دوشنبه 24 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صدها تن از دانشجويان دانشگاه تهران در سالگرد فاجعه ی کوی دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند (گزارش کامل)، دانشجونيوز

در پی اطلاع رسانی جمعی از دانشجويان سبز دانشگاه تهران که طی چند روز گذشته به صورت اعلاميه و مخفيانه در دانشکده های پرديس مرکزی پخش شده بود و در پی بيانيه روز شنبه جمعی از اعضای انجمن اسلامی اين دانشگاه، امروز دوشنبه ۲۴ خرداد ماه با وجود تهديدها و فضای رعب آور دانشگاه و همچنين خلوتی دانشگاه به علت زمان برگزاری امتحانات ، صدها تن از دانشجويان سبز دست به راهپيمايی در سطح دانشگاه زدند.

به گزارش دانشجونيوز، ساعت ۲ بعد از ظهر امروز ابتدا تجمعی ۱۰۰ نفره در روبروی درب دانشکده فنی دانشگاه شکل گرفت و کم کم بر تعداد آنها افزوده شد و جمعيت ناظر که چند برابر هسته اصلی تجمع بود و به علت فيلم برداری و حضور لباس شخصی ها وارد هسته اصلی تجمع نمی گرديد اين جمع را همراهی می نمود. اين دانشجويان با استفاده از نماد سبز شروع به فرياد "الله اکبر" نمودند و عليه دولت وقت دست به شعار زدند. اعضای بسيج دانشجويی نيز در اقدامی سازماندهی شده با مستقر کردن تعدادی از بسيجيان دانشگاههای مختلف در مسجد دانشگاه به بهانه برگزاری مراسم مذهبی و با هماهنگی فردی از دفتر نمايندگی ولی فقيه دانشگاه به نام نصيری اقدام به تجمعی مشابه در مزار شهدای دانشگاه نمود و شروع به دادن شعار به حمايت از دولت احمدی نژاد و شخص رهبری نمودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دانشجويان سبز با شعار خواستار پيوستن ديگر دانشجويان ناظر به جمع خود شده و بعد از نيم ساعت جمعيتی بالغ بر ۳۰۰ نفر از سبزها به سمت سر در دانشگاه حرکت نمودند. در اين بين حراست دانشگاه در اقدامی قابل تقدير مانع از درگيری تعدادی از بسيجيان با دانشجويان سبز گرديد. بسيجيان دانشگاههای تهران و شريف و اميرکبير و دانشگاه آزاد با هماهنگی نصيری (از دفتر نمايندگی ولی فقيه ) با شتاب نيروهای خود را که اکثرا از دانشجويان ديگر دانشگاهها بودند به سر در دانشگاه منتقل و با پرچم ايران و عکس هايی از شخص رهبری راه دانشجويان سبز را مسدود کرده و اقدام به تهديد و درگيری با دانشجويان سبز نمودند . در پی اين اقدام اندک اندک بر تعداد دانشجويان سبز افزوده و بسيجيان توسط اين دانشجويان محاصره شده و فرياد مرگ بر ديکتاتور در سر در دانشگاه طنين انداز گرديد.

بستن سر در و تهديد به درگيری فيزيکی مانع از حضور سبزها در سر در دانشگاه شد و سبزها با شعار مرگ بر ديکتاتور و پرهيز از درگيری با بازگشت به درب دانشکده فنی به تجمع خود پايان دادند.

حاشيه های مراسم امروز:

*تعداد لباس شخصی ها در اطراف دانشگاه و حتی داخل دانشگاه بسيار زياد بود به گونه ای که تعدادی از آنان به داخل جمعيت دانشجويان آمده و اقدام به فيلمبرداری می کردند.

*تعدادی از لباس شخصی ها با شناسايی دانشجويان بعد از راهپيمايی به ماموران نگهبانی دستور می دادند تا کارت دانشجويی اين دانشجويان را از آنها گرفته و به آنها تحويل دهند. در موردی در ساعت ۵ بعد از ظهر ۲ لباس شخصی وارد بوفه دانشکده حقوق دانشگاه شده و با نشان دادن دو تن از دانشجويان دختر به يکی از نگهبانان ، از نگهبان مذکور خواستند تا کارت دانشجويی آنها را گرفته و تحويلشان دهد که اين امر منجر به درگيری فيزيکی ميان دانشجويان دانشکده و لباس شخصی ها گرديد و دو دختر دانشجو توسط دانشجويان ديگر با لباس مبدل از دانشکده فراری داده شدند.

*تعداد ۵۰ تن از بسيجيان اعم از دختر و پسر که گويا طبق دستور نصيری عمل می نمودند ساعت ها پس از اتمام دو تجمع در سر در دانشگاه با پلاکارد و پرچم روی جدول ها نشسته و منتظر بودند که در صورت بازگشت سبزها مانع از حضور و تجمع آنها در سر در دانشگاه شوند. قابل ذکر است که بسياری از اين افراد ظاهری دانشجويی نداشتند . اين گروه اقدام به نصب پرچم ايران به عنوان نماد احمدی نژاد و شعارهايی در طرفداری از رهبری و نظام به ميله های درب سر در دانشگاه نموده بودند

*شناسايی معترضين به شکلی شديد صورت می گرفت و بسياری از بسيجيان در اين امر فعال بودند

*شنيده ها حاکيست برای چند ساعت اطراف دانشگاه و مخصوصا سر در نيروی انتظامی مستقر و برای اينکه درگيری های داخل دانشگاه توسط مردم رويت نشود چند اتوبوس در سر در اصلی دانشگاه پارک گرديد که البته طبق اين گزارش در ساعت ۵ هيچ نيرو و اتوبوسی به غير از چند ماشين لباس شخصی در اطراف دانشگاه رويت نشده است.

*برخی شواهد حاکيست برخی از نيروهای امنيتی با پوشش نگهبان در سرکوب و شناسايی دانشجويان در تجمع امروز و روز شنبه نقش داشته اند.

*تعداد بسيجيان جمع آوری شده در اين تجمع امروز به زور از ۲۰۰ تن تجاوز می نمود و اين در حالی است که تجمع دانشجويان سبز با وجود امتحانات و کمی تبليغات چند برابر آنها بود.

*امروز نگهبانان دانشگاه مانع از حضور کسانی می شدند که کارت دانشجويی دانشگاه تهران را به همراه نداشتند و البته اين مورد برای بسيجيان صدق نمی نمود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016