چهارشنبه 12 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دانشجو، وزير علوم: کسانی که در مسير راهپيمايی ۹ دی حرکت نکنند جايی در دانشگاه ندارند، مهر

وزير علوم همزمان خطاب به دانشگاهيان گفت: اگر فردی در مسير خواست ملت ايران در راهپيمايی‌های بزرگ ۹ دی و ۲۲ بهمن ۸۸ حرکت نکند بدون ترديد جايی در دانشگاه نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر کامران دانشجو همزمان با سومين سفر هيئت دولت به استان ايلام در جمع روسای دانشکده‌ها و اساتيد دانشگاه ايلام به تشريح اهميت جايگاه دانشگاه در کشور پرداخت و گفت: دانشگاه محل تربيت و تعليم نسل آينده کشور است و حداقل ۹۰ تا ۹۵ درصد کادر مديريتی آينده کشور در همين دانشگاهها تربيت می‌شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به فرمايشات حضرت امام (ره)‌ مبنی بر اينکه دانشگاه می‌تواند مبدأ تحول در کشور باشد افزود: اگر دانشگاه متحول شود می‌تواند کشور را نيز متحول کند اما اين تحول بايد در مسير تعالی بشريت باشد.

وزير علوم با بيان اينکه ايجاد تحول در دانشگاه به دست اساتيد و اعضای هيئت علمی انجام می‌شود، گفت: حضرت امام (ره) تاکيد داشتند که دانشگاه کارخانه آدم سازی است و همه ما که به دنبال پيروی از خط امام هستيم می‌دانيم که منظور حضرت امام، آدم با جهان‌بينی الهی بوده است.

وی افزود: دانشگاه تنها متعلق به ما و اعضای هيئت علمی نيست بنابراين بايد فعاليت دانشگاهها در مسير خواسته‌های همان ۷۰ ميليون ايرانی باشد که مسير خود را در ۹ دی و ۲۲ بهمن نشان دادند.

دکتر دانشجو همچنين به تشريح تفاوتهای دانشگاههای کشور با دانشگا‌ههای غرب پرداخت و گفت: تمام دانشگاههای دنيا به دنبال کسب علم هستند اما حضرت امام فرموده بودند که اگر متخصصی ايمان نداشته باشد، کاسب می‌شود و زندگيش شکل درختی پيدا می‌کند.

وزير علوم با تاکيد بر اينکه در ديدگاه توحيدی بايدها و نبايدها بايد در دانشگاه نيز جاری باشد گفت: در جهان‌بينی توحيدی آزادی با بی‌بند و باری و هرج و مرج تفاوت دارد و نمی‌توان قبول کرد که برخی به نام فرهيختگان هر کاری که دوست داشته باشند در دانشگاه انجام دهند چون هر فرهيخته ای در هر جامعه‌ای شاخص و معيار خاص خود را دارد.

دکتر دانشجو افزود: عده‌ای می‌خواستند کاری کنند که حاکميت نقشی در دانشگاه نداشته باشد اما مردم در ۹ دی و ۲۲ بهمن اعلام کردند که در دانشگاهی که بايد برای نظام کادرسازی کند نبايد از مسير مورد نظر مردم خارج شود و دانشگاه بايد در آن اعمال حاکميت کند چرا که اعمال حاکميت در دانشگاه سبب می‌شود تا دانشگاه در مسير جمهوری اسلامی،‌ اخلاقی دينی و اسلامی و خواسته‌های مردم قرار بگيرد .

وزير علوم با تاکيد بر اينکه دانشگاه محل بازی‌های سياسی نيست، افزود: دانشگاه محل علم و ايمان است و فعاليت‌های فرهنگی، سياسی و اجتماعی نيز بايد در آن جاری باشد اما شأن دانشگاه تبديل شدن به پياده نظام افراد خاص نيست بلکه خدمتگزاری به مردم است.

دکتر دانشجو با بيان اينکه در هر فعاليت علمی، فرهنگی و سياسی و اجتماعی بايد مرز بين خود و دشمن را شفاف کنيم گفت: اگر اين شفافيت در دانشگاه ايجاد شود، دشمن نمی‌تواند طمع کند و به همين دليل بايد بدانيم اگر روزی دشمن برای انجام کاری ما را تشويق کرد حتما به خطا رفته‌ايم.

دکتر دانشجو در خصوص حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری يادآور شد: در فتنه اخير دانشگاهيان همانند دوران دفاع مقدس که دشمن در کشور طمع کرده بود، يک بار ديگر علی رغم برخی اختلاف نظرات، ولايتمداری خود را اثبات کرده و در دهان دشمن و فتنه زدند.

وی با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبری در خصوص اعطای عنوان فرماندهان و افسران جبهه جنگ نرم به اساتيد و دانشجويان کشور خاطرنشان کرد: اين مسئله کاملا درست بود و دانشگاهيان نيز از اين ميدان آزمايش سربلند بيرون آمدند و باعث سرافرازی ملت و اعتماد بيشتر آنها به دانشگاهيان شدند.

دکتر دانشجو در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به پيشرفت‌های متعدد علمی کشور اظهار داشت: اين پيشرفت‌ها حاصل تربيت نيروی انسانی مناسب در دانشگاه‌های کشور است و به همين دليل ملت به دانشگاهيان افتخار می‌کنند. در حوزه دانشگاه اسلامی، پوشش يکی از مظاهر خواهد بود، هر کسی که حجاب اسلامی مورد نظر ما را نداشته باشد، يکی از لايه‌های پنهان فتنه نيست، بلکه برخی اطلاعات کاملی در خصوص فوايد پوشش اسلامی ندارد که بايد آنها را مطلع کرد.

دکتر دانشجو با بيان اينکه دانشگاه محل فعاليت علمی است، يادآور شد: در حوادث بعد از انتخابات برخی در دام دشمن افتادند که حساب آنها از دانشگاهيانی که مورد اعتماد مردم هستند، ‌جدا است، دانشگاهيان هرگز اجازه نمی‌دهند که دشمن يک بار ديگر به کشور طمع کند و خود در مقابل دشمنان خواهند ايستاد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016