پنجشنبه 20 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتصاب سبز دانشجويان دانشگاه آزاد واحدهای شهر تهران در روز ۲۲ خرداد؛ بيانيه

دانشجويان دانشگاه آزاد واحد های تهران مرکز،تهران جنوب،تهران شمال،علوم تحقيقات روز ۲۲ خرداد به دانشگاه نمی روند.
همچنين اين دانشجويان از اساتيد و کارمندان دانشگاه نيز خواسته اند تا در اين اعتصاب به دانشجويان بپيوندند.
در اين بيانيه آمده است: جيره خواران و مواجب بگيران مثلث تيغ و تسبيح و نفت در اين يکسال هر چه در توان داشتند رو کردند و از هيچ شرمی ابا نداشتند و به همراه اربابان و جيره دهندگانشان خود بافتند و خود باور کردند و خود گريستند.
کنترل دانشگاه به دست خود ماست!دانشگاه خانه دوم ماست و هيچ کس بيش از ما مستحق استفاده از آن نيست.مردمان ما می بايست بد فرمانی مدنی و نافرمانی مدنی را تجربه کنند و به باور ما نقطه آغاز اين تجربه دانشگاه است.
اگر يک روز در دانشگاه حاضر نشويم چه خواهند کرد؟
متن کامل بيانيه به شرح ذيل می باشد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«به نام يگانه خالق آزادی»

نزديک به يکسال از تقلب انتخاباتی صورت گرفته و تاراج اعتماد مردم اين سرزمين می گذرد و دولت بر آمده از کودتا غافل از آنکه به سر نيزه می توان تکيه کرد ولی بر روی آن نمی توان نشست روی پايه های دروغ و ريا و جعل و تحريف و خرافه به پيش می رود.
اکنون با گذشت يکسال از خرداد ماه ۱۳۸۸ جنبش سبز مردم ايران نيز تولد يک سالگی خود را پشت سر گذاشته و می رود تا وارد دو سالگی خود شود.جنبشی که ريشه در شرافت مردمان دارد و با سرخی خون شهدای سبز خود آبياری شده است و فراز و نشيب های بسياری را به خود ديده است.
با توجه به تجربيات ارزشمند به دست آمده در طول يکسال گذشته لزوم تمرين و انجام حرکت های مدنی و خشونت پرهيز ديگری علاوه بر حضور در خيابان ها به چشم می خورد چه آنکه جنبش سبز مردم ايران تنها در کف خيابان ها خلاصه نمی شود و می بايست حضور سبز مردم و همبستگی ايشان به صورت های ديگر نيز تجلی پيدا کند.
سرکوب های وحشيانه صورت گرفته که هيچ حد و مرز اخلاقی و انسانی و اسلامی نمی شناسد شکل گيری و بروز مخالفت ها و مقاومت های مدنی را اجتناب نا پذير می نمايد.
جيره خواران و مواجب بگيران مثلث تيغ و تسبيح و نفت در اين يکسال هر چه در توان داشتند رو کردند و از هيچ شرمی ابا نداشتند و به همراه اربابان و جيره دهندگانشان خود بافتند و خود باور کردند و خود گريستند.
نيرو های امنيتی و نظامی به همراه مزدوران بسيجی دانشجويان و استادانشان را بازداشت نموده و به جای کلاس درس روانه زندان ها نمودند.با باطوم و چماق و قمه و اسلحه و زنجير به دانشگاه حمله نمودند و بسياری از دانشجويان را از دانشگاه اخراج و از تحصيل منع نمودند و به جای ايشان مزدوران بله قربان گويشان را با سهميه های آنچنانی وارد دانشگاه ها نمودند تا بلکه به زعم خود بتوانند صدای دانشگاه را خفه کنند اما پيکر نحيف و رنجور و زخم خورده دانشگاه افتان و خيزان به حيات انتقادی خود ادامه داده است و بار ها ثابت نموده است که دانشگاه زنده است و زنده خواهد ماند.
حلقه سخت کودتا به همراه بازوان سرکوبش که فکر می کرد می تواند کنترل دانشگاه را در دست گيرد اکنون سخت گيج شده است و نقشه های شوم خود را بر آب می بيند.
دانشجويان عزيز!اساتيد گرامی!کارمندان محترم!
کنترل فضای دانشگاه نه به دست عوامل انتظامات و حراست و نه به دست کميته های ظالمانه انضباطی است و نه به دست بسيج است و نه به دست ساير عوامل امنيتی!
کنترل دانشگاه به دست خود ماست!دانشگاه خانه دوم ماست و هيچ کس بيش از ما مستحق استفاده از آن نيست.مردمان ما می بايست بد فرمانی مدنی و نافرمانی مدنی را تجربه کنند و به باور ما نقطه آغاز اين تجربه دانشگاه است.
اگر تجمعات مسالمت آميز ما را سرکوب می کنند و همکلاسی ها و اساتيدمان را به بند می کشند و زندان می افکنند و برای کارمندان زحمت کشی که برای ما دلسوزی می کنند پرونده ها می سازند؛اگر يک روز در دانشگاه حاضر نشويم چه خواهند کرد؟
ما دانشجويان اعلام می داريم که روز شنبه ۲۲ خرداد ماه ۱۳۸۹ همزمان با سالگرد کودتای انتخاباتی صورت گرفته در اعتراض به:
- تقلب آشکار در انتخابات رياست جمهوری سال گذشته و دزديده شدن رای مردم
- وقايع رخ داده پس از انتخابات و قتل تعدادی از هموطنانمان
- بازداشت همکلاسی ها و اساتيدمان و ممنوع التحصيل و ممنوع التدريس کردن تعدادی از ايشان از حضور در دانشگاه و کلاس های درس خود داری خواهيم نمود و از اساتيد و کارمندان محترم نيز می خواهيم تا با خود داری از حضور خود بر سر کلاس های درس و محيط اداری دانشگاه در اين اعتصاب سبز با ما همراه شوند و دوشادوش مردم عزيزمان در اعتراضات مدنی و مسالمت آميز شرکت نمايند.

جمعی از دانشجويان دانشگاه آزاد واحد های تهران مرکز،تهران جنوب،تهران شمال،علوم تحقيقات


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016