یکشنبه 16 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دلار 1055 تومان شد ؛ رکوردشکنی تاریخی دلار در بازار ارز، مهر

در پی آغاز فاز جدید افزایش تدریجی قیمت دلار و کاهش تدریجی قیمت یورو، امروز یکشنبه در بازار ارز تهران قیمت دلار به 1055 تومان افزایش و قیمت یورو به 1267 تومان کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، صرافان بازار تهران امروز قیمت فروش هر دلار آمریکا را 1055 تومان و قیمت خرید را 1050 تومان و قیمت فروش هر یورو را نیز 1267 تومان و قیمت خرید آن را 1262 تومان اعلام کردند.

این در حالی است که روز پنج شنبه هفته گذشته قیمت فروش هر دلار آمریکا در بازار 1046 تومان و قیمت فروش هر یورو نیز 1284 تومان بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قیمت دلار آمریکا طی حدود یک ماه و نیم اخیر با افزایش و قیمت یورو نیز با کاهش تدریجی همراه بوده، به نحوی که قیمت دلار که در ابتدای سال جاری حدود یکهزار تومان به فروش می رفت، اما در حال حاضر - تا امروز یکشنبه - با افزایش قیمت حدود 55 تومانی مواجه شده است.

همچنین قیمت هر یورو نیز که ابتدای سال جاری حدود 1353 تومان بوده با ادامه روند نزولی قیمت هم اکنون با کاهش حدود 83 تومانی نسبت به ابتدای امسال روبرو شده است.

در عین حال مسئولان بانک مرکزی پیش بینی کرده بودند که قیمت دلار با افزایش و یورو با کاهش مواجه شود. به نحویکه حمید برهانی معاون ارزی بانک مرکزی در مورد پیش بینی وضعیت آینده دلار و یورو در بازارهای جهانی و داخلی به خبرنگار مهر گفته بود: همچنان یورو تضعیف و روند تقویتی دلار ادامه خواهد یافت.

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی نیز در این خصوص با تاکید بر اینکه بانک مرکزی ارز خود را در بازار بیش از اندازه وارد نخواهد کرد، تاکید کرده است: بازار عرضه و تقاضا قیمت ارز را در بازار تعیین می کند.

وی گفته است: اگر قیمت ارز افزایش یابد، جلوی آن را نخواهیم گرفت، نمی توانیم منابع را تزریق کنیم که قیمت یورو را بالا نگه داریم، وقتی که نسبت های جهانی آن در حال کاهش است. طی سالهای گذشته نیز نرخ ارز را مدیریت کردیم و برای پوشش ریسک آن پیش بینی هایی صورت گرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016