شنبه 5 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی: دشمنان برای مقابله با اسلام، با ابزارهای دين و اخلاق وارد شده‌اند، ايلنا

- شرايط غبار آلود، گاهی بگونه‌ای است که برخی نخبگان نيز دچار خطا و اشتباه می‌شوند
- جوانان ايران، آن روز را خواهند ديد که دشمنان زورگوی بين ‌لمللی، احساس کنند ديگر توانايی زورگويی به ملت ايران را ندارند.


ايلنا :مقام معظم رهبری برترين خصلت حضرت علی عليه السلام را بصيرت بخشی به افراد نيازمند بصيرت دانستند و تأکيد کردند: روشن کردن افکار عمومی و آگاهی بخشی، امروز يکی از نيازهای اصلی دنيای اسلام و جامعه است زيرا دشمنان برای مقابله با اسلام، با ابزارهای دين و اخلاق وارد شده‌اند که بايد کاملاً هوشيار بود.

به گزارش ايلنا، حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در خجسته سالروز ميلاد حضرت علی عليه السلام، در ديدار جمع زيادی از مردم استان بوشهر، شخصيت اميرالمومنين علی‌ابن ابيطالب عليه السلام را يک شخصيت استثنايی و قله عظمت علمی، معنوی، اخلاقی، انسانی و الهی خواندند و تأکيد کردند: مهمترين درس از زندگی آن شخصيت بی‌نظيرِ تاريخ بشر، برای امروز دنيای اسلام و جامعه، بصيرت بخشی، روشن کردن فضا، و عمق دادن به ايمان و انديشه کسانی است که نيازمند بصيرت هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رهبر انقلاب اسلامی ضمن تبريک سيزدهم رجب سالروز ميلاد مولی الموحدين حضرت علی عليه السلام، اين روز را عيد بزرگی دانستند و با اشاره به عظمت شخصيت حضرت علی عليه السلام ، افزودند: مهمترين عيدی در اين روز بزرگ، درس گرفتن از راه و روش، رفتار و گفتار آن حضرت است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای زندگی حضرت علی (ع) را سراسر جهاد، صبر برای خدا، معرفت، بصيرت، و حرکت در راه رضای الهی برشمردند و خاطرنشان کردند: اين شخصيت بی‌نظير که از دوران کودکی در کنار پيامبر اسلام (ص) رشد و نمو کردند و تربيت يافتند، در مقاطع مختلف حيات شريف خود برای اقامه حق و حفظ اسلام تلاش و پيامبر اسلام (ص)، آن حضرت را ميزان حق معرفی کردند.

ايشان برترين خصلت حضرت علی عليه‌السلام را بصيرت بخشی به افراد نيازمند بصيرت دانستند و تأکيد کردند: روشن کردن افکار عمومی و آگاهی بخشی، امروز يکی از نيازهای اصلی دنيای اسلام و جامعه است زيرا دشمنان برای مقابله با اسلام، با ابزارهای دين و اخلاق وارد شده‌اند که بايد کاملاً هوشيار بود.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: آنجايی که می‌خواهند افکار عمومی مردم غيرمسلمان را فريب دهند، نام حقوق بشر و دموکراسی را می آورند و آنجايی که با افکار عمومی مسلمانان مواجه هستند، نام اسلام و قرآن را می آورند در حاليکه هيچ اعتقادی به اسلام، قرآن و حقوق بشر ندارند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با يادآوری نمونه تاريخی از فتنه جنگ صفين در دوران حضرت علی عليه السلام و بر سر نيزه کردن قرآن برای فريب افکار عمومی و فشار به آن حضرت، افزودند: اميرالمومنين علی عليه السلام در آن دوران فتنه به ياران خود نهيب می زدند که اين راه حق و صادقانه‌ای را که در پيش گرفته‌ايد، رها نکنيد و مبادا سخنان فتنه گران در دل‌های شما سستی بوجود آورد.

ايشان با اشاره به غبار آلودگی فضا در دوران فتنه تأکيد کردند: اين شرايط غبار آلود، گاهی بگونه ای است که برخی نخبگان نيز دچار خطا و اشتباه می‌شوند، بنابراين در دوران فتنه، شاخص لازم است و شاخص هم همان حق و بينه‌ای است که حضرت علی (ع)، مردم را به آن ارجاع می‌دادند و ما نيز امروز نيازمند آن هستيم.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: شاخص و راه روشنی که اميرالمومنين عليه السلام، معرفی می کنند، اداره جامعه اسلامی با دستورات اسلام، برخورد قاطعانه با دشمنان متعرض، مرزبندی شفاف و روشن با دشمنان، و هوشياری در مقابل فريب دشمنان است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با تأکيد بر اينکه ملت ايران به برکت انقلاب اسلامی هوشيار است و بسياری از مشکلات کشور هم با بصيرت مردم حل شده است، خاطرنشان کردند: در موارد متعددی، توده مردم، حقايق را از برخی خواص و نخبگان بهتر متوجه می‌شوند زيرا تعلقات آنان کمتر است و اين، از نعمت‌های بزرگ است.

ايشان افزودند: ملت ايران در راه حرکت به سمت آرمان‌های والای اسلامی ثَبات قدم خود را نشان داده است و اين ثَبات قدم را نيز به توفيق الهی حفظ خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی پيشرفت‌ها و موفقيت‌های بزرگ ملت ايران و مسجل شدن شعارهای اصلی انقلاب اسلامی را مرهون توانايی‌ها و بصيرت مردم دانستند و تأکيد کردند: امروز ملت ايران بويژه جوانان اهل بصيرت هستند و آينده متعلق به اين ملت است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: بايد ايستادگی و ثَبات قدم، همبستگی ملی و تمسک به شعارهای اسلام و قرآن و سيره اهل بيت را روز به روز بيشتر کرد.

ايشان تأکيد کردند: به لطف خداوند، جوانان ايران، آن روز را خواهند ديد که دشمنان زورگوی بين ا‌لمللی، احساس کنند ديگر توانايی زورگويی به ملت ايران را ندارند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنين با توصيه به قرائت بيش از پيش نهج البلاغه و تدبر در بيانات حضرت علی (ع) و حکمت‌های نهفته در آن خاطرنشان کردند: نهج البلاغه فقط متعلق به شيعه نيست، بلکه علمای بزرگ اهل سنت نيز درخصوص اين بيانات و کلمات، تعابيری دارند که انسان، شگفت زده می‌شود و حتی بسياری از متفکران و انديشمندان غيرمسلمان نيز با مطالعه نهج البلاغه، از عظمت آن بهت زده شده‌اند.

حضرت آيت لله خامنه‌ای در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به تاريخ افتخارآميز بوشهر و نقش آفرينی علمای فرزانه و صاحب نام و چهره‌های مبارز اين منطقه افزودند: نام سردار مؤمن و شجاع، شهيد رئيس علی دلواری از نام‌هايی است که هميشه دل‌های انسان های مؤمن را در سراسر کشور به خود جلب کرده است.

ايشان با يادآوری مظلوميت و تنهايی شهيد رئيس علی دلواری در مقابله با قدرت استعماری انگليس خاطرنشان کردند: البته شرايط کنونی با آن دوران بسيار متفاوت است و امروز در سراسر کشور جوان‌های مؤمن، فداکار و بسيجی بيشماری در عرصه نبرد نظامی، فرهنگی، و سياسی حضور دارند، و يقيناً جوانان بوشهری نيز بخشی از اين خيل عظيم هستند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکيد کردند: آن روزگاری که قدرت‌های استعماری، آزادانه ملت‌ها را تهديد و تحقير می‌کردند، سپری شده است و اکنون ملت ايران در دنيا به عنوان ملتی مقتدر شناخته شده است.

حضرت آيت لله خامنه‌ای با اشاره به رسوايی روزافزون قدرت‌های استکباری و در رأس آنها آمريکا و آشکار شدن نتيجه ايستادگی ملت‌ها و ظهور قدرت‌های ملی افزودند: اقتدار واقعی، حق ملت ايران است و هيچ قدرتی هم نمی‌تواند اين ملت را از راهی که در پيش گرفته است، منصرف کند.

در ابتدای اين ديدار حجت الاسلام صفايی بوشهری نماينده ولی فقيه و امام جمعه بوشهر ضمن تبريک سالروز ميلاد حضرت علی عليه السلام با اشاره به نقش علمای برجسته و مبارزان بوشهر در مقابله با استعمارگران متجاوز گفت: مردم بوشهر همچون هميشه که در خط اول مبارزه با دشمنان و متجاوزان بوده‌اند، اکنون نيز با بصيرت و عشق به ولايت آماده جانفشانی در راه انقلاب اسلامی هستند.

وی همچنين با اشاره به موقعيت حساس و ويژه استان بوشهر در سواحل خليج فارس و زمينه‌های ممتاز کشاورزی، شيلات و صنعت انرژی آن،‌افزود: با برنامه‌ريزی که در چارچوب سند چشم‌انداز برای استان بوشهر شده است، اميد می‌رود با استفاده از ظرفيت‌های اين منطقه، بوشهر به استانی پيشرفته، دينی و الگو در جغرافيای ملی و فراملی تبديل شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016