چهارشنبه 9 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صدور حکم قصاص برای متهمان بازداشتگاه کهريزک، ايلنا

- هم زمان با رسيدگی به پرونده کوی دانشگاه تهران، پرونده تخريب در مجتمع سبحان نيز مورد پيگيری و رسيدگی قرار گرفت
- دو نفر از متهمان قتل روح‌الامينی، جوادی‌فر و کامرانی به قصاص نفس محکوم شدند.


به دنبال صدور کيفرخواست عليه ۱۲ نفر از متهمان پرونده بازداشتگاه کهريزک توسط دادسرای نظامی تهران که در اطلاعيه قبلی اعلام گرديد، پرونده به دادگاه نظامی يک تهران ارجاع شد و رسيدگی به اتهامات متهمان با رعايت مقررات قانونی در جلسات متعدد دادگاه با حضور شکات، متهمين و وکلای آنان صورت پذيرفت.
به گزارش ايلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان قضايی نيروهای مسلح؛ طی اين جلسات اولياء دم، جمعی از شکات و وکلای آنان به تفصيل شکايات خود را مطرح کردند و متهمان پرونده و وکلای آنان نيز به طرح دفاعيات خود پرداختند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پس از پايان رسيدگی، دادگاه بر اساس تحقيقات انجام شده، نظريات پزشکی قانونی و ساير مستندات موجود در پرونده، دو نفر از متهمان را به اتهام ايراد ضرب و جرح عمدی منتهی به قتل مرحومان اميرجوادی فر، محسن روح الامينی و محمدکامرانی علاوه بر حبس، انفصال موقت از خدمت، جزای نقدی،شلاق تعزيری و پرداخت ديه، به قصاص نفس و ۹ متهم ديگر را حسب اتهامات منتسب به آنان، به تحمل حبس، پرداخت ديه،جزای نقدی،انفصال موقت از خدمت و شلاق تعزيری محکوم نموده و يکی از متهمان نيز به دليل عدم احراز جرم،از اتهامات وارده تبرئه شده است. حکم صادره غيرقطعی است و پس از طی مراحل قانونی به مرحله اجرا درخواهد آمد.
به دنبال وقوع اغتشاشات در خرداد ماه سال ۱۳۸۸ در کوی دانشگاه و تخريب اموال عمومی و درگيری آشوب گران با مأمورين انتظامی، جهت کنترل اوضاع و جلوگيری از اغتشاش و تخريب اموال عمومی، مأمورين انتظامی با رعايت مقررات وارد کوی دانشگاه تهران می‌شوند. در اين اثناء عده ای افراد متفرقه و غيرمسؤول وارد کوی دانشگاه شده و با اغتشاشگران درگير و متأسفانه بعضی از آنان وارد خوابگاه های دانشجويی شده و تعدادی از دانشجويان را مورد ضرب و شتم قرار می دهند و به اموال عمومی و خوابگاه های کوی و لوازم شخصی دانشجويان خسارت وارد می‌آورند.
به دنبال وقوع اين حادثه تلخ که موجب تأثر شديد مقام معظم رهبری گرديد،سازمان قضايی نيروهای مسلح در جهت انجام وظيفه قانونی خويش و با اخذ گزارش از مراجع ذی ربط، از جمله دبيرخانه شورای عالی امنيت ملی، مسؤولين دانشگاه تهران و دفتر نمايندگی ولی فقيه در دانشگاه تهران ، بر اساس ابلاغ ويژه ، پيگير موضوع شده و پرونده ای جهت رسيدگی به اتهامات عوامل ضرب و شتم دانشجويان و تخريب اموال عمومی و شخصی همچنين عوامل اصلی اغتشاش و آشوب در کوی دانشگاه تشکيل می شود.
در اين ارتباط تحقيقات جامعی از سوی دادسرای نظامی تهران انجام و تعدادی از متهمان شناسايی و تحت تعقيب قرار می گيرند.همزمان با رسيدگی به پرونده کوی دانشگاه تهران، پرونده تخريب در مجتمع سبحان نيز مورد پيگيری و رسيدگی قرار گرفت و تعدادی از عوامل دخيل در اين حادثه نيز شناسايی و مورد تعقيب قرار می گيرند. در مجموع بيش از ۶۰ نفر تحت تعقيب قضايی واقع و در نهايت بر اساس اسناد،مدارک و شواهد موجود،دادسرای نظامی تهران ۳۳ نفر از متهمان را مجرم شناخته و پرونده آنان را به دادگاه ارسال و در مورد ساير متهمان به دليل عدم احراز جرم، قرار منع پيگرد صادر کرده است. لازم به ذکر است، تحقيقات در مورد تعداد ديگری از عوامل اغتشاش در کوی دانشگاه ادامه دارد که پس از تکميل تحقيقات،تصميم قضايی مقتضی اتخاذ خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016