دوشنبه 24 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه ميرحسين موسوی پيرامون ۲۲ خرداد امسال: ۲۲ خرداد بلوغ جنبش عظيم سبز را نشان داد، کلمه

کلمه: ميرحسين موسوی در واکنش به هتک حرمت بيوت مراجع در اطلاعيه ای اين گونه برخورد ها را ناشی از نياز دولتيان به حادثه سازی‌هايی دانست که بتوانند تبعات مصائبی را که بر سر کشور آورده اند از چشم‌ها پنهان نگه دارند. وی همچنين ۲۲ خرداد امسال را نشان بلوغ و آگاهی جنبش اصيل سبز قلمداد کرد. به گزارش کلمه متن اين اطلاعيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسمه تعالی

خودداری از صدور مجوز راهپيمايی برای روز ۲۲ خرداد بيش از هر چيز نشان دهنده ترس دولتيان از تکرار حماسه ۲۵ خرداد سال ۸۸ است.

آرايش نظامی- امنيتی بی‌سابقه در تهران نشان می‌دهد که علی‌رغم يک سال سرکوب و حبس و استفاده يک‌سويه از صداوسيما و رسانه‌های دولتی و هزينه‌های هزاران ميليارد تومانی، تماميت طلبان نتوانسته اند مردم را به صداقت و صحت عمل خود متقاعد سازند. که اگر می‌توانستند چه نياز به اين همه هزينه و لشگرکشی و دروغ پردازی؟!

حمله به مردم و دانشجويان در روز ۲۲ خرداد و سپس حمله به دفتر مرجع بزرگوار حضرت آيت الله العظمی صانعی وحمله به دفتر حضرت آيت الله العظمی منتظری و توهين به جناب حجت الاسلام و المسلمين کروبی از شدت بحران و اغتشاش فکری در ميان مهاجمان خبر می‌دهد. ۲۲ خرداد ماه امسال، مردم بهانه ای به دست دولتيان ندادند تا با آن پيامدهای ناشی از قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنيت را، که به دليل سوءمديريت و سياست‌های عوام فريبانه بر سر کشور و ملت ما تحميل شده است، بپوشانند و نيز عواقب اقدامات منافقانه و ظالمانه در مراسم روز ۱۴ خرداد را از يادها ببرند.

۲۲ خرداد بلوغ جنبش عظيم سبز را نشان داد و نشان داد که هر شهروند سبز هر جا که باشد، از خانه و اداره و محل کار و کارخانه و مدرسه و خيابان، با ابتکارات و خلاقيت، خود يک جنبش است.

جنبش سبز آن آگاهی را دارد که به گونه ای عمل نکند تا تماميت‌خواهان بتوانند پيامد سياست‌های غلط خود را در زمينه‌های اقتصادی و فرهنگی و سياسی و سياست خارجی بپوشانند. امروز دولتيان بيش از هميشه محتاج حادثه سازی‌های هستند که بتوانند تبعات مصائبی را که بر سر کشور آورده اند از چشم‌ها پنهان نگه دارند. حمله به دفتر يک مرجع عالی‌قدر و يکی از شاگردان مورد علاقه و محبت حضرت امام (ره) ورود به مرحله جديدی از اين بحران‌سازی‌ها است. ولی آمران و عاملان اين اقدام خطرناک بدانند که حمله به مراجع و هتک حرمت و زيرفشار قرار دادن آن‌ها تنها مشروعيت نظام را از بين می‌برد.

آيا فراموش کرده اند حمله به بيت حضرت امام (ره) بود که زمينه برچيدن پايه‌های استبداد را در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و سپس بهمن سال ۵۷ فراهم کرد و باز هم عبرت نمی گيرند؟

آيا با دانستن اين تجربيات تاريخی است که بر شاخه می نشينند و بن می برند؟

ميرحسين موسوی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016