دوشنبه 28 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محکوميت جنايتهای تروريستی در زاهدان و نگرانی از به حاشيه رفتن دغدغه های مشروع در خصوص تبعيض، کمپين بين المللی حقوق بشر

(۲۷ تير ۱۳۸۹) کمپين بين المللی حقوق بشر درايران قويا دو حادثه بمب گذاری انتحاری درشهر زاهدان که منجر به کشته شدن حداقل ۲۶ نفر ومجروح شدن بيش از ۳۰۰ تن شد را محکوم می کند.
آرون رودز سخنگوی کمپين در اين زمينه گفت: " ما نسبت به حملات تروريستی ابراز انزجار می کنيم. اعمال چنين خشونتی موجب به حاشيه رفتن نگرانی های مشروع درخصوص تبعيض دراين منطقه منجر می شود."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زاهدان مرکز استان سيستان وبلوچستان يکی از استان های کم توسعه يافته و فقير ايران می باشد. اين استان که هم مرز دو کشور افغانستان وپاکستان می باشد صحنه منازعه مسلحانه بين گروه موسوم به جندالله که يک گروه سنی مسلح است با دولت بوده است . به علاوه قاچاق مواد مخدر و بی ثباتی در پاکستان وافغانستان منطقه مرزی را از خود متاثر ساخته است.
رهبر گروه جندالله، عبدالمالک ريگی ماه گذشته اعدام شد. نگرانی های جدی در خصوص تبعيضات قومی در اين منطقه وجود دارد اما خشونت کور، همچنين حملات تروريستی اخير تنها توجهات را از موارد بنيادی حقوق بشر و مسائل اقتصادی و اجتماعی منحرف کرده است.
همزمان با افزايش حملات تروريستی در منطقه که طی چندسال گذشته رشد چشمگيری داشته، تعداد اعدام هايی که توسط حکومت صورت پذيرفته نيز افزايش پيدا کرده است. حملات تروريستی اخيرو اعدامهای فراگير نگرانی جدی را در خصوص امنيت انسانی در سيستان وبلوچستان ايجاد کرده است که طی سالهای گذشته بسياری از افراد عادی در آن با رفتار های غير انسانی مواجه بوده اند. کمپين دولت ايران را موظف ميداند تا از همه ابزارهای موجود استفاده کند تا اختلافات سياسی و منازعات مسلحانه بين دولت و آنهايی که چنين روش های بی رحمانه ای را به کار می گيرند تشديد نشود و در نهايت به سمت افزايش اعدام های سياسی ويا افزايش حملات تروريستی نرود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016