شنبه 15 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد گزارشگر ويژۀ سازمان ملل از شورای حقوق بشر، راديو بين المللی فرانسه

ناصر اعتمادی - گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل شورای حقوق بشر را متهم کرده که به جای رسيدگی به همۀ موارد نقض حقوق بشر در جهان، توجه اش را مشخصاً به نقض حقوق بشر در سرزمين های فلسطينی متمرکز کرده و به اين ترتيب به اعتبار خود لطمه زده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فيليپ آلستون، گزارشگر ويژه سازمان ملل در مورد اعدام های غيرقانونی، ديروز جمعه شورای حقوق بشر سازمان ملل را متهم کرد که چشمانش را به روی کشتارهايی می بندد که در بخش وسيعی از جهان در حال انجام است و در مقابل همۀ توجه اش را بر تندروی های نسبت داده شده به دولت اسرائيل متمرکز می کند.
گزارشگر ويژۀ سازمان ملل که اين سخنان را در جريان يک کنفرانس مطبوعاتی و در پايان مأموريت شش ساله اش ايراد می کرد، همچنين گفت : در صورتی که شورای حقوق بشر سازمان ملل به طور خاص نسبت به اتهام نقض حقوق بشر در سرزمين های فلسطينی از خود واکنش نشان بدهد، همۀ اعتبار خود را از دست می دهد.
فيليپ آلستون در جای ديگری از اظهاراتش از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست تا حساسيتش را نسبت به همۀ موارد نقش حقوق بشر در جهان تقويت کند.
در پی حملۀ ارتش اسرائيل به کشتی های امدادرسانی به مردم غزه که ۹ کشته بر جای گذاشت، شورای حقوق بشر سازمان ملل عمليات ارتش اسرائيل را نقض حقوق بين الملل توصيف کرد و خواستار انجام تحقيق در اينباره شد.
شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژوئن ۲۰۰۶ تأسيس شد و مرکب از نمايندگان ۴۷ کشور است. در حال حاضر کشورهای در حال رشد، به ويژه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی که غالباً مخالف دولت يهود هستند اکثريت اعضای اين شورا را تشکيل می دهند.
فيليپ آلستون در سخنان امروزش ضمن پشتيبانی از ابتکار عمل شورای حقوق بشر در مورد غزه تصريح نمود که اين شورا يک سال پيش در مورد جنگ داخلی سری لانکا که تنها در آخرين مرحله اش به کشته شدن ۳۰۰۰۰ نفر منجر شد از خود واکنش مشابه نشان نداد. گزارشگر ويژۀ سازمان ملل در ادامه افزود که شورای حقوق بشر سازمان ملل با پيشنهاد او برای انجام تحقيق در مورد کشتار سری لانکا مخالفت کرد. فيليپ آلستون همچنين بی تفاوتی شورای حقوق بشر را نسبت به اعدام جوانان بزهکار در ايران سرزنش کرد و در جای ديگری از اظهاراتش واکنش مشابه اين شورا را نسبت به اعمال گروه های شبه نظامی کنيا مورد انتقاد قرار داد که از سوی پليس اين کشور برای قتل و سرکوب مخالفان ساماندهی و هدايت می شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016