یکشنبه 16 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد سه شنبه به ترکیه می رود - موضوع کاروان آزادی محور اصلی نشست، مهر

خبرگزاری فرانسه به نقل از رسانه های ترک از سفر رئیس جمهوری ایران به ترکیه به منظور شرکت در نشستی که روز سه شنبه با حضور چند رهبر آسیایی و اروپایی در استانبول برگزار می شود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، نشست روز سه شنبه در مورد همکاری و اعتماد سازی در آسیا برگزار می شود.

در همین رابطه وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: علاوه بر "محمود احمدی نژاد"، "الهام علی اف" رئیس جمهور آذربایجان، "حامد کرزای"رئیس جمهور افغانستان، "محمد عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و "ولادیمیر پوتین" نخست وزیر روسیه در نشست روز سه شنبه در استانبول حضور خواهند داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس این گزارش، رئیس جمهوری ایران برای شرکت در نشست سران آسیایی (CICA) با موضوع امنیت، اعتماد متقابل و کار مشترک در منطقه سه‌ شنبه وارد ترکیه می ‌شود و با سران برخی کشورهای آسیایی دیدار می ‌کند.

برخی اخبار حکایت از حضور مقاماتی از اوکراین و قزاقستان و برخی مقامات اروپایی در نشست روز سه شنبه دارد.

یکی از مقامات ترکیه که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که حمله اسرائیل به کشتیهای امدادرسانی به غزه احتمالاً در دستورکار مذاکرات استانبول قرار خواهد گرفت .

روزنامه زمان نیز در این باره نوشت : اسرائیل به نشست امنیتی روز سه ‌شنبه دعوت شده است اما تاکنون پاسخی مبنی بر پذیرفتن این دعوت از طرف تل آویو دریافت نشده است.

بنا بر این گزارش، "عبدالله گل" رئیس جمهوری ترکیه میزبان این نشست خواهد بود.

کنفرانس "تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا" (CICA) از سال 2002 به پیشنهاد "نور سلطان نظربایف" رئیس جمهوری قزاقستان با هدف فعال کردن همکاری برای صلح و ثبات در آسیا برگزار می‌شود.

ریاست این کنفرانس از سال 2010 تا 2012 بر عهده ترکیه است که در نشست امسال عراق و ویتنام نیز در مقام دو عضو جدید حضور خواهند داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016