جمعه 7 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه فاطمه حقيقت‌جو به عزت‌الله ضرغامی، رئيس صداوسيما

فاطمه حقيقت‌جو
در اين نامه می‌کوشم ضمن بيان واقعيت‌ها، فيلم ساخته‌شده‌ی دستگاه زير نظر شما را با متن واقعی سخنان‌ام، که لينک آن‌ها را نيز در اين نامه درج کرده‌ام، مقايسه کنم تا حقايق برای مردم روشن شود. چنان‌چه مطابق قانون با قرائت جوابيه‌ام در همان برنامه، رسما از اينجانب عذرخواهی نکنيد، هم از شما و سازندگان اجيرشده‌ی اين برنامه و هم از مقام مافوق شما به دادگاه‌های داخلی و بين‌المللی شکايت می‌برم و با جديت اين شکايت را دنبال خواهم کرد

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای ضرغامی
رياست سازمان صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران

روز چهارشنبه پنجم خرداد ۱۳۸۹ برنامه خبر ۲۰، فيلم دروغين و غير مستندی را به نام "مستند فتنه" عليه اينجانب پخش کرد. با روش غير اخلاقی و غير قانونی صدا و سيمای جمهوری اسلامی در تهيه اينگونه فيلم ها، سالهاست که آشنايی داريم. فيلم بظاهر مستند و پر از دروغ پخش شده که با روش بريدن تکه هايی از سخنرانی هايم و تحريف آنها و پردازش غير اخلاقی آن توسط عوامل اجير شده ستاد کودتا، حلقه ای است از فعاليت های تبليغاتی کودتاگران نظامی-امنيتی که از يک سال پيش شروع شده است.

در اين نامه می کوشم ضمن بيان واقعيت ها، فيلم ساخته شده دستگاه زير نظر شما را با متن واقعی سخنانم، که لينک آنها را نيز در اين نامه درج کرده ام، مقايسه می کنم تا حقايق برای مردم روشن شود. چنانچه مطابق قانون با قرائت جوابيه ام در همان برنامه، رسما از اينجانب عذر خواهی نکنيد، هم از شما و سازندگان اجير شده اين برنامه و هم از مقام مافوق شما به دادگاههای داخلی و بين المللی شکايت می برم و با جديت اين شکايت را دنبال خواهم کرد.

... و اما نکاتی در مورد فيلم پخش شده و پاسخهايم:

۱. اين فيلم با اعلام خبر اهدای يک جايزه به "فاطمه حقيقت جو" نماينده مجلس ششم توسط يک موسسه امريکايی وابسته به سنای امريکا شروع شده و هدف برنامه بيان چرايی اعطای چنين جوايزی عنوان شده است، حال آنکه تا کنون هيچ موسسه ی وابسته يا غير وابسته ای به کنگره ی امريکا جايزه ای را به من اعطا نکرده است. تنهای جايزه ی غير مالی که دريافت کرده ام مربوط به ۳ سال پيش است که در دانشگاه ايالتی کانتيکت به تدريس مشغول بودم. در ادريبهشت ۱۳۸۶ گروه خاورميانه اين دانشگاه به پاس فعاليت هايم، مدال گروه خاورميانه اين دانشگاه را به من اعطاء کرد. ضمن انکه دريافت جوايز بين المللی توسط ايرانيان را امری فرخنده می دانم.

۲. در ادامه اين برنامه به اصطلاح مستند آمده است:" سالها پيش عده ای تحت عنوان اصلاح طلب و با شعار دفاع از مبانی نظام و قانون خود را به مردم شناساندن و هيچ کس فکر نمی کرد که روزی نقاب از چهره اشان بيفتد و خود به قانون شکنی بزرگ مبدل شوند".

افتخار اصلاح طلبان در دوره آقای خاتمی اجرای قانون مندی بود. نمايندگان جناح اکثريت مجلس ششم هم درصدد اجرای قانون اساسی و پاسخگو کردن قدرت در کشور بودند. گرچه مقاومت های غير قانونی شورای نگهبان مانع از تصويب بسياری از قوانين در کشور شد و بعد هم شورای نگهبان بر خلاف قانون اساسی کشور اقدام به رد صلاحيت ۲۵۰۰ نامزد انتخابات مجلس هفتم، منجمله ۸۰ تن از نمايندگان مجلس ششم کرد تا مجلسی فرمايشی تشکيل شود.

بعد از انتخابات خرداد سال ۸۸ که با تقلب بسيار گسترده، رئيس دولت بصورت غير قانونی ابقا شد و کودتای انتخاباتی بی نظيری در کشور بوقوع پيوست. در اين سال نه تنها نتيجه انتخابات به صورت غير قانونی و با يک تقلب سازمان يافته به نام کسی جز رئيس جمهور مير حسين موسوی رقم خورد بلکه سرکوب و کشتار مردم بی گناه و معترض به تقلب صورت گرفته و زندانی شدن صدها شهروند ايرانی و چهره های شناخته شده، جنايتی کم نظير را در کارنامه جمهوری اسلامی رقم زد. در اين مدت، بيش از ۱۸ اصل قانون اساسی نقض شد بی آنکه نهادی بتواند مانع از اين نقض گسترده قانونی شود.

در چنين شرايطی قانونا انتظار می رفت مجلس خبرگان بعنوان نهاد ناظر بر عملکرد رهبری، به وظيفه قانونی خود عمل و آقای خامنه ای را عزل کند ولی عملکرد غير قانونی شورای نگهبان در محروم کردن مردم از داشتن مجلس خبرگانی مستقل و مقتدر سبب شد تا اين مجلس سکوت پيشه کند و معدود چهره های مستقل آن، همچون آيت الله دستغيب آماج حملات ناجوانمردانه پياده نظام ستاد کودتا شود تا کسی را يارای پرسشگری از عالی ترين مقام مسوول کشور نباشد.

بله اگر کسی امد و مقاومت کرد پاسخش از طرف دوستان شما گلوله و ترور فيزيکی است و اگر دستتان به مخالفين و معترضانتان نرسد پاسخ شما بعنوان ستاد تبليغات کودتا، ترور شخصيت و گلوله رسانه ای است. اما بدانيد که قانون شکن اصلی، رهبر مستبد و ديکتارتور و رئيس دولت غير قانونی دروغگوی شما است. مردی که اسوه دروغ و رذالت برای شما و مايه سرافکندگی برای ايرانيان آزاده است. شما هم در مکتب اين دو مرد دروغگو درس خوانده ايد و از اين بيشتر از شما انتظاری نيست.

افتخار بنده دفاع از قانون بوده است. افتخار بنده اين بوده است که در طول مجلس ششم فرياد زدم که طبق اصل ۱۰۷ قانون اساسی "رهبر در برابر قوانين‏ با ساير افراد کشور مساوی‏ است‏" و خواستار پاسخگويی رهبر در خصوص عملکرد قوه قضائيه شده و به همين دليل نيز بازداشت شدم.

۳. در بخش ديگر اين فيلم پر از دروغ گفته ايد که بنده به دفاع از قاتلين فرزندان اين ملت پرداخته ام. سوابق و مشی سياسی بنده بيانگر اينست که من از مبارزات مسالمت اميز دفاع نموده واعلام انزاجار خود را از هر گروهی که متوسل به خشونت و مبارزه مسلحانه را ابراز نموده ام. من گروه مسعود رجوی و شما کودتاگران نظامی امنيتی را در ريختن خون مردم ايران متهم دانسته و بايد هم اقای خامنه ای و احمدی نژاد و هم مسعود و مريم رجوی پاسخگوی اعمال خشونت و خونريزی در مقابل مردم ايران باشند. اقای خامنه ای در يک سال گذشته به روی مردمی گلوله بسته اند که تنها در اعتراض به نتيجه اعلام شده انتخابات و با شعار "رای من کجاست؟" به خيابانها آمده بودند.

مردم اصيل و آزاده ايران از قاتلينی که بنام اسلام و جمهوری اسلامی مردم را در خيابانها می کشند، مورد ضرب و شتم قرارمی دهند، دادگاه نمايشی راه می اندازند و اعترافات مضحک نمايشی پخش می کنند و خون مردم را در عاشورا می ريزند و در زندانها به جوانان اين مرز و بوم تجاوز می کنند، بيزارند.

۴. و اما توجه شما را به لينک فيلم سخنرانی ام در ميان جمعی از ايرانيان، دانشجويان، دانشگاهيان و نخبگان دانشگاههای بوستون که در اعتراض به تقلب در انتخابات و کشتار مردم در کنار کتابخانه مرکزی شهر بوستون گردهم آمده بودند و شما آنها را ضد انقلاب ناميده ايد جلب می کنم تا روشن شود اين هدف مشترکی که به نقل از من گفته ايد چيست.

Dr. Fatemeh Haghighatjoo Boston 18 Tir July 9 2009 Iran Election
http://www.youtube.com/watch?v=zQWJGO_zpmk&feature=related

عين جملاتی که در اين سخنرانی نقل کرده ام اين است: "... يکی ممکن است سلطنت طلب باشد و يکی ممکن است عضو سازمان مجاهدين باشد. همه ما يک هدف مشترک داريم و آن اينکه احمدی نژاد رئيس جمهور ما نيست. و ما می خواهيم اين صدا که احمدی نژاد رئيس جمهور ما نيست را به همه ی دنيا برسانيم. ... از کنگره (امريکا) بايد بخواهيم دولت برامده از اين کودتا در ايران را به رسميت نشناسد. ... يک هدف داريم در حال حاضر، اين انتخابات را به رسميت نمی شناسيم نتيجه اعلام شده را...".

اما تيم رسانه ای ستاد کودتا ، در اين برنامه ی غير مستند اين جمله بنده که گفته ام " احمدی نژاد رئيس جمهور ما نيست و ما می خواهيم اين صدا را که احمدی نژاد رئيس جمهور ما نيست را به همه ی دنيا برسانيم" را سانسور کرده ايد تا مردم نفهمند که فاطمه حقيقت جو درکنار مردم معترض داخل کشور تلاش نمود که صدای مردم ايران را به جهانيان برساند که دولت بر آمده از تقلب دولت مشروع و مورد قبول مردم ايران نيست. ترس شما اينست که همه مردم روزی اين دولت کودتايی را ساقط کند که البته ترس درستی است و بزودی مردم ايران در سقوط دولت کودتا، شادی و هلهله سر خواهند داد.

۵. باز در اين برنامه، به دروغ گفته ايد که من از جهان خواسته ام که کشورم را به رسميت نشناسند اين هم از همان دروغ های شاخدار شما و رئيس متقلبتان است. بله با صدای بلند می گويم که دنيا نبايد رئيس متقلب دولت ايران، محمود احمدی نژاد را به رسميت بشناسد. اگر صد بار هم ترور شوم باز اين را فرياد خواهم زد.

۶. در بخش ديگری از اين برنامه به پخش تصوير مصاحبه من و دکتر مرندی با خانم کريستن امانپور در سی ان ان پرداخته ايد. در اين بخش هم نه تنها پاسخ های من و هم پرسش های خانم امانپور را تحريف کرده ايد بلکه اساسا سوال طرح نشده و پاسخ بيان نشده را در سناريو خود وارد کرده ايد تا به اهداف مورد نظرتون برسيد. در پاورقی عين متن پياده شده ی انگليسی (۱) ان بخش از مصاحبه خانم امانپور با من و اقای مرندی را در زير کپی پيست کرده ام و شما می توانيد از طريق لينک زير به ان دسترسی داشته باشيد که ترجمه اش را اينجا عنوان می کنم.

http://enduringamerica.com/2010/01/05/latest-iran-video-haghighatjoo-and-marandi-on-cnn-4-january/
اين هم لينک فيلم ان در وب سايت يوتوپ:
Fatemeh Haghighatjoo's Interview with CNN
http://www.youtube.com/watch?v=SipzSQxmb9M&feature=related

در اين فيلم به دروغ از من نقل کرده ايد که "نظام دوام نخواهد اورد". ابدا درمتن مصاحبه من چنين جمله ای وجود خارجی ندارد گرچه حقيقتا بنده معتقدم هيچ نظامی با ظلم دوام نمی آورد و جمهوری اسلامی نيز مستثنی از اين اصل نيست.

در تعجبم که وقتی سخنان مرا که زنده هستم و در معرض تهديد و زندان وخطر جانی قرار ندارم اينگونه وارونه تحويل مردم می دهيد چگونه انتظار داريد مردم اعترافات اجباری دوستانمان که در زندان تحت شکنجه و آزار مجبور می شوند ادعاهای شما را بعنوان اعتراف بيان کنند بپذيرند و بر شما لعنت نفرستند. اين کار و اين دروغ های اشکار و تحريفات در اين باصطلاح مستند فتنه، نمونه ای است از خروار که به مردم ايران اشکار می کند که فتنه گر اصلی کيست و چه گروهی ايران را به گروگان گرفته است و آن را تبديل به زندانی بزرگ برای همه ی مردم ازاده اش کرده است. ظلم و جور شما دوامی نخواهد داشت و همه ی شما به دوزخ ابدی که باورش نداريد گرفتار خواهيد شد.

در يک جای ديگر بدروغ به نقل از امانپور گفته ايد که " فاطمه حقيقت جو پس از بيان نظرات مناقشه آميزش عليه ايران مجبور به استعفا از مجلس ششم شد و الان به امريکا امده و در دانشگاه ماساچوست دارای بورسيه تحصيلی است".

اگر به مقدمه ی سخنان خانم امانپور (متن انگليسی در انتهای اين نامه امده است) توجه کنيد وی گفته است: "فاطمه حقيقت جو بعد از اينکه بدليل چالشهای صريح خود به رژيم مجبور به استعفا شد ، در امريکا زندگی می کند و الان محقق مدعو است (۲)". (بنده در گروه مطالعات زنان دانشگاه ماساچوست بوستون مشغول به تدريس هستم و يک صحنه از اين فيلم برگرفته از فيلم تدريس ام در اين دانشگاه است. اينجانب تا کنون در هيچ دانشگاه خارجی اعم از امريکايی يا غير امريکايی تحصيل نکرده ام که بتوانم بورسيه تحصيلی دريافت کنم. من دکترای خود را در رشته مشاوره از دانشگاه تربيت معلم ايران دريافت کرده ام. گرچه دريافت بورسيه تحصيلی از دانشگاههای اينجا افتخاری است که نصيب بعضی از دانشجويان مستعد ايرانی شده است. بنده نيز افتخار می کنم پس از اتمام تحصيلات دوره دکترای خود در ايران، در دانشگاههای امريکا مشغول به تدريس و تحقيق هستم.

باز در همين مصاحبه، اولين سوال خانم امانپور از بنده را تحريف کرده ايد، در اين برنامه از وی نقل شده است که " بعنوان اولين سوال ، بعد از پايان مجلس ششم گفتيد که با اين وضعيت نظام دوام نمی آورد؟" اصولا خانم امانپور چنين سوالی مطرح نکرد و باز شما را به متن انگليسی و لينک مصاحبه ام ارجاع می دهم. خانم امانپور از من پرسيد: "اجازه بده اول از تو بپرسم خانم حقيقت جو. واکنش شما به آنچه که ۱۰ سال پيش گفتيد چيست؟ شما در آن موقع گفتيد که دولت نمی تواند همه را بازداشت کند(۳) ." سپس شما به دروغ پاسخی را از طرف من تهيه کرده ايد و به نقل از من گفته ايد" هنوز هم مانند ۱۰ سال پيش بر اين باور هستم که اگر دنيا کمک کند نظام ايران دوام نخواهد اورد." حال آنکه من اينگونه پاسخ داده ام: " همانطوری که ۱۰ سال پيش گفتم و هنوز هم می گويم دولت ايران نمی تواند همه ی مردم ايران را بازداشت کند. مردم ايران تغييرات اساسی در کشور می خواهند و من بسيار اميدوارم که مردم اين تغيير در کشور را در آينده خواهند ديد (۴)."

کاملا معلوم است که باند امنيتی ستاد کودتا کم آورده است و فهميده است که حنای ادعاهای دروغين همچون انقلاب مخملين و دخالت دولت های خارجی و اعترافات ساختگی و ... ديگر نزد مردم رنگی ندارد بنابراين به ترور فعالان جنبش سبز رو آورده است. شما با تحريف سخنان بنده و با سو استفاده از عدم اشنايی عموم مردم به زبان انگليسی، متن مورد دلخواه سناريو نويسان امنيتی را نوشته ايد و در اين برنامه استفاده کرده ايد. مردم ايران در طول يک صد سال گذشته نشان داده اند که برای پايين کشيدن کودتا گران از قدرت توانايی کافی دارند و چشم اميدی به دولت های خارجی ندارند. البته بنده معتقد هستم که بايد از جامعه بين الملل درخواست کرد که در مقابل خشونت و سرکوب دولت ايران عليه مردم ايران با دولت کودتايی سازش نکنند و بردولت ايران فشار آورند تا به حقوق مردم خود احترام بگذارد.

سپس به بخش ديگری از همين مصاحبه با خانم امانپور که خواستار شفاف شدن نظر من در مورد تغييرات اساسی شده پرداخته ايد و با تحريف به نقل از من گفته ايد: " منظور من همان تغييری است که من به همراه دوستان و همکارانم در ۸ سال دولت اصلاحات آن را دنبال می کرديم، يعنی تغييرات اساسی نظام". اما ببينيد پاسخ من در مقابل سوال وی چه بود ه است. من در پاسخ به امانپور گفتم: "تغيير برای من يعنی اينکه مردم بتوانند ازادی خودشان را در کشور ببينند. همچنين انعکاس تنوع و تکثر در جمعيت کشور را بتوانند در هرم و ساختار قدرت سياسی ببينند. بعلاوه عملکر دولت برای مردم مهم است (۵)".

۷. در بخش ديگری از اين به اصطلاح مستند، به دروغ سخنانی را به نماينده ی مجلس امريکا آقای بارنی فرنک منتسب کرده ايد که از من دفاع کرده و به نقل از وی گفته ايد "برخی از افراد که از ايران به امريکا آمده اند و در مراکز مطالعات ما کار می کنند کمک شايانی به پيشبرد اهداف ايالات متحده کرده اند. حقيقت جو از جمله اين افراد است".

از اساس اين حرف باطل است و همان کسانی که سناريو تقلب در انتخابات را نوشتند و اجرا کرده اند اين حرفها را نوشته اند. اصولا من برای اولين بار است که نام اين نماينده ی مجلس امريکا را شنيده ام و تا کنون نه وی را ملاقات کرده ام و احتمالا نه وی من را می شناسد چه برسد به اينکه وی به تمجيد از من هم بپردازد.

۸. بخش پايانی اين به اصطلاح مستند با اين جمله شروع شده، بعد از امريکا نوبت صهيونيستها هم در اين مصاحبه رسيده است. سپس چند ثانيه از فيلم سخنرانی من در دانشگاه ام ای تی که پس از حوادث انتخابات تقلبی و به دعوت واحد دانشجويی سازمان عفو بين الملل دانشگاه ام ای تی برگزار شد، پخش شده است. جای تعجب ندارد که شما از سازمان عفو بين الملل به خاطر صدور بيانيه های پی در پی اش در اعتراض به نقض حقوق بشر در ايران در عذاب و رنج باشيد. در مستند شما آمده است: "به اين عده صهيونيست ها را هم اضافه کنيد. چرا که برای انجمن امنستی های يهود که اينجا در سايتشان خود را ضد دين معرفی می کنند. سخنران ايرانی داشته اند که بر اساس سياستهای صهيونيستها صحبت کند جذاب است. حرفهايی که در بين خود خارج نشينها هم ديگر خريداری ندارد."

اما شما را دعوت می کنم که يکبار شده به لينک زير که مربوط به سازمان عفو بين الملل (امنستی اينترنشنال) مراجعه کنيد و اگر وقت نداريد اهداف اين سازمان را که من در پاورقی اورده ام و در اينجا ترجمه می کنم را بخوانيد تا معلوم شود که دينداری يا غير دينداری افراد برای اين سازمان اهميتی ندارد کما اينکه آيه ا... خمينی نيز در دوره ی مبارزات قبل از انقلاب، به امنستی اينترنشنال در خصوص نقض حقوق بشر توسط شاه و شرايط زندانيان سياسی نامه نوشته است و از سازمانها ی بين المللی در خواست نموده است که شاه را تحت فشار قرار دهند. سازمان عفو بين الملل هم بنا به درخواست وی به بررسی شرايط زندانيان سياسی در ايران پرداخت.

هدف سازمان عفو بين الملل دفاع از حقوق انسانها است. در وب سايت اين سازمان آمده است: "ما افرادی از سراسر دنيا هستيم که برای دفاع از انسانيت و حقوق بشر ايستاده ايم. هدف ما حمايت از مردم در کشورهايی است که عدالت، آزادی و حرمت و عزت انسانها زير سوال رفته است. ما به بررسی نقض حقوق بشر می پردازيم خوداگاهی عمومی را افزايش می دهيم و مردم را گرد هم می اوريم تا جوامع شرايط بهتر امن تر و عادلانه تری را در دنيا ايجاد کنند. از طريق تحقيق و عمل ما دولتها را تشويق کرده ايم که نقض حقوق بشر را متوقف کنند و قوانين وفرايند اجرای ان را اصلاح کنند. چشم انداز نهايی ما دنيايی است که هر شخص فارغ از نژاد، دين، جنيست، و يا قوميت از حقوق انسانی خود برخوردار باشد و بيانيه جهانی حقوق بشر و ديگر استانداردهای حقوق بشر تحقق يابد (۶)".
http://www.amnestyusa.org/our-mission-and-the-movement/page.do?id=1101178
Patrick Buchanan

۹. و نيز سخنان آقای پاتريک بوچنن را بيان نموده ايد که بدروغ باز گفته ايد که وی تحليلگر سياسی دانشگاه ماساچوست است. در حاليکه اقای پاتريک بوچنن از نئو محافظه کاران امريکايی است که در سال ۲۰۰۰ کانديدای رياست جمهوری امريکا شده بود و اصولا چنين افرادی امثال احمدی نژاد را بيشتر ترجيح می دهند تا اصلاح طلبان را. چرا که امثال احمدی نزاد با سياستهای تنش زای خارجی خود خوراک لازم را برای صهيونيست فراهم می کنند که ايران مورد حمله نظامی قرار گيرد.

در انتها لازم می دانم که مجددا تاکيد کنم که مبارزه مسالمت آميز و خشونت پرهيز مردم ايران، اين بار آزادی و صلح را برای ايران عزيز به ارمغان خواهد آورد. چرا که ايران مردمی با ديدگاههای بسيار متنوع و متکثر دارد. آنچه ايران عزيز را مملو از فرهنگ غنی و ديرپا نموده است؛ اين تنوع قومی، مذهبی، و فکری است. اقشار گوناگون مردم ايران بويژه زنان قهرمان ان ارزوی عدالت و برابری دارند و اين برابری و عدالت جز به رسميت شناختن تنوع و تکثر مردم و حضور اين تنوع و تکثر در ساختار قدرت ايران امکانپذير نيست. مردم ايران اين دولت غير قانونی را با اتکا به خداوند برکنار خواهندکرد. بنده مجددا لازم می دانم که بعنوان يک ايرانی وطن دوست، حمايت خود را از جنبش سبز، فعالان جنبش و رهبران هوشمند و وفادار به ايران جنبش اعلام نمايم .

دکتر فاطمه حقيقت جو
استاد گروه مطالعات زنان دانشگاه ماساچوست بوستون و
نماينده دوره ششم مجلس شورای اسلامی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
۱- (BEGIN VIDEO CLIP)
FATEMEH HAGHIGHATJOO, FORMER IRAN PARLIAMENT MEMBER (through translator): The Koran gives us freedom of choice. If the conservatives want to disagree with the idea of personal freedom, then they are against the essence of the Koran. But unfortunately, the conservatives are doing this in order to maintain their own power.
AMANPOUR: What happens if you don’t get what you want?
HAGHIGHATJOO (through translator): The reform movement of President Khatami has started, and it cannot go back. How many people can the conservatives throw in jail? They can’t jail the whole population of Iran.
(END VIDEO CLIP)
AMANPOUR: That was 10 years ago. Today, Fatemeh Haghighatjoo lives in the United States after being forced to resign for her outspoken challenges to the regime. And now a visiting scholar at the University of Massachusetts in Boston, she joins me here in our studios.
And from Iran, Mohammad Marandi, head of the North American Studies program at the University of Tehran.
Welcome, both of you, to this program.
Let me ask you first, Mrs. Haghighatjoo, what is your reaction to what you told me 10 years ago? You basically said then that the government can’t arrest everyone.
HAGHIGHATJOO: First of all, good evening, and thank you very much for having me here. As I said 10 years ago and still I am saying, the government is not able to arrest all population in Iran. People of Iran need fundamental change in the country, and I am so optimistic that they will see this change in the country in future.
AMANPOUR: And change for you means what exactly?
HAGHIGHATJOO: Change — change for me, that means people could see their freedom in the country. They — this diversity in the country, in the population could be seen inside the power structure in the country. And also the function of the government is important for people of Iran..

۲- Today, Fatemeh Haghighatjoo lives in the United States after being forced to resign for her outspoken challenges to the regime. And now a visiting scholar at the University of Massachusetts in Boston

۳- Let me ask you first, Mrs. Haghighatjoo, what is your reaction to what you told me 10 years ago? You basically said then that the government can’t arrest everyone.

۴- As I said 10 years ago and still I am saying, the government is not able to arrest all population in Iran. People of Iran need fundamental change in the country, and I am so optimistic that they will see this change in the country in future

۵- change for me, that means people could see their freedom in the country. They — this diversity in the country, in the population could be seen inside the power structure in the country. And also the function of the government is important for people of Iran

۶- http://www.amnestyusa.org/our-mission-and-the-movement/page.do?id=1101178
We are people from across the world standing up for humanity and human rights. Our purpose is to protect people wherever justice, freedom, truth and dignity are denied. We investigate and expose abuses, educate and mobilize the public, and help transform societies to create a safer, more just world.
Through our research and action, governments have been persuaded to stop human rights violations and change their laws and practices.
Our vision is of a world in which every person - regardless of race, religion, gender, or ethnicity - enjoys all of the human rights enshrined in the Universal Declaration of Human Rights and other international human rights standards


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016