چهارشنبه 9 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دور پنجم اعتصاب‌ها در يونان به خشونت کشيده شد، ايلنا

حدود ۱۵ هزار تن در خيابان‌های آتن دست به راهپيمايی زدند تا مخالفت خود را با سياست‌های اقتصادی دولت اعلام کنند اما برخی معترضان به هنگام رودررويی با نيروهای ضدشورش با سنگ و آجر به پليس حمله‌ور شدند.


ايلنا: هم‌زمان با آغاز دور پنجم اعتصابات عمومی جوانان خشمگين و آنارشيست‌های يونانی در تظاهرات با پليس ضدشورش درگير شدند.
به گزارش ايلنا به نقل از آسوشيتدپرس، اعتصابات‌های سه‌شنبه يونان که به دعوت دو اتحاديه نيرومند يونان با دو و نيم ميليون عضو برگزار شد، در اعتراض به تصميم دولت اين کشور برای کاهش خدمات عمومی شکل گرفت.
بنا بر اين گزارش، در جريان اعتراض‌ها پليس برای پايان دادن به آشوب‌ها با شليک گاز اشک‌آور و باتوم به مقابله با معترضان خشمگينی برخاست که به ويرانگری تأسيسات شهری، پايانه‌های مسافربری، بانک‌ها، ساختمان‌های دولتی و غارت فروشگاه‌ها دست زده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رسانه‌های خبری گزارش دادند که از نخستين ساعات روز سه‌شنبه و به دعوت اتحاديه کارکنان خدمات عمومی و کنفدراسيون کارگران بخش خصوصی يونان ۱۵ هزار تن در خيابان‌های آتن دست به راهپيمايی زدند تا مخالفت خود را با تصميم‌های دولت اعلام کنند اما از همان آغاز تظاهرات جوانان آنارشسيت به هنگام رودررويی با نيروهای ضدشورش با سنگ و آجر به پليس حمله‌ور شدند.
گفته‌شده که دو بانک در آتش سوخت، يک ايستگاه قطار و يک پايانه مسافربری شهری دچار آسيب‌های جدی شد و بسياری از فروشگاه‌های مسير تظاهرکنندگان غارت شده است.
کارشناسان اقتصادی اعلام کردند که بخش خصوصی يونان براثر آشوب‌های خيابانی تاکنون بيش از ۲۴۰ ميليارد دلار آمريکا خسارت ديده است و تعداد جهانگردان ۱۷ درصد کاهش يافته است.
طبق اين گزارش، پارلمان يونان ژندی پيش برای رهايی از ورشکستگی و کاهش بدهی ۱۳۴ ميليارد دلاری يونان به اتحاديه اروپا، يک رشته صرفه‌جويی‌های اقتصادی را تصويب کرد.
کاهش حقوق بازنشستگان، کاهش هزينه‌های خانه سالمندان، افزايش سن بازنشستگی، حذف کمک‌های مالی به درماندگان و از کارافتادگان، حذف يارانه‌های ترابری شهری و کاهش هزينه‌های تئاترها، نمايشگاه‌های هنری و مراکز فرهنگی از جمله موارد برنامه صرفه‌جويی‌های اقتصادی است.
آسوشيتدپرس همچنين گزارش داد که اعتصاب کارکنان مترو در اسپانيا نيز حمل و نقل شهری در مادريد را مختل کرد.
در اين گزارش آمده است که سه‌شنبه در دومين روز از اعتصاب کارکنان مترو در مادريد پايتخت اسپانيا حرکت تمامی قطارها متوقف شد.
اين اعتصاب در اعتراض به کاهش دستمزدها توسط دولت اسپانيا صورت گرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016