شنبه 12 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چند روز بعد از تحلیل‌های فوتبالی متکی و جوانفکر؛ برزیل از جام‌جهانی حذف شد، پارلمان‌نیوز

چند روز بعد از اظهارات جالب وزیر خارجه دولت احمدی‌نژاد درباره جام‌جهانی و ارتباط آن با کشورهای حامی و مخالف قطعنامه شورای امنیت علیه ایران، تیم مورد حمایت متکی و مدیرعامل خبرگزاری دولت از رقابت‌های جام‌جهانی حذف شد. در اولین دیدار از دور یک چهارم نهایی جام‌جهانی آفریقای جنوبی، تیم فوتبال برزیل برنده پنج دوره از این رقابت‌ها با شکست دو بر یک مقابل هلند از جام‌جهانی حذف شد.

بدون هیچ توضیحی عینا خبری که هشتم تیرماه در خبرگزاری ایرنا درباره اظهارات فوتبالی وزیر خارجه دولت منتشر شده است، در پی می‌آید:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"منوچهر متکی"‌ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی نشان داد که رویکرد جدیدی در جهان سیاست رخ داده است. وی روز سه شنبه در نشست صمیمی و صریح با مدیران ارشد، سردبیران، دبیران و خبرنگاران سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در محل ساختمان مرکزی این نهاد رسانه ای کشور، افزود: آنچه اکنون در صحنه سیاست بین الملل شاهد هستیم، به عینه در نوزدهمین دوره جام جهانی فوتبال به منصه ظهور رسیده است. وزیر امور خارجه ایران تحلیل کرد که "در این دوره از جام جهانی، قرابت معنی داری میان مسائل حوزه سیاست و دیپلماسی در جهان امروز با فوتبال مشاهده می شود".

متکی که اغلب در چهره اش لبخند و خوشرویی نمایان است، توضیح داد که "کشورهای اصلی و نقش آفرین در تحریم جدید ایران مانند انگلیس، آمریکا و فرانسه در مراحل مقدماتی از رقابت های جام جهانی حذف می شوند و برخی کشورهایی که به نوعی در تحریم نقش داشتند، نیز به مراحل بالاتر جام جهانی راه نیافتند. وزیر امور خارجه ایران البته توضیح صریحی در این زمینه ارائه نکرد، اما به نظر می رسد، این تشبیه او در نهایت اشاره ای به حذف کشورهای حامی قطعنامه علیه ایران از صحنه سیاست در آینده ای نزدیک باشد. در این نشست خبری "علی اکبر جوانفکر" مدیرعامل ایرنا نیز به نقش آفرینی برزیل در جام جهانی فوتبال اشاره کرد که این سخن او با ایفای نقش جدی تر و موثرتر برزیل در مسائل جهانی بویژه در مخالفت با قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت همسو به نظر می رسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016