جمعه 25 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حملات تروريستی در زاهدان - ۲۱ کشته و ده ها مجروح، ايسنا

محمد مرزيه، دادستان زاهدان، با اشاره به وقوع دو انفجار در مقابل مسجد جامع زاهدان گفت: تاكنون هيچ فردي در اين رابطه دستگير نشده و تحقيقات در اين ارتباط ادامه دارد.

[جندالله عکس عاملین عملیات انتحاری زاهدان را منتشر کرد + عکسهای انفجار]

zahedan-terror-bomb.jpg
وي به خبرنگار ايسنا گفت: درپي وقوع اين انفجارها در زمان برگزاري مراسم جشن ولادت حضرت امام حسين(ع) و حضرت ابوالفضل(ع)، تاكنون ۲۱ نفر از هموطنانمان به شهادت رسيده و بيش از ۱۰۰ نفر مجروح شده‌اند.

دادستان زاهدان ادامه داد: تاكنون گروه خاصي مسووليت اين انفجارها را برعهده نگرفته است ولي احتمالا اين جنايت توسط باقي‌مانده اعضاي گروهك تروريستي ريگي به وقوع پيوسته است.

وي خاطرنشان كرد كه هنوز انتحاري و عادي بودن اين دو انفجار مشخص نشده و اينكه يك عمليات انتحاري و ديگري عادي باشد درحال بررسي است.


به گزارش ايسنا، هنوز تحقيقات درباره دو انفجار تروريستي شديد مقابل مسجد جامع زاهدان كه منجر به شهيد و مجروح شدن تعدادي از هموطنانمان شد،ادامه دارد.

در همين زمينه حسين‌علي شهرياري نماينده مردم زاهدان در مجلس در گفت‌وگو با ايسنا با محكوم كردن اين جنايت تروريستي خواستار برخورد هرچه سريعتر با عوامل اين حادثه شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ایرنا: دهها کشته و زخمی در دو بمبگذاری انتحاری در مسجد جامع زاهدان

انفجار نخست، ‌حدود ساعت ‪۲۱‬و ‪ ۲۰‬دقیقه در محل ورودی مسجد جامع زاهدان و انفجار دوم به فاصله چند دقیقه، مقابل مسجد رخ داده است.

علی عبداللهی، معاون امنیتی وزارت کشور، می‌گوید که این دو انفجار انتحاری بوده است؛ به گفته این مقام مسئول، تاکنون این دو انفجار ۱۵ کشته و ۲۲ زخمی بر جای گذاشته است؛ وی همچنین تاکید کرد که ممکن است تلفات این دو بمب افزایش یابد.

با این حال خبرگزاری فارس به نقل از شاهدان عینی گزارش داده است که این دو انفجار تاکنون۳۰ کشته و شماری زخمی برجای گذاشته است.

این انفجارها همزمان با مراسم جشن ولادت امام حسین و ابوالفضل عباس روی داده است.

حسینعلی شهریاری، نماینده زاهدان در مجلس، نیز می‌گوید که هر دوی این بمبگذاری‌ها انتحاری بوده است.

حسینعلی شهریاری در تشریح این دو انفجار به خبرگزاری فارس گفت: «ابتدا فردی با پوشش زنانه قصد ورود به مسجد جامع را داشته که از ورود وی جلوگیری می‌شود. در انفجار اول سه یا چهار نفر شهید می‌شوند چون انفجار اول جلوی درب ورودی مسجد رخ می‌دهد اما چند دقیقه بعد که مردم برای کمک‌رسانی می‌آیند در آن شلوغی فرد دومی عملیات انتحاری دیگری انجام می‌دهد.»

این نماینده مجلس همچنین گفت که پیش از این بارها هشدار داده بود جریانات به گفته وی «وهابیت و ریگی» درصدد انجام «اقدامی» هستند.

در همین حال در وبلاگی که منتسب به گروه جندالله است، این گروه مسئولیت این بمبگذاری را بر عهده گرفته است؛ گروه سنی‌مذهب جندالله که رهبر آن عبدالمالک ریگی، ماه گذشته اعدام شد، پیش از این نیز بارها مسئولیت چنین بمبگذاری‌هایی را برعهده گرفته بود.

در هشتم اسفند ماه ۱۳۸۸ ایران اعلام کرد عبدالمالک ریگی را در حین سفر از دوبی به قرقیزستان، دستگیر کرده است.

در هفتم خرداد ۱۳۸۸ بمبگذاری مشابهی در مسجد امیرالمومنین شهر زاهدان روی داد که بیش از ۲۰ نفر کشته شدند؛ مسئولیت این انفجار را گروه عبدالمالک ریگی بر عهده گرفت.

در ۲۶ مهر ۱۳۸۸ این گروه مسئولیت عملیات انتحاری دیگری در شهر سرباز استان سیستان و بلوچستان را بر عهده گرفت که طی آن ۴۰ نفر کشته شدند؛ در میان کشته‌شدگان شماری از فرماندهان رده بالای سپاه نیز حضور داشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016