جمعه 28 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زندانيان سياسی بند ۳۵۰ وادار به کار اجباری شده اند، کلمه

در بند ۳۵۰ اوين به تازگی ساخت و سازهای ساختمانی شروع شده که به دليل آن روزهاست زندانيان جای مناسبی برای استراحت و خواب ندارند و مجبورند در حياط زندگی کنند. آنها برای پيشبرد کارها و سر وسامان دادن مکانی که به زور در آن نگهداری می‌شوند مجبور به بيگاری و بنايی شده اند. از چند روز گذشته زندانيان که جايی برای خواب و استراحت نداشتند، در حياط زندان و زير آفتاب داغ به سر بردند و غدا خوردند.


زندانيان سياسی بند ۳۵۰ زندان اوين مجبور به بيگاری شده اند. در اين بند زندان اوين که زندانيان سياسی نگهداری می شوند، اکنون بيش از ۲۰۰ نفر از زندانيان حوادث پس از انتخابات به سر می برند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش کلمه، در اين بند به تازگی ساخت و سازهای ساختمانی شروع شده که به دليل آن روزهاست زندانيان جای مناسبی برای استراحت و خواب ندارند و مجبورند در حياط زندگی کنند. آنها برای پيشبرد کارهاو سر وسامان دادن مکانی که به زور در آن نگهداری می شوند مجبور به بيگاری و بنايی شده اند. از چند روز گذشته، زندانيان که جايی برای خواب و استراحت نداشتند در حياط زندان و زير افتاب داغ به سر بردند و غدا خوردند.

تعدادی از خانواده های زندانيان اين بند در روزهای گذشته با مراجعه به دادستانی تهران نسبت به کار اجباری زندانيان شان اعتراض کرده اند. آنها اعتقاد دارند اگر اين بند نياز به تعميرات ضروری دارد، ارتباطی به زندانی ندارد و بيش از انجام تعميرات، زندانيان بايد به مکانی ديگر منتقل شوند.

همچنين به گفته برخی از خانواده های زندانيان سياسی، اين تعميرات ساختمانی در حالی انجام می شود که در اين فصل اين بند از زندان اوين که در زير زمين قرار دارد بسيار گرم و از وسايل تهويه و خنک کننده مناسب نيز بی بهره است. موضوعی که موجب غير قابل تحمل شدن زندگی برای زندانيان شده است.

همچنين در روزهای گذشته دوباره مساحت کمتری به زندانيان سياسی اختصاص يافت و تعداد اتاق ها و تخت های بيشتری به زندانيان مالی اين بند داده شد.

امکانات پژشکی اين بند نيز بسيار نامناسب است تا جايی که وقتی يکی از زندانيان بيمار می شود روزهای زيادی طول می کشد که او را به پزشک برسانند. اکنون در اين مکان زندانيان زيادی بيمارند اما از کوچکترين امکانات پژشکی و درمانی بی بهره اند. مسعود لواسانی، روزنامه نگاری که ماه هاست در اين بند زندانی است، دچار حمله های عصبی شديد شده، اما مسولان زندان او را که نياز شديدی به روانپزشک دارد از هر گونه امکان درمانی محروم کرده اند.

محمد نوری زاد ديگر روزنامه نگار و نويسنده در بند ۳۵۰ نيز بيش از ده روز است که بيمار است و چندين بار از مسولان بند تقاضای رسيدگی به بيماريش و مراجعه به پزشک را کرده است. اما هر بار مسولان نسبت به تقاضای او بی اعتنايی می کنند. اين شرايط آن قدر در اين بند بحرانی شده است که بسياری از زندانيان به دليل دير مراجعه کردن به پزشک بيماری شان مزمن شده است و صدای سرفه های ممتد شان در شب به گوش می رسد.

خانواده های زندانيان بند ۳۵۰ از دادستان تهران تقاضا دارند ضمن بازديد از اين بند زندان اوين به وضعيت زندانيان رسيدگی کند و شرايط درمان آنها را فراهم کند. آنها همچنين از دادستان و ديگر مسولان تقاضا دارند که شرايط اوليه رفاهی را در فصل تابستان برای زندانيان اين بند فراهم کنند.

هم اکنون در اين بند عماد الدين باقی، محمد نوری زاد، بهمن احمدی امويی، علی بيکس، مجيد دری، کيوان صميمی، ضيا نبوی، احمد کريمی، سعيد متين پور، عليرضا طاهری و بسياری ديگر از زندانيان حوادث پس از انتخابات نگهداری می شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016