شنبه 26 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آموزش التزام به ولايت ‌فقيه و آداب پوشش و حجاب به فرهنگيان، ايلنا

معاونت تبليغ حوزه‌‌های علميه،موسسه آموزشی پژوهشی امام خمينی، تيپ ۸۳ امام جعفر صادق(ع) و نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در اين طرح مشارکت می‌کنند


ايلنا: دبير ستاد همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علميه از برگزاری طرح بصيرت فرهنگيان با همکاری ۱۳ نهاد حوزوی و بيش از ۱۳ هزار استاد حوزه و دانشگاه در سراسر خبر داد و افزود: محور آموزش‌های اين دوره شامل تربيت قرآنی و راهکارهای آن ، حکومت مهدوی و وظايف منتظران ، آشنايی با فرق، اديان و مذاهب، فرهنگ و آداب پوشش و عفاف و حجاب، پرسش‌ها و پاسخ‌‌های اعتقادی ، تربيت سياسی و التزام به ولايت فقيه است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حجت‌الاسلام علی ذوعلم دبير ستاد همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علميه، با اشاره به برگزاری طرح بصيرت فرهنگيان با عنوان« از بعثت تا ظهور» که از ۲۷ رجب مبعث حضرت رسول اکرم(ص) تا نيمه شعبان، ولادت حضرت مهدی(عج) در سراسر کشور در حال برگزاری است، گفت: برگزاری دوره‌های بصيرت فرهنگيان، اقدامی است مهم که با توجه به نقش تربيتی فرهنگيان و با توجه به تأکيد رهبر معظم انقلاب در ضرورت و تعميق بصيرت جامعه، از اهميت خاصی برخوردار است.
وی افزود: در اين طرح کارگاه‌‌ها، همايش‌‌ها و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای فرهنگيان با استفاده از اساتيد و نخبگان حوزوی پيش‌بينی و به مرحله اجرا در آمده است.
دبير ستاد همکاری‌های حوزه‌های علميه و آموزش وپرورش هدف از اجرای اين طرح را افزايش بصيرت و مهارت معلمان و مربيان در دستيابی عميق‌تر به مبانی و ارزش‌‌های تربيت دينی و پاسخگويی به شبهات دانش‌آموزان خواند و افزود: اين دوره در ۶ عنوان برگزار می‌شود که شامل تربيت قرآنی و راهکارهای آن ، حکومت مهدوی و وظايف منتظران ، آشنايی با فرق، اديان و مذاهب، فرهنگ و آداب پوشش و عفاف و حجاب، پرسش‌ها و پاسخ‌های اعتقادی ، تربيت سياسی و التزام به ولايت فقيه است.
وی در معرفی مجريان اين طرح که از دو مجموعه حوزه‌های علميه و آموزش و پرورش هستند، گفت: در حوزه علميه، معاونت تبليغ حوزه‌‌های علميه، حوزه‌های علميه استان‌‌های خراسان و اصفهان، مرکز مديريت حوزه‌های علميه خواهران، سازمان تبليغات اسلامی، دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم، مرکز تبليغی و فرهنگی آينده‌سازان، بنياد بين‌المللی نهج‌البلاغه، موسسه آموزشی پژوهشی امام خمينی(ره)، تيپ ۸۳ امام جعفر صادق(ع)، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها و پژوهشگاه فرهنگ و انديشه دخيل هستند که در مجموع ۱۳ هزار استاد حوزوی در اين طرح مشارکت دارند.
ارتباط بين حوزه‌های علميه و آموزش و پرورش ارتباطی ريشه‌دار است
ذوعلم با اشاره به مشارکت ۳۰ در صدی فرهنگيان سراسر کشور در اين طرح گفت: مديران، کارشناسان، آموزگاران، دبيران، معلمان و مربيان در شهرستان‌ها، ناحيه‌ها و مناطق سطح اجرای طرح بصيرت مخاطبان طرح که از ۲۷ رجب مبعث حضرت رسول اکرم(ص) تا نيمه شعبان، ولادت حضرت مهدی(عج) در سراسر کشور در حال برگزاری است.
دبير ستاد همکاری‌های آموزش وپرورش ارتباط بين حوزه‌های علميه و آموزش و پرورش ارتباطی ريشه‌دار عنوان کرد و افزود: از قبل انقلاب، اين ارتباط به صورت پراکنده وجود داشته است و حضور کسانی مثل مرحوم شهيد بهشتی و شهيد باهنر در عرصه تعليم و تربيت در واقع نشان دهنده ابعاد و جهت‌گيری‌های اين ارتباط است، بعد از پيروزی انقلاب اسلامی تقويت شده، ولی به گونه‌ای منسجم و ساختارمند همکاری‌هايی که بين حوزه و آموزش و پرورش وجود دارد در چهار عرصه قابل طبقه بندی است.
تشکيل کميته‌های استانی همکاری‌ با حوزه‌های عليمه زير نظر ائمه‌جمعه
وی افزود: در حال حاضر در همه بخش‌های آموزش و پرورش و همه موسسات و مراکز حوزوی در سراسر کشور کارگروه‌‌ها و کميته‌‌های همکاری آموزش و پرورش تعريف شده و وجود دارد، در ادارات کل آموزش و پرورش‌ها کميته همکاری‌‌ها شکل گرفته است.
ذو علم ادامه داد: مسئوليت اين کميته‌‌ها برعهده نماينده ولی فقيه و امام جمعه مرکز استان است و مديران کل آموزش و پرورش به عنوان نايب رئيس اين کميته‌‌ها حضور فعال دارند خوشبختانه هم در استان‌ها و همه مناطق و شهرستان‌ها اين کميته‌ها شکل گرفته و کار به گونه‌ای کاملاً غير متمرکز و خودجوش انجام می‌شود. در اين طرح نيز اين کميته‌ها نقش ناظر و محوری را ايفا می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016