یکشنبه 27 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تعیین مالیات اصناف مجددا به اتحادیه‌ها واگذار شد - تعطیلی بازار ربطی به مالیات نداشت، مهر

معاون عملیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه از این پس اصناف خودشان مالیات خود را تعیین می‌کنند، گفت: تعطیلی بخشی از بازار ارتباطی به موضوع مالیات نداشت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود شکری در امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه تعطیلی بخشی از بازار ارتباطی با مسائل مالیاتی نداشته است، گفت: سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات از واحدهای صنفی توافقات خوبی را با اصناف انجام می دهد و این سازمان سعی کرده است مشکلات مالیاتی واحدهای صنفی را حل و فصل کند.

معاون عملیاتی سازمان امور مالیاتی کشور افزود: در نشستهایی که با نمایندگان اصناف کشور برگزار شد، چندین گزینه برای تصمیم گیری در خصوص مالیات اصناف مطرح شد که اگر یک گزینه مورد توافق قرار نمی گرفت، راهکار دیگری بررسی می شد. بنابراین سازمان امور مالیاتی مشکلی را به لحاظ تعیین مالیات با مجموعه اصناف کشور ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تصریح کرد: بیشترین مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی واحدهای صنفی هستند و البته به خاطر وجود دو و نیم میلیون واحد صنفی، تصمیم گیری برای آنها کار آسانی نبوده و زمانبر است.

به گفته شکری، تعیین مالیات اصناف امسال نیز همانند سالهای گذشته پیش رفته و آنچه مشهود است، آن است که اصناف انسان‌های متدینی هستند که انقلاب و رهبر خود را دوست دارند و هر زمان که برای تامین منابع درخواستی از آنها صورت گرفته اس،ت این تکلیف را به خوبی انجام داده اند.

شکری گفت: آنچه که در قانون بودجه مشخص شده بود تنها مربوط به اصناف نبود بلکه 80 درصد مربوط به اصناف و 20 درصد مربوط به سایر مشاغل از جمله سازمان نظام مهندسی و دارندگان کارت بازرگانی حقیقی و سایر مشاغل می شود، بنابراین برداشت ناصحیحی از این موضوع صورت گرفت که برخی ها این طور تعبیر کردند که مالیات اصناف 70 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مبنای مالیات اصناف افزایش 15 درصدی نسبت به عملکرد قطعی سال گذشته آنها است و بر اساس آن، عملی خواهد شد.

شکری گفت: بیش از 90 درصد از اتحادیه های سراسر کشور صورتجلسه افزایش 15 درصدی مالیاتها را امضا و به اعضای خود ابلاغ کرده اند و بر اساس آمار، بیش از یک میلیون و 300 هزار اظهارنامه در روزهای گذشته از واحدهای صنفی اخذ شده است، ضمن اینکه اتحادیه های زیادی از رئیس سازمان امور مالیاتی و شورای اصناف کشور تشکر کردند.

معاون سازمان امور مالیاتی با اشاره به اعتراضهای سال 87 اصناف مبنی بر اخذ مالیات بر ارزش افزوده گفت: اعتراضها در آن زمان برداشت ناصحیح از اطلاع رسانی سازمان بود که سازمان امور مالیاتی با همکاری شورای اصناف آن نگرانی را برطرف کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که اکنون که افزایش 15 درصدی مالیاتها برای اصناف تصویب شده ولی در قانون بودجه افزایش 30 درصدی در نظر گرفته شده، منابع درآمدی سازمان چگونه جبران می شود؟ گفت: بودجه تنها یک پیش بینی است که ممکن است بیش از ارقام درج شده در آن یا کمتر از آن محقق شود، ضمن اینکه سازمان امور مالیاتی انتظار دارد بحث معوقات را در این رابطه پیش برد. شکری میزان معوقات مالیاتی را 6 هزار و 200 میلیارد تومان عنوان کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016