یکشنبه 23 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت تعدادی از دانشجويان دانشگاه تهران در پی برگزاری مراسم ۲۲ خرداد در دانشگاه، رهانا

تعدادی از دانشجويان دانشگاه تهران، روز جاری در پی برگزاری تجمع اعتراض‌آميز خود در دانشگاه، بازداشت شدند.

رهانا: بعد از ظهر شنبه بيست و دوم خرداد ماه، جمعی از دانشجويان دانشگاه تهران با وجود تهديدهای مسئولين دانشگاه و فضای رعب آور خارج از دانشگاه که توسط ماموران امنيتی، ايجاد شده بود در اقدامی و در ادامه اعتراضات به دولت فعلی دست به تجمعی اعتراضی آميز زدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار رهانا، پس از دقايقی از شکل‌گيری اين تجمع در حالی که دانشجويان در حال حرکت به سمت سر در دانشگاه بودند،حراست با سازماندهی تعداد زيادی از نگهبانان دانشگاه برای سرکوب اين اعتراض خودجوش دست به کار شده و با جمعی از افراد بسيج دانشجويی به ضرب و شتم دانشجويان پرداخت.

در اين ميان حراست و بسيجيان به ضرب و شتم دانشجويان پرداخته و حتا در برخی موارد اقدام به بازداشت آن‌ها کرده که بعضی دانشجويان توانستند، صحنه را ترک کنند.

در پی تجمع اعتراض آميز شنبه بعد از ظهر در دانشگاه تهران که توسط نيروهای حراست و بسيج دانشجويی به خشونت کشيده شد تعدادی از دانشجويان سبز دانشگاه توسط حراست دستگير شده و به ساختمان مرکزی حراست داخل دانشگاه منتقل شدند.

در اين بين حراست دانشگاه تهديد کرد اين افراد را به نيروهای امنيتی مستقر در خارج دانشگاه تحويل خواهد داد. گفتنی است پس از وقايع عاشورا بسياری از دانشجويان پرديس مرکزی دانشگاه به بهانه های مختلف دستگير و بعد از پرونده سازی راهی زندان شده‌اند و برخی حکم های بسيار سنگين کيفری دريافت کرده و از سويی ديگر انجمن اسلامی اغلب دانشکده ها با تعطيلی و تعليق روبرو شده است و اغلب اعضای آن توسط بازجويان در پی تماس تلفنی هر از چندگاهی تهديد می شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016