سه شنبه 29 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آکسيون مشترک "ايران آزاد" و سازمان عفو بين الملل در يکی از بزرگ ترين همايش های فرهنگی اروپا

روز يکشنبه ۱۸ جولای ۲۰۱۰ "رورگبيت" در ايالت "نورد راين وستفالن" آلمان شاهد يکی از بزرگترين گردهمايی های فرهنگی در اروپا بود. اين همايش فرهنگی در حد فاصل شهرهای "دويسبورگ" و "دورتموند"، در اتوبان ۴۰A و به مسافت ۶۰ کيلومتر از ساعت ۱۱ تا ۵ بعد از ظهر برگزار شد و بالغ بر ۳ ميليون نفر در آن شرکت نمودند. مناسبت اين همايش انتخاب شهر "اسن" به نمايندگی از "رورگبيت" به عنوان پايتخت فرهنگی اروپا برای سال ۲۰۱۰ بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


انجمن ايران آزاد با سازماندهی يک اکسيون در همکاری با سازمان عفو بين الملل در اين مراسم شرکت کرد. تم های اصلی اين اکسيون عبارت بودند از اعتراض به توافق و همکاری کانال های تلويزيونی ۱ و ۲ آلمان با تلويزيون دولتی ايران، و اعتراض به مجازات اعدام در ايران و به ويژه شکل وحشيانه آن يعنی سنگسار.
آکسيون به شکل جمع آوری امضا ، دوچرخه سواری با نمادهای سبز و حمل تنديس کبوتری سفيد به طول ۱،۵ متر که نام ۵۷۵ زندانی با محکوميتی بالغ بر ۳۸ قرن زندان (آمار برگرفته از هرانا، مجموعه ی فعالين حقوق بشر ايران) به شکل پر بر روی ان نصب شده بود، برگزار گرديد.

هر ۲ موضوع با استقبال و حمايت شرکت کنندگان روبرو شد. يادواره ی زندانيان جای ويژه ای در اين اکسيون داشت.
رکاب زن آزادی مجتبی داوری که آکسيونهای متعدد دوچرخه سواری را سازماندهی کرده است، از جمله شرکت کنندگان اين اکسيون بود.

جمعيت بزرگی از ايرانيان ساکن شهرهای دورتموند- بوخم – اسن – دوسلدورف- کلن - دويسبورگ، با نمادهای سبز در اين جشن فرهنگی بی نظير شرکت داشتند. گفتگو در باره اوضاع ايران، روشنگری پيرامون جنبش سبز ملت ايران و اهداف آن؛ آزادی های شهروندی و مدنی و در رأس آن حق انتخاب از فعاليت های چشمگير ايرانيان در اين آکسيون بود. فعاليت سبز های ايران از استقبال و پشتيبانی شرکت کنندگان آلمانی برخوردار گرديد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016