پنجشنبه 10 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايجاد شرايط طاقت فرسا و غير انسانی عليه زنان زندانی سياسی در زندان اوين، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" زنان زندانی سياسی زندان اوين تحت فشارهای غير انسانی و شرايط طاقت فرسايی قرار دارند

فشارها و اذيت آزارها عليه زنان زندانی سياسی در بند زنان زندان اوين شدت يافته است. در حدود ۲۸ نفر از زنان زندانی سياسی در يک سلول جای داده شده اند. در طی چند روز گذشته گرمای شديد تابستان حاکم است و امروز درجه حرارت در تهران به ۴۰ درجه سانتيگراد افزايش يافته است. اين سلول در حال حاضر فاقد وسايل خنک کننده می باشد و گرما در اين سلول به حدی شديد است که زندانيان در آستانه از حال رفتن قرار گرفته اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين در روزهای گذشته آب مصرفی اين بند به طور مستمر قطع شده است و زندانيان از داشتن آب نوشيدنی محروم می باشند و هنگامی که آب بصورت محدود و قطره ای جاری می شود. آب گرم از آن جريان می يابد.علت جاری شدن آب گرم از لولها را مشکلات تاسيساتی عنوان می کنند و به زندانيان سياسی زن گفته اند که ما فعلا قادر به حل اين مشکل نيستيم.

علاوه بر آن زنان زندانی سياسی در طی روزهای اخير دچار مسمويتهای شديدی شده اند و از رسيدگی پزشکی به آنها خوداری می شود. عوارض مسموميت بصورت حالتهای تهوع و اسهال شديد می باشد.

زنان زندانی سياسی در طی روزهای گذشته بارها مشکل حاد آب و نبود وسايل خنک کننده را به فردی بنام مومنی معاون زندان اوين در ميان گذاشته اند و اين فرد هر بار وعده حل کردن اين مشکل را داده است ولی تاکنون از حل اين مشکل اوليه خوداری می کند.

در طی روزهای گذشته عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران دانشجوی زندانی مهديه گلرو را احضار کرد و او را به خاطر دفاع از همبند شهيدش زنده ياد شيرين علم هولی مورد تهديد و تحت فشار قرار داد.جعفری دولت آبادی خطاب به خانم گلرو گفت: تو می دانی اينها کی هستند؟ که از آنها دفاع می کنيد اينها گروهکی هستند و نبايد از آنها دفاع کرد!

عباس جعفر دولتی آبادی دادستان تهران همچنين خطاب به يکی از زنان زندانی سياسی گفته است: در آينده ما قصد داريم که زندانيان سياسی را از منافقين (مجاهدين خلق) جدا کنيم.عباس جعفری دولت آبادی و بازجويان وزارت اطلاعات از مدتی پيش سعی دارند که بين زنان زندانيان سياسی ايجاد تفرقه و درگيری کنند که تا به حال به اين قصد شوم خود نائل نشده اند.همبستگی و اتحاد زنان زندانی سياسی باعث وحشت آنها شده است و در تلاش هستند که به هر ترتيبی که هست اين هبستگی را از بين ببرند. نقش عمده ايجاد تفرقه و دو دستگی توسط بازجويان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی پيگيری و به اجرا در می آييد.

از طرفی ديگر فشارها و تهديدات عليه زنان زندانی سياسی که مشکلات حاد و طاقت فرسای خود را به بيرون از زندان منتقل می کنند شدت يافته است. اين تهديدات از طرف شخص عباس جعفری دولت آبادی صورت می گيرد.يکی از شيوه های رذيلانه دولت آبادی و بازجويان وزارت اطلاعات وقتی مشکلات زنان زندانی سياسی در رسانه ها انتشار می يابد دستور تشديد فشارها جمعی عليه زندانيان سياسی زن را بکار می برند و از اين طريق مسئوليت اذيت وآزارها را بر گردن قربانی قرار ميدهند تا زندانيان سياسی زن را در مقابل هم قرار دهند که با هوشياری آنها اين طرح غير انسانی آنها نقش بر آب شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016