یکشنبه 23 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روايت مهدی خزعلی از ۲۲ خرداد تهران؛ پيامی که به جهان مخابره شد، کلمه

- انصافاً گاردی های جمهوری اسلامی به مراتب پيشرفته تر و مجهز تر از کماندوهای شاه هستند، مثل آدم آهنی لباس می پوشند، تازه خودشان که درگير نمی شوند، اول لباس شخصی ها به سبک شعبان بی مخ عربده می کشند و حمله می کنند و پشت سر آنها گارد، سواره يا پياده حرکت می کند!


مهدی خزعلی در يادداشتی که در وب سايت خود آن را منتشر کرد به شرح مشاهدات خود از خيابان های تهران در سالگرد ۲۲ خرداد پرداخت.

به گزارش کلمه متن اين يادداشت به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سالگرد ۲۲ خرداد، تهران چهره حکومت نظامی به خود گرفت، ۱۶ آذر را بسته بودند، ترافيک شديد بلوار کشاورز موجب شد که از پارک لاله تا تقاطع دکتر قريب و آزادی را پياده بيايم، انصافاً گاردی های جمهوری اسلامی به مراتب پيشرفته تر و مجهز تر از کماندوهای شاه هستند، مثل آدم آهنی لباس می پوشند، تازه خودشان که درگير نمی شوند، اول لباس شخصی ها به سبک شعبان بی مخ عربده می کشند و حمله می کنند و پشت سر آنها گارد، سواره يا پياده حرکت می کند!

نمی دانم آن چهل و اندی ميليون نفر که برای تجديد بيعت به پای صندوق های رای آمدند اينقدر ترسناکند يا آن پنجاه ميليون نفر که در ۲۲ بهمن برای حمايت از آقايان به ميدان آمدند خطرناکند؟! وگرنه طبق گزارش کيهان که برای جنبش سبز ديگر پنجاه نفر هم نمانده است ( رجوع شود به آخرين گزارش کيهان که اعلام کرد پنجاه نفر هم به دعوت جنبش سبز پاسخ ندادند) نمی دانم رژيمی که به پنجاه ميليون مردم پا به رکاب فدايی مستظهر است چرا بايد برای پنجاه نفر معاندِ ملحدِ محارب، آن هم از نوع ترسو و بی دين، اين همه نيرو بسيج کند!

حکومت نظامی امروز تهران، پيامی به جهان مخابره کرد، آن پيام اين بود: ” ملت علی رغم سرکوب مضاعف زنده است ” ، ديگر نيازی نيست که مخالفان به خيابان بيايند، حضور نيروهای سرکوبگر همان پيام را دارد! از نظر اينجانب حجم نيروهای ضد شورش صد برابر زمان شاه می باشد، شاه در آن زمان ۳۶ ميليون مخالف داشت، پيدا کنيد پرتقال فروش را….

۲۲ خرداد ۱۳۸۹ دکتر مهدی خزعلی / تهران خيابان آزادی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016