل بهراميان وکيل فرزاد کمانگر، مهدی اسلاميان و شيرين علم هولی به گزارشگر هرانا گفته است که بر اساس "درخواست نامه"ای از راه قانونی خواستار تحويل هرچه سريع تر جسد موکلانش شده است.

وی معتقد است، نمايندگان کرد نيز در اين زمينه تلاش خودشان را کرده اند و از مسئولان خواسته اند که اجساد را تحويل خانواده ها دهند؛ هرچند که تاکنون چنين نشده است.

اين وکيل پايه يک دادگستری نسبت به اينکه اجساد اعدام شدگان نوزده اریبهشت به صورت مخفيانه دفن نشده باشند، ترديد دارد.

آقای بهراميان با صدايی محزون در آخرين لحظات اين گفتگو برای گزارشگر هرانا شعری می خواند: "خبر کوتاه بود، اعدامشان کردند!" و ادامه می دهد: اتفاقی که نبايد می افتاد متاسفانه رخ داده و ديگر تحويل دادن يا ندادن اجساد آنچنان مشکلی را حل نمی کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016